Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Lesz meglepetés!

Címkék: statisztika érdekes

2007.05.20. vasárnap 21:44 Konrad

Nem tudjuk, mit csinálnak a 15 év alattiak az interneten hazánkban. Nem tudjuk, csak sejtjük. Vannak elképzeléseink de nincsenek kutatásaink. Pedig 15 év alatt is vannak felhasználók, és nem is kevesen.

Úgy számolom, kb. 1 millió 4-14 év közötti gyerek él az országban. (Például ebben a pdf-ben benne van, évente hányan születtek, és ez 1993-2003 között olyan 95-110 ezer /év). Mivel a saját környezetemben látom, hogy a 4 éves gyerek már előfordul, hogy internetezik, azt kell mondjam, innentől számíthatjuk a felhasználókat. De tegyük fel, hogy csak a 7 évestől felfelé számolunk (mert 7 évesen írni, olvasni már tud az ember). Akkor is 700-750 ezer ember az, akiket nem tartalmaznak a statisztikák, akiknek a fogyasztói szokásaikról semmit nem tudunk! Tegyük fel, csak a felük internetezik, akkor is közel 400 ezer internetező adatai nincsenek benne a statisztikákban, csak a látogatottsági mérésekben.

Márha valóban mérnek minden olyan oldalt, ahol ők megfordulnak. Mert nem tudjuk, merre járnak.

Ahogy ez az évi ~100 ezer ember "belép" a felmérésekbe a korának a növekedésével, úgy változtathatják évről-évre az eredményeket. Igaz, csak kis mértékben, hiszen egy-egy új belépő csoport súlya nem jelentős.

De ők már együtt nőttek fel az internettel. Ennek megfelelően feltételezhetően máshogy is használják, és szűkebb környezetemben is ezt látom.

Lesz hát meglepetés, ahogy azt vesszük észre, másfelé mennek a felhasználóink, évről-évre. Mindenféle előzetes figyelmeztetés nélkül...

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5684347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Basahalom boulevard · http://www.basahalom.hu 2007.05.20. 22:21:26

Én tudom, mit csinálnak 12-14 éves fiaim:
- csetelnek
- leveleznek
- idióta hasraesős videókat néznek
- online játékokkal szórakoznak
- zenéket és filmeket töltenek le
- megnézik, hogy mikor és mit adnak a moziban
- bicikli alkatrészeket cserélgetnek
- és olykor a házi feladatukhoz keresgélnek anyagokat
Nagyjából ez a fontossági sorrend is.
Mint a felnőttek.

kt · http://www.szelessav.hu 2007.05.20. 23:39:57

az azert nem igaz, hogy nincs mérés, hiszen pl. a Median méri a 15 év alatti korosztaly latogatottsagi adatait

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.05.20. 23:42:27

Igen, erre a Medián féle mérésre majd érdemes lesz visszatérnem...
De itt a legnagyobb baj az, hogy nem tudjuk, a mért oldalakon kívül mit csinálnak. Mennyire e-maileznek? Mit használnak IM-re? Hogyan használnak keresőt? Mire keresnek pl... Folytassam?

Pásztor Dávid · http://ekommersz.blogter.hu 2007.05.21. 08:36:09

Azért néhány dolgot személyes tapasztalatok alapján meg lehet tippelni, aztán majd valaki leméri és számokkal is alátámasztja a dolgot.
IM-re leginkább MSN-t használnak, abból is a plust, mert abban vannak a (számomra) legidegesítőbb csillogó-villogó animációk meg szmájlik. E-mailezni mindegyik tud, van is e-mail címe, már csak az MSN miatt is, de ha tehetik inkáb MSN-en kommunikálnak, mert az gyorsabb, és a haverok úgyis rajta lógnak. Ebből következik, hogy az e-mailjeiket nem nézik rendszeresen. Ha kommunikációról van szó még az iwiw is fontos lehet.

Iron 2007.05.21. 10:52:39

A statisztika hasznos dolog. De van szerencsém statisztikai adatokkal és statisztikusokkal együtt dolgozni. Ennek alapján azt szoktam mondani, hogy a statisztika olyan, mint a virsli. Akkor eszed meg, ha nem tudod, hogyan csinálják. :)

Persze azért közelíti a valóságot.

Power 2007.05.21. 14:01:31

A 15 év alattiak jól értenek a vírusmarketinghez. Terjed a neten mint a lépfene:
www.porkolt.com/personal-38890.html

Mondjuk ő elvileg 18. Fogalmazási képességeit tekintve azért bőven 15 alatt. HA! ez egy igazi videó és nem egy valódi vírusmarketinges anyag. Mindenesetre nagyon vicces. Megvan az új Szalacsi Sanyi.

Power · http://www.porkolt.com/personal-38890.html 2007.05.21. 14:05:34

A 15 év alattiak jól értenek a vírusmarketinghez. Terjed a neten mint a lépfene. (Az urlt lásd a fejlécben)

Mondjuk ő elvileg 18. Fogalmazási képességeit tekintve azért bőven 15 alatt.

HA! ez egy igazi videó és nem egy valódi vírusmarketinges anyag.

Power 2007.05.21. 14:22:09

Bocs, hogy 2x. Azt hittem, hogy az url miatt nem ment át. Bocs mégegyszer.

Xnews 2007.05.21. 16:51:20

És máris itt az Mfor.hu témábavágó cikke:
www.mfor.hu/cikk.php?article=35867&pat=30

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.05.21. 21:57:36

Ez marketing szempontból elég csábító :-)
Öcsém most 14 éves és robotos videókat néz a YouTube-on, no meg sajátot épít...

De valahol meg azt mondom, hogy ej vazze.. én 14 évesen rúgtam a bőrt és átmentem a haverokhoz összetörni a nagyi kedvenc vázáját, meg ültünk éjjelenként a parkban, most meg ülnek a gép előtt és úgy beszélgetnek egymással.
Igaz, ha jobban belegondolok most én is mit csinálok... :-)

Focizni lassan már csak az A, B, C gombokkal tudnak.

Basahalom:
Nem :) ha megnézed, akkor a felnőtteknél a SEX a fontossági sorrend leglegje... szóval szerencsére a fiad mégsem pont olyan.
De amúgy öcsém is kb. ezt csinálja, mint a te fiad.



Rabbit · http://rabbitblog.hu 2007.05.22. 08:23:04

Tudtommal hamarosan lesz erről pontosabb képünk :)

Basahalom boulevard · http://www.basahalom.hu 2007.05.22. 10:26:34

Ernő: ez igaz, bár én sem állok mindig a hátuk mögött...

bulbul · http://www.bulbul.hu 2007.05.22. 11:37:29

Legyünk egy kicsit akkor kevésbé bennfentesek, márcsak azért, mert Kurucz Imre (NRC) bejelentette az IMA konferencián, hogy terveznek egy 14 év alatti kutatást az internet használatáról, de egyet látni kell: akár az önkitöltős online interjú is jogi szempontból szülői (gondviselői) írásos beleegyezéssel kivitelezhető. Ha ezt nem tudja a kutató bemutatni akkor komoly problémákkal nézhet szembe - rosszabb esetben akár az adatokat meg kell semmisítenie.
Másrészt: a legtöbb dolog amiről írtatok inkább jellemző a 12 feletti korosztályra, mint az annál fiatalabbakra - márpedig az csak két kohorsz ami kimarad a jelenlegi mérésekből.
Ja: divat a statisztikákat szidni, de azért annyira ez nem elegáns - szerintem.

kt · http://www.szelessav.hu 2007.05.22. 19:19:48

Túl nagy feneket kerítetek ennek a kérdésnek. Szerintem általánosságban trendek vannak, amelyek nem kötődnek korosztályhoz, azaz a korosztály kinövi saját szokásait, használt szolgáltatásait kisautóit, barbibabáit stb. Nem hiszem, hogy egy adott korosztály továbbörökíti az általa használt szolgáltatásokat, sokkal inkább szokásokat hoz magával. Szokás alatt azt értem, hogy használja a netet: üzenetküldésre e-mailezésre, iwiwezésre, privivezésre ;) ebből vmi megmarad vmi nem, korosztálytól függetlenül. Emlékszem olyan időszakra amikor a gépem mIRC nélkül nem települt, évek óta nem használom nem is hiányzik mert van helyette más használhatóbb, jobb…
Szóval ebből szerintem csak egy érdekesség van: a korosztályok öregedésével egyre több netező lesz.
A többi nemmindegy?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.05.22. 19:25:43

kt: nem mindegy, mert minél több pontos információs van, annál pontosabban tudsz célozni reklámot. Másrészt én azt látom, hogy igenis azzal tolódik el a hangsúly, hogy a felnövekvők már mást csinálnak: a hírportálok szerepe csökkenhet és az egyéb szolgáltatásoké nőhet.

kt · http://www.szelessav.hu 2007.05.22. 20:13:19

reklámcélzás Magyarországon ;) Hol ;) ? Ahhoz sokkal több user kellene, én az látom, hogy a hazai ügynökségek nem igazán tudományos alapon és legkevésbé költséghatékony módon szórják az üzeneteiket, sokkal inkább kötődnek 1-1 médiaportfolióhoz...
----
Üde kivétel ugye az etarget és az adwords, persze ott meg nem a korosztály számít, hanem a kulcsszó. Szerintem az ilyen típusú targetálásnak van igazán jövője. Ehhez nincs szükség valamely "neves" médiaügynökség vakítására, elég pusztán a józan paraszti logika. Meg is jelentek a 'kis'pénzű hirdetők és fel is pezsdült egy kicsit egy álló piac (látva az általad közölt eTarget adatokat)
----
A hírportálak kontra egyéb szolgáltatások aránya: nem vezethető le 1:1-ben a korosztályokra (persze benne van biztos ez is), sokkal inkább arra, hogy mennyire jó az az új szolgáltatás.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.05.22. 20:30:02

Van tudatos célzás nálunk is, sőt, ügynökségi példákat is láttam (többet is). Jellemzően területre, korra, nemre történik, ritkábban pedig ennél is tovább bontanak.
De ott az eDM piac, ott gyakorlatilag minden esetben valamilyen célcsoportra mennek ki a levelek.
Szóval igen, a médiaportfolio fontos, de nem kizárólagos.

kt · http://www.szelesav.hu 2007.05.22. 20:42:06

"ügynökségi példákat is láttam"
hát ezaz látni lát az ember hébe-hóba, de sajnos én nagyon sok amatörizumussal találkozom, neves ügynökségek esetén is, óriásköltések mellett (nem rád gondoltam). az eDM piac valóban más azt elismerem. de eltertünk a témától én itt nem is folytatom

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2007.05.24. 19:01:54

Személyesen is kint voltam az IMA-n (a HotDoggal), sajnos azonban nem volt akkora érdeklődés, mint itt.
Pedig vannak sejtéseink ;)

Egy érdekesség. A konferenciára kivitt ajándék pólók nem mentek el. Kitoltuk 12-kor a sitera, hogy 15-16 óra között el lehet kapkodni párat usernévért cserébe. Hetvenet osztottunk szét.

Meg lehet őket mozgatni is, ha kell :)


süti beállítások módosítása