Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Nomen est omen

Címkék: blog közösség business blog

2007.03.05. hétfő 11:24 Konrad

Alapvetően három féle kommentező fordul meg a blogomon. Van, akikről egyértelműen kiderül, kicsoda: vagy a saját nevén kommentezik, vagy olyan "jeleket hagy", pl. linket, amiből lehet tudni, ki is szólt hozzá. Aztán vannak olyanok, akik nem titkolják, de nem is "teregetik ki" személyüket. Rá lehet jönni, ki is van a név mögött, és persze ha az ember rákérdez vagy találkozik vele offline, akkor nem titok, ki kicsoda.

És vannak azok, akik igyekeznek eltitkolni, kik is valójában. Ennek számtalan oka lehet. Olyan helyen dolgozik például, ahol nem nézik jó szemmel, ha kommentezik bárhol (főleg munkaidőben). Olyan véleménye van, ami kellően sarkított, de nem akarja, hogy ezzel lehetséges jövőbeni üzleti lehetőségeit rontsa. Vagy például nem biztos magában, nem akar "leégni", nem akarja, hogy később a fejére olvassák, mit is írt.

Jó ez így, hogy vannak noname kommentezők? Jó-e az, hogy el lehet bújni egy pár karakter mögé? Kell-e, lehet-e ezzel valamit kezdeni?

Ha valaki el akar bújni, de közben le akarja írni a véleményét, úgyis meg fogja tenni. Nincs olyan védelem, ami az álregisztrációt kizárná. Még az egyébként sok valós adatot tartalmazó iWiW is tele van kamu nevekkel és kamu személyekkel. Ez az internet, ezt el kell fogadni.

De ha valaki rendszeresen jelen van, akkor előbb-utóbb lebukhat. Főleg, ha kicsi a közösség (egy szakmai blogon általában kicsi), és a szóhasználatból, felmerülő problémákból, ismereti háttérből lehet sejteni, ki is írt most éppen. És persze lehet találgatni: na vajon ezt vagy azt ki írta?

De van ennek értelme? Számít az, hogy egy problémát ki vetett fel? Kell e nekünk a személyével foglalkozni, miért nem a tartalommal foglalkozunk?

Azt látom, hogy főleg vita esetén és leginkább a megtámadottak számára (lenne) fontos, kivel is vitatkozik éppen. És beindulnak a találgatások. És én, mint bloggazda, meg is kapom a kérdéseket: vajon ki lehet az, aki éppen most valamit írt? Egyébként vicces, de szinte mindig a konkurenciára kezdenek el gyanakodni a megtámadottak. Biztos a konkurencia a "rosszakaró"?

Apropó rosszakaró. Érdekes, ha valaki vállalt név mögül kérdez (azaz lehet tudni, ki kérdez), akkor bármilyen kényes témát hoz fel, nem érzik a megszólítottak azt, hogy most rosszat akar. Elfogadják a véleményét, és a véleményre is válaszolnak. Ha viszont rejtőző a személy, rögtön keresik a mögöttest: vajon ki ez, és miért bújt el?

Ahogy a blogoló személye esetén is hitelesebb, ha vállalja valós személyiségét, úgy a kommentezők között is hiteles az, ha valaki felvállalja véleményét. Igaz mindez természetesen a szakmai blogokra. Érdemes ezen elgondolkozni. Érdemi és valóban szakmai, előre vezető vitához arcok, vállalt arcok kellenek.

Itt is és a való világban is.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6143084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Akos 2007.03.05. 11:55:55

A kritika pont ugyanannyit ér névvel, mint név nélkül. Felvállaltan is lehet igazságtalan fröcsögés, és anonim módon is lehet korrekt vélemény.

"Érdekes, ha valaki vállalt név mögül kérdez ..., nem érzik a megszólítottak azt, hogy most rosszat akar."

Szerintem sokkal érdekesebb, hogy miért veszi az emberek többsége támadásnak a kritikát. Még ha személyében támadnák, érteném. De amikor az üzleti vállalkozását (legyen nagy cég vagy egyszemélyes tanácsadó bété) kritizálják érdemben, akkor tulajdonképpen segítenek neki - legfeljebb nem "sz-k egymás f-t" alapon.

Ha valaki inkább megsértődik, viszontvádaskodik vagy sajnál(tat)ja magát, minimum gyanús, hogy a) nem nyitott a változtatásra és szerinte minden úgy tökéletes, ahogy ő csinálja, b) tudja-érzi ő is, hogy gáz/sumákolás van, csak bosszantja, hogy valaki ezt eléggé el nem ítélhető módon nyilvánosan fel is veti.

--------------

Az ilyen szövegektől mindig úgy meghatódom: "inkább visszatérünk a munkánkhoz, és tovább dolgozunk azon, hogy egyre jobb legyen az adserverünk"

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2007.03.05. 12:31:22

A probléma ott van, hogy nagyon könnyű úgy leírni a véleményedet meg okosnak lenni, hogy nem adod a nevedet hozzá. Ha viszont ott van az is, akkor már olyat kell írnod, ami bárki, értsd pl. az ügyfeleid előtt is *vállalhatsz*...

Még jó, hogy olyan kicsi ez a szakma, hogy aki számít benne valamit, azt a stílusáról is fel lehet ismerni. =:)

Attila · http://www.it2it.hu 2007.03.05. 12:45:24

Nem túlságosan szeretek blogokban reklámozni, nehogy spam ízű legyen ez a dolog, de most valahogy ellenállhatatlan késztetést érzek, hogy mégis ezt tegyem..
Oldalunk, a www.it2it.hu pont a Konrád által felveett problémára kínál egy lehetséges megoldást azoknak, akik az IT piacon vagy a környékén tevékenykednek és nem szívesen fedik fel minden esetben a teljes valójukat.
Az oldalon mindenki létrehozhat egy online "névjegykártyát", ami tulképpen egy link és ezt használhatja aláírásként pl. blogokban.
Miért jó ez? Mert ez a névjegykártya alapesetben csak a mindenki számára publikus adataimat tartalmazza. Pl. adott esetben a név, fotó, elérhetőség, referenciák ill. szakmai tapasztalatok cégnevei, és egyéb információk publikussága vagy nem publikussága mindenkinél más és más lehet (pl. azért, mert mondjuk van egy főállása és nem szeretne mindenki számára látható lenni).
Ami még érdekes, hogy cégeknek, termékeknek, álláshirdetéseknek, projekt kiírásoknak mind-mind lehet itt ilyen névjegykártyát csináltatni, hadd keringjenek a weben.
Minden névjegykártyán van egy "Kapcsolatfelvétel" link, amivel más, regisztrált it2it felhasználók kapcsolatot kezdeményezhetnek. Ha ezt a kezdeményező névjegykártyája alapján elfogadom, akkor a kevésbé publikus adataim is láthatóvá válnak a kezdeményező számára és itt kezdődik a rendszer lényegi funkciója: a szakmai kapcsolatépítés.
Azaz ha valaki jó dolgokat postol vagy kommentezik szakmai blogokban és fórumokban, akkor abból akár könnyen új állása, munkája lehet úgy, hogy nem is keresett direktben munkát és nem is adott meg nyíltan magáról semmiféle elérhetőségi információt.
A NetAcademia egyébként kb. egy hete használja a rendszerünket egy Ki-kicsoda adatbázis kialakításához a Tudástár tagok számára.

Jó kérdés lehet, hogy akkor én most ezt miért nem használom? Hát csak azért, mert most, ebben a kommentben inkább az oldalra hivatkozom, de legközelebb már a névjegykártyámat használom:)

Még annyit, hogy a rendszer még csak publikus béta, de hamarosan - talán egy-két sajtóhírrel - hivatalosan is el fog indulni.

zsolt 2007.03.05. 14:39:26

Sőt, ha visszagondolok az előbbi posztodra, a fentebb hozzászóló Attila akár a kliensed is lehet(ne), ez a bejegyzés meg az ő posztja pedig része a munkának. :)

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2007.03.05. 16:26:59

húúúú...én is irhatok pár oldalt a termékemről? :):):)

netuddki 2007.03.05. 16:45:40

sok szempontból egyetértek Konrád, de az ember nem véletlenül bújik anonimitás mögé, nem is nevezném az anonimitást eredendő bűnnek, mert normálisan az emberek nem arra használják, hogy valakinek a felmenőit illessék cifra jelzőkkel.

A szükségessége pedig onnan eredhet, hogy az illető a saját véleményét kívánja ismertetni, a saját kételyeinek kíván hangot adni, a saját szabadidejében azonban félő, hogy ha a saját nevén tenné, akkor azzal már rögtön a cégét azonosítanák, ahol dolgozik. Van a cégeknek hivatalos véleménye, azt mondják a cégek illetékes kollégái, az egyénnek pedig lehet - nem is biztos, hogy a hivatalostól minden esetben eltérő, de legalábbis - saját véleménye, amiket pedig nem szeretné, hogy ha az negatív valakire nézve, akkor a cégével azonosítanák.

ilyen egyszerű ez, semmi ördögi nincs benne, semmi kéjes gyűlölet vagy rosszakarás bárkivel szemben, bár az kétségtelen, hogy retorikailag nagyobb szabadságot élvez az anonimitást választó kommentező, mint a szóvívők :)

(és ha megnézed a kommentezők jelentős része anonim, akkor is, ha feltünteti a nevét, vannak viszont olyanok, akik a nevük feltüntetésével azonnal asszociációkat váltanának ki, ld Bülbül-Máth A.-Ringier, VargaKarcsi-Webaudit, Nop-Kirowski, Darvas P.-Szonda, hogy csak néhány szakmai berkekben ismert és elismert kommentezőt dobjak be az emlékeim közül)

Pásztor Dávid · http://ekommersz.blogter.hu 2007.03.05. 19:05:51

Sokan tényleg attól félnek, hogy mi van, ha esetleg rossz fényt vet rájuk az, amit írnak. Én viszonylag hamar rájöttem, hogy ettől nem kell félni. Ugyanis mindekivel előfordul, hogy hülyeségeket ír kommentbe, de még a blogjába is. Velem is előfordult már sajnos. Ha általában nem ez a jellemző nem fognak rá emlékezni az emberek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.03.05. 19:53:48

retek, írj bátran, ha az kapcsolódik a témához :-)

Attila, köszönjük a bőszavú tájékoztatást, ha jól értem, akkor ti akartok lenni a magyar LinkedIn?

Zsolt: jó ötlet :-)

netuddki: leírtam én a lehetséges okokat, amiket említettél, azokkal egyet is tudok érteni. De ettől még a valós személyiségét felvállaló kommentező komolyabban vehető és hitelesebb, függetlenül az okoktól, miért is anonim.
Ja, és csak az az anonim, akiről nem lehet tudni, kicsoda. Akiről tudod, az már "csak" becenév :-)

Attila 2007.03.05. 20:22:27

A leírtak alapján tényleg LinkedIn-esnek tűnhet, de inkább közösségi jellegű Elance volt a cél, összegyúrva néhány plusz szolgáltatással.
Rád való tekintettel pedig minden oldalt teszteltem Operával is, úgyhogy ha majd egyszer sok szabadidőd lesz, akár ki is próbálhatod:)

devizakozep 2007.03.05. 22:25:09

azt gondolom nem gondolkoznak nehanyan itt elegge nyitottan. ki van hegyezve a gondolatsor arra, h mivan ha vki masik cegalkalmazott es az kommentel. vegyuk eszre, h 3 csoport letezik:
ceglakalmazott, egyediuser (nemcegalkalmazott), es sztem 1 specialis maga a ceg (vezetoje pl.)

en azt gondolom, h csont mind1, h vki anonim v. nemanomin. a megitelese a mondokaja alapjan tortenik. mennyi jo v. rossz meglatasa van. mennyit ert egy adott temahoz, mennyi tapasztalata van. mennyire nyitott es szeles latokorrel rendelkezik. de nagyszeruen osszefoglalata ezt mar akos+netuddki. speciel nem erdekel hogy hivjak oket, hol dolgoznak, es kik ok. ebben a kerdeskorben ugy gondolom h nyitottan es logikusan gondolkoznak / nyilvanulnak meg. ettol persze lehet h masik kerdesben abszolute nem, es akar leh ulyezzuk egymast.

cegalkalmazottkent es cegkent sztem par szazalekban szamit h ki mondja. talan... akkor is azert, mert a ceg arcat nezem benne, ami valoszinuleg hibas magatartas, mivel itt egyenek kommunikalnak egyenekkel. cegszintu kommunikaciora mas forumok vannak.

userkent pedig totalisan lenyegtelen mindez.
mire megy azzal barki is, h devizakozep = Toth Istvan, 1144, Budapest Kishariskoz 103 / b ?? Semmire.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.03.05. 22:31:25

devizakozep, ha ismerik, ki vagy, onnantól nem érdekes. De ameddig nem, addig beleképzelnek mindenfélét. És a hazai üzleti etikai háttér olyan, hogy símán kinézi az egyik versenytárs a másikból, hogy ilyen fórumon akar betámadni. És elkezd kombinálni. Aztán vagy igaza van, vagy nem, tökmindegy. Kialakult egy negatív attitűd a nickhez, amiből aztán jön az ingerültség, meg a mögöttes szándék keresés, és ezzel együtt már nem a leírtakkal fog vitatkozni, hanem a képzelt személlyel...

Zero 2007.03.05. 23:23:52



Deviza csöppet tévúton jársz.

Nem az itt a lényeg kinek milyen véleménye van, hogy az mennyire logikusan átgondolt, mennyire fedi a valóságot. Ez nem az a hely ahol a xy mamut vállalat stratégiáját lehet fikázni anonim, hanem az a nem túl nagy közösség ahol másoknak igenis lehet rossz hírét kelteni.

Ha beírod, hogy pl Kovács Pista vagy a Sanomától, akkor az ide járó emberek egy része tudni fogja rögtön, hogy valós adatokat adtál-e meg vagy sem, hisz kicsinyke kis ország, mindenki ismer mindenkit.
Az emberek másik részét viszont abszolút nem érdekli, hogy Kovács Pista kicsoda, egyedül az számit hogy mit irt. Ne mondd már nekem, hogy ha Kovács Pista néven állítasz valós vagy valótlan dolgokat akkor nem fogják azt rögtön a céged nevével azonosítani. Meglehetősen naív gondolat lenne.

devizakozep 2007.03.05. 23:34:01

teljesen igaz, ambator megjegyzem, h ez nemigazan vall nyitott gondolkodasra (h finom legyek) es mindez mar az o baja...

netuddki 2007.03.05. 23:38:19

szerintem ugyanazt mondjátok Devizakozeppel ;)

én is inkább azt szeretném hinni, hogy nem az számít, hogy ki mondja, hanem hogy mit mond. értsd: nem feltétlenül könnyű "okosakat mondani" névtelenül sem ill. lehet névvel is hülyeségeket mondani. én itt nem látok összefüggést.
én legalábbis remélem, hogy nem ez a mondanivaló értékelésének mércéje.
és valóban úgy fest, hogy itthon nem tudja senki függetleníteni magát a személy mögött megbúvó cég nevétől, azaz inkább visszaüthet a "nevesítés".
(ld Konrád kommentje is, miszerint már a névtelenség miatt is kombinálni kezdenek egyesek, mert nem az számít mit mond az illető, hanem hogy ki mondja. ld másik "forrongó" topic)

devizakozep 2007.03.05. 23:52:10

nah. elozo konradnak szolt.

amugy zero miert jarok tevuton?
egyreszt:
"Nem az itt a lényeg kinek milyen véleménye van"
de. az. errol szol ez itt.

"Ha beírod, hogy pl Kovács Pista vagy a Sanomától, akkor az ide járó emberek egy része tudni fogja rögtön, hogy valós adatokat adtál-e meg vagy sem, hisz kicsinyke kis ország, mindenki ismer mindenkit."

akkor, ha a sanomarol beszelunk. ez itt egy altalnos, marketinggel foglalkozo oldal. 60-80+ kulonbozo temaval / ho.
a 60-80 temabol en csak 1 lennek, viszont hozzaszolok 40hez. s valoszinubb h a 40 alapjan itelnek meg, mint az 1 alapjan. ergo szvsz mind1 h sanomas vagyoke v sem.

"Az emberek másik részét viszont abszolút nem érdekli, hogy Kovács Pista kicsoda, egyedül az számit hogy mit irt."

ezt mondom enis. abszolute ezt mondom.

"Ne mondd már nekem, hogy ha Kovács Pista néven állítasz valós vagy valótlan dolgokat akkor nem fogják azt rögtön a céged nevével azonosítani."

erre mondtam , h :
"cegalkalmazottkent es cegkent sztem par szazalekban szamit h ki mondja. talan... akkor is azert, mert a ceg arcat nezem benne, ami valoszinuleg hibas magatartas, mivel itt egyenek kommunikalnak egyenekkel."

el kell(ene) vontakoztatni. nekem az szamit _az adott temaban_ mit mond xy. fuggetlenul attol h maskor , mashol, masra mit mondott. es telejsen lenyegtelen h hogy hivjak az illetot es milyen cegnel dolgozik. itt kvazi maganvelemenyek hangzanak el, nem ceghiradok.

Mária 2007.03.06. 08:22:28

Fiúk, meg ne haragudjatok, de egy ilyen (általam) komoly(nak vélt) szakmai blogban hogyan eshettek ilyen piti kérdésben egymásnak???

Nagggyon illúzióromboló ám ez!

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2007.03.06. 08:54:17

Szuper meglátások ide vagy oda, az azért mégiscsak nevetséges, ha anonim kommentelő számon kéri a szerzőt, hogy miért nem világít meg bizonyos szempontokat a nevével fémjelezve, holott a kritizáló maga sem adná a nevét bizonyos gondolatokhoz, tök mind1 miért...

netuddki 2007.03.06. 11:29:33

nevetséges volna? nem éreztem annak, mások sem a fentiek alapján, talán inkább ez a hozzáállás a "nevetséges"...

kérdezni és válaszolni lehet név nélkül is. ha azt írom be, hogy Kiss Péter, azzal miért vagyok előrébb? az a nevetséges, hogy akkor méltóztatik csak komolyan foglalkozni valaki egy kérdéssel és nem mellébeszéléssel elütni azt, hogy ha valami cégnevet vél felfedezni a név mögött. EZ a nevetséges kedves Rabbit. A nevetséges jelzőről láthatóan eltérő véleményünk van legyen az szakmai vagy emberi.

Zero 2007.03.09. 09:49:03

"de. az. errol szol ez itt."

"hanem az a nem túl nagy közösség ahol másoknak igenis lehet rossz hírét kelteni." --- ezt simán lefelejtetted az idézetemből.

"el kell(ene) vontakoztatni. nekem az szamit _az adott temaban_ mit mond xy. fuggetlenul attol h maskor , mashol, masra mit mondott. es telejsen lenyegtelen h hogy hivjak az illetot es milyen cegnel dolgozik. itt kvazi maganvelemenyek hangzanak el, nem ceghiradok."

Na valami ilyesmire említettem a naivitást. Tisztellek és becsüllek ha ezt te tényleg igy kezeled, de az emberek túlnyomó többsége imho nem így tesz!


süti beállítások módosítása