Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Alexa kihívója

Címkék: google látogatottság onlinemarketing ajánló kutatás

2008.06.22. vasárnap 19:31 Konrad

Állandó kérdés az online marketingben, hogy mekkora egy-egy oldal látogatottsága. Vajon hol állunk a konkurenciához képest? A hazai oldalaknak egy része nyilvános méréssel rendelkezik, de sok olyan van, amiről semmi publikus információ nincs.

Ezért is nagyon népszerű az Alexa.com, amelyik felhasználóknál elhelyezett program (konkrétan böngésző toolbar) segítségével mond adatokat egy-egy oldalról. Ezzel lehet összehasonlítani a nem nyilvánosan mért oldalakat is.

De. Az Alexa adatai pontatlanok, ráadásként nem is lokalizált megoldás, így bár mond valamit (pl. trendeket), de a megbízhatósága hasonlatos a birkaveséből történő földrengés előrejelzéshez. Hinni kell benne.

Most viszont a Google Trends nevű szolgáltatás bővült egy olya eszközzel, amelyik hasonló adatokat ad: a Google Trends for Websites kb. ugyanazt tudja, mint az Alexa, csak talán pontosabb. Longhand írt róla, be is rakott egyérdekes összehasonlítást, és én is két napja ezzel az eszközzel játszok.

Például jól látszik, hogy a Zoom.hu kampánya hozott látogatókat, de azok nem maradtak ott. Sőt, az is látszik, hogy a látogatók mit olvasnak még - és érdekes módon nem Indexet vagy Origót. Azaz a Zoom.hu nem tudott olvasókat rabolni a vezető oldalaktól... Illetve a kampány valahogy nem azt a célközönséget mozgatta meg.

De ez csak egy példa, érdemes nézelődni, összehasonlítgatni oldalakat. Azt nem tudom, mennyire pontosak az adatok, talán majd lesz reagálás a nagyobb portáloktól is, hogy mennyire hasonlít ez ahhoz, amit ők látnak. Én most úgy látom, kellően pontos ez az eszköz arra, hogy trendeket figyeljünk.

Sajnos a kisebb oldalak valahogy nincsenek benne, másrészt nem tud aldomainre eredményt mutatni (azaz bármilyen.blog.hu keresés a blog.hu összesített eredményét mutatja). De ettől függetlenül örülök, hogy megvan és működik ez a szolgáltatás. Hasznos lesz például kampánytervezéskor is...

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr85533999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vik · http://www.webshopexperts.hu 2008.06.22. 20:26:59

Az Alexának nem szabad hinni, nagyon kevés a mért adat, nagyon könnyen manipulálható, és minden csak nem releváns. Ezt a google cuccot én is néztem, érdekes dolognak tűnik.

Valaki utánaolvasott amúgy hogy ez honnan gyüjti az adatokat? Én bevallom még lusta voltam. :) Google toolbarokból csak? Vagy használja a google analytics adatait is ahol mérve van?

gugli toolbarban hálistennek tiltható hogy adatokat küldjön a böngészésről, és erre rá is kérdez telepítéskor, legalábbis az enyém megtette.

Hangya · http://hangya.net/ 2008.06.22. 21:01:37

@vik: aggregated Google search data, aggregated opt-in anonymous Google Analytics data, opt-in consumer panel data, and other third-party market research

www.google.com/intl/en/trends/websites/help/index.html#2

Lévai Richárd · http://www.itmegoldasok.hu 2008.06.22. 21:32:43

Nézegetve, és összehasonlítva saját mért adatokkal (amiket egyébként az analytics szolgá ki), nem igazán stimmel.
Még trend szinten sem az igazi...

devizakozep 2008.06.22. 22:07:29

konrad, bevallom en mostanaban csalodom benned (bar ez nyilvan enmszamit az egvilagon semmit :) ). sorra jossz elo az eg kek, a fu zold tipusu bejegyzesekkel (aka : jopar eve tok ismert, halal logikus, egyertelmu dolgokkal. jopar eve! ismert, mikoris tudjuk h neten feleves ciklusok vannak).

alexa igenis jo, _nagyon_ sokmindenre jo. igenis nem birkaevessel foldrengeselorejelzes. igenis jo a latogatoszam becslesre. pl egzotikumoktol eltekintve +- 15-20%ra megmondom, h a napi forgalma kinek mennyi. ismeretlenul, lattatlanul. azert ez nagyon jo.

az egy dolog h itthon a vebbauditaZISTENNN, ahogy a neos nagyofnok is kimondta (most nemjuteszembe a neve , bocs) , de szerencsere mashol nem.
azert azt mindenesetre furcsallom, h a PIACON (nagybetus, valodi) tobb mint 4 eve _elfogadott_! technikarol irsz egy blikkszagu bejegyzest amiben felfedezed, mint kvazi ujdonsagot. mondom, mostanaban kicsit csalodok benned. kerlek erosits :))

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.06.22. 22:13:32

deviza, nem értem, mi a gond. Az Alexa igenis szar, sokszor pontatlan, és nemcsak a Webaudithoz képest. Ezt konkrétan site tulajdonosok megerősítik neked, főleg, ha a hazai nagyközönségnek szólnak. Egész egyszerűen kevés a magyar Alexás gép.
Ez a Trend dolog nem új, de amit írtam megoldást számomra új - eddig nem találkoztam vele. Te mióta ismered a Google-ben ezt a site összehasonlítós dolgot? Nem a kulcsszavasra gondolok.

Ja, és a triviák: tudod te hányan és kik olvassák ezt a blogot? Sokaknak az is újdonság, hogy az ég kék és a fű zöld - mert nemcsak hardcore online-osok vannak itt.

Egyébként pedig a piac elsősorban a Webauditot fogadta el, és ez független attól, hogy aktuális éppen kicsoda mit mond. Bár most a Gemius elég komoly kihívó, ahogy nézem.

devizakozep 2008.06.22. 23:31:55

ha szabad visszavennem az elet: nem szar. mas. masra es mashogy valo.

azt, h a magyar piac a webauditot fogadta el, tudom. fuggetlenul attol, h azt gondolom, h ez hiba. mert merni -akar- jol mer, de benne van az emberi tenyezo is, ami kulfoldon nemigazan (betelefonalok, es megmondom , h ha ezt megezt nem tiltjatok ki, akkor tonkreteszlek: vicccccccccccc ???????? )
webaudit tobbszor (oke, nevezzuk hardcore-extrem eseteknek) bebizonyittotta magarol, h hiteltelen. a mogotte levo emberek, es a piachoz valo viszonyulasuk.

nah, ehhez kepest az alexa nem az. persze csak egy durva, pontatlan becsles. de jo. nem lehet befolyasolni telefonhivasokkal....

Ernő · http://www.webseo.hu/keresooptimalizalas_referenciak 2008.06.22. 23:35:22

Nakérem. Pont MA használtam az Alexát arra, hogy egyik ismerősömnek bebizonyítsam, hogy rettentően félrevezetik!!!

Történt ugyanis, hogy a weboldal készítői 30.000-es NAPI egyedi látogatószámot prezentáltak neki, a site nevét nem mondom, de hát ennyire azért nem ismert.

14 weboldal ALEXA értékét néztem végig neki+ a webaudit forgalmát is elemezgettem. Ebből kijött, hogy kb. ÖTVENSZERESEN eltorzították neki az adatokat.

Szóval az Alexa jó és használható. Persze jöttek ki az elemzés során olyan dolgok, hogy a havi 17.000-esnek nagyobb volt a Rankje, mint a havi 25.000-esnek.. DE az ÖTVENSZERES eltérést azért kimutta az Alexa.

Szóval ez egy rettentően hasznos oldal.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.06.22. 23:43:20

Ernő, deviza, az Alexával az a baj, hogy főleg a hardcore irányba torzít. De elfogadom, amit írtok, igen, lehet vele bizonyos trendeket nézni. De _nagyon_ pontatlan. Nem minden esetben, igaz, de egy átlag user vajon tudja azonosítani, hogy most akkor éppen pontos vagy éppen nem pontos?

Longhand · http://longhand.hu 2008.06.22. 23:54:07

deviza: nem jött át szerintem, hogy miről szól a bejegyzés.
A website analízis a Trendsben elég fasza, új (kb. 3 nappal ezelőtt megjelent), üdvözlendő dolog a számunkra.

Megnézted már?

Longhand · http://longhand.hu 2008.06.23. 00:04:58

Alexa: használható és nem dobjuk ki örökre, de örülünk, hogy van egy megbízhatóbb forrásokból táplálkozó a Google Trends Websites-al, mert elég könnyen manipulálható az Alexa Rank:
www.doshdosh.com/20-quick-ways-to-increase-your-alexa-rank/

devizakozep 2008.06.23. 00:50:41

nem konrad, nem _NAGYON_ pontatlan. _bizonyos_ esetekben , sok magyar siteval pontatlan, de altalanosagban NEM pontatlan. elmult 2 honapban tobb targyalason is voltam, ahol beloktem, h a targyalo feleknek (+-10-20%) mennyi napi unikjuk van - ami toppppsecret szam volt. huledeztek, h honnan tudom. innnen.

egyaltalan nem _nagyon_ pontatlan. egzotikumokkal (mint magyarorszag) NEHA! pontatlan!

atlag user, ha olyanra vetemedik, h alexat nez ha latogatottsagi adatokra kivancsi, akkor mar nem atlag user. 2 honapon keresztul megnez 10 sitet, aminek megnezi webaudit/cqcounter/extremetracking/istentudjami szamait, es onnantol kezdve orok eletere tudja, h mi merre meddig. iszonyat nem ordongosseg. ahoyg mondod: atlag user.

devizakozep 2008.06.23. 00:58:33

longhand , megneztem. de mivel semmi erteket nem ir, se %, se krumpliszsak, (legalabbis en perpill nem talalok ilyet) ezert ez (igy) totalisan semmitmondo.

Longhand_ 2008.06.23. 01:31:42

deviza: vannak számok, csak be kell jelentkezned egy Google accountal.
Írtam is direkt a posztom végén, igaz nem elég egyértelműen, mert bejelentkezés nélkül is működik a dolog, csak számokat nem mutat a grafikonon például..

Longhand_ 2008.06.23. 01:34:42

bocs, másik accountról Longhand voltam az előző üzenetben :)

Iron1 2008.06.23. 10:10:51

Ha összehasonlítjuk a webauditot és az Alexa eredményeit, akkor azért van pár vad dolog... Mondjuk a méretlen oldalakra nem volt jobb.

jendre · http://kereses.blog.hu 2008.06.23. 10:19:02

A Google Trends szolgáltatás a kis forgalmú oldalaknál az Alexához képest tapasztalataim szerint, még kevésbé használható. Egyetértek a véleménnyel, hogy viszonyítási alapként nagyon jól beválik az Alexa.
Mondjuk ha a Trends adataiba a Google Toolbar-adatait is belekombinálják, akkor persze lehetne akár sokkal pontosabb is, mint az Alexa, hiszen azt sokan felrakják más programokkal együtt akár akaratlanul is a gépükre. Valószínűleg egyelőre keresési, kattintási adatok alapján határozzák meg a trendeket.

Merras · http://miyazakijun.hu 2008.06.23. 12:02:54

Plusz valszeg még Analytics, meg AdSense adatok is finomíthatnak rajta.

Longhand · http://longhand.hu 2008.06.23. 20:27:26

egyelőre nem túl pontos a számokat illetően, megnéztem pár oldalt(alá mutat).
Azért csak jobb lesz mint az Alexa és megbízhatóbb! :)

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.06.24. 12:51:59

Az alexát, meg az archive-ot én is sokat használom, viszont a toolbart természetesen nem és ahol látom leírtom a gépről. Persze ez így ellent mond egymásnak, de biztonsági okai vannak.

Az alexa be tud fásulni némelyik oldalnál és alul vagy nagyon felül tud kalibrálni. Azért általánosságban nagyon jó kis herkentyű. A Webauditnak még sokat kellene nőnie, hogy igazi konkurenciává váljon, de én drukkolok a magyar dolgoknak.

Longhand: szerintem a webaudit manipulálható elég rendesen. Igaz, hogy az alexára is csináltam már ellenrobotot poénból. A Webaudit és az Alexa között az a különbség, hogy az Alexa cuccaival a legnagyobbak dolgoznak együtt. A Google-tól az Urltrends-ig, a Sedo-tól, a Namespace-ig. Mindenki. A Webaudit nemzetközi körökben csak egy név. Még. De reménykedünk.


süti beállítások módosítása