Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ami az online marketingről az eszedbe jut

Címkék: blog onlinemarketing ajánló

2007.03.28. szerda 23:54 Konrad

Múlt hét csütörtökön előadást tartottam "szülötte városom"-ban, Szegeden. Egyetemi óra keretében beszéltem az online marketingről, nem marketingeseknek.

A tantárgy keretében az egyik feladat, hogy a tárgy blogjában írjanak bejegyzést egy-két előadás kapcsán - nem elsősorban élménybeszámolót, sokkal inkább az előadás kapcsán felmerült gondolatokat.

Íme, az alábbi bejegyzések születtek az előadásom kapcsán:

Az ügyfél

Többek között ilyen nagymamám egyik szomszédja is. Szenvedélyesen ajánlja a céget, ahol pl. konyhabútort vásárolt, kérés nélkül, önként dícséri. Ha a kiszállításnál egy kis hiba történik, késnek vagy netán kissé megsérül a bútor a leemelésnél, azt is megbocsátja. Biztosan van valamilyen pszichológiai alapja, ha ennyire hisz bennük és ilyen mély meggyőződéssel van iránta. A legrosszabb az egészben az, hogy olyan szóbeszéd marketinget folytat, amivel képes meggyőzni nagymamámat is, aki kis idővel később szintén vesz egy hasonló terméket.

#

A hétköznapitól az online marketingig

A magam részéről többek között a Forma-1-et szoktam reklámozni élő szóban is és a neten is, mert persze nem mardahat el az iwiw profilomban, hogy mennyire szeretem ezt a sportot, és hogy kinek szurkolok. Már ha ezt lehet reklámnak nevezni. De miért ne? Nem keresek rajta pénzt az igaz, de jobb adni, mint kapni alapon, lehet, hogy skerül megszerettetnem ezt a sportot valakivel.

#

Néhány észrevétel

ugyanakkor fontos megemlítenem, hogy marketingről van szó, s mint ilyen, valójában sohasem alakulhat ki egy “szoros” kapcsolat eladó és vásárló között. Hiszen a marketing üzleti érdekei nem egyeznek meg a fogyasztó érdekeivel.

#

A leghatékonyabb

Ekevasat nem tudunk neten eladni, mert a nagypapa nem netezik. Az idősebb korosztályt, mint célcsoportot nem fogjuk itt megtalálni. De az idő telik, és lassan mi leszünk az idősebb korosztály, úgyhogy ezt a problémát is meg tudja gyógyítani az idő.

#

online marketing hátránya

nehéz olyan neten megjelenő hirdetést kreálni, amely tényleg figyelemfelkeltő és hatásos. Hogy fér ez össze azzal, hogy mégis olyan sok van és mégis olyan sokat költenek rá?

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6152111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.03.29. 09:04:01

"Hiszen a marketing üzleti érdekei nem egyeznek meg a fogyasztó érdekeivel."

Ha nem egyeznek meg, és megteheted, akkor inkább ne is kezdj bele ennek a terméknek a marketingjébe. Ha egy jó terméket akarunk eladni, akkor legalább részben megegyeznek a marketing érdekei a fogyasztó érdekeivel. Szeretnéd vele megismertetni, kedvet csinálni hozzá.

Persze előjöhet a fogyasztói társadalom kérdése, hogy egyáltalán manapság jó-e bármi a vevőnek, amit megvesz? Semmi értelme az MMS képes, GPRS-es, EDGE-es mobilnak, ha azt a megvásárlás után egy hétig használja, utána a telefont meg csak telefonálásra. De ha a potenciális vevőnek van valamilyen igénye, nekünk meg egy olyan árunk, mely elég jól lefedi ezt az igényt, akkor hajrá marketing.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.03.29. 09:08:45

Ja, és azért ott van az az eset is, amikor a potenciális vevőnek hatalmas szüksége van a termékre/szolgáltatásra, de fogalma sincsen róla, vagy tagadja, hogy neki szüksége lenne.

Zsolt 2007.03.29. 11:01:01

"nehéz olyan neten megjelenő hirdetést kreálni, amely tényleg figyelemfelkeltő és hatásos" Ez nem igaz: én pl. tudatosan használom/figyelem a google szöveges hirdetéseit, és tetszik, hogy pl. a gmailben a szöveghez kapcsolódó hirdetéseket jelenit meg (pl. a yahooval ellentétben, ahol mindenféle bannerek villognak). Vagyis: a google az én esetemben olyan reklámokat alkot, amely hat rám. Vagyis hatásos.

Mária · http://www.nogradker.hu 2007.03.29. 12:41:39

Érdekek?

Alaptétel, hogy a vásárlónak úgy kell éreznie, hogy jól járt a céggel és az általa kínált termékkel/szolgáltatással. Máskülönben visszahozza a terméket, visszakéri a pénzét és/vagy rossz hírét kelti a cégnek.

De ez csak részeredmény. A cég tulajdonosainak is jól kell járniuk, sőt az alkalmazottaknak is jól kell járniuk, akik a cégnél dolgoznak.

Ezt az általános elégedettséget nem lehet elérni azzal a mentalitással, ami szerint "azért vagyok marketinges, mert még nem találtam olyan állást, ahol kevesebb munkával jobban le lehet nyúlni az embereket!" És régen rossz annak a cégnek, amelyiknek a marketingjéről ez jut a potenciális ügyfelek eszébe.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.03.29. 17:53:32

Guy Kawasaki tollából (nem pontosan): ha nem az az elsősleges motivációd, hogy "jobbá tedd a világot" vállalkozásod által (szerintem ez kb egyenlő azzal, hogy valóban kiváló vagy abban, amit csinálsz), hanem a pénzszerzés vagy bármi más, akkor nem is érdemes belevágni a dologba...

Szerintem valamennyire ideillik. :


süti beállítások módosítása