Állandó kérdés az online marketingben, hogy mekkora egy-egy oldal látogatottsága. Vajon hol állunk a konkurenciához képest? A hazai oldalaknak egy része nyilvános méréssel rendelkezik, de sok olyan van, amiről semmi publikus információ nincs.
Ezért is nagyon népszerű az Alexa.com, amelyik felhasználóknál elhelyezett program (konkrétan böngésző toolbar) segítségével mond adatokat egy-egy oldalról. Ezzel lehet összehasonlítani a nem nyilvánosan mért oldalakat is.
De. Az Alexa adatai pontatlanok, ráadásként nem is lokalizált megoldás, így bár mond valamit (pl. trendeket), de a megbízhatósága hasonlatos a birkaveséből történő földrengés előrejelzéshez. Hinni kell benne.
Most viszont a Google Trends nevű szolgáltatás bővült egy olya eszközzel, amelyik hasonló adatokat ad: a Google Trends for Websites kb. ugyanazt tudja, mint az Alexa, csak talán pontosabb. Longhand írt róla, be is rakott egyérdekes összehasonlítást, és én is két napja ezzel az eszközzel játszok.
Például jól látszik, hogy a Zoom.hu kampánya hozott látogatókat, de azok nem maradtak ott. Sőt, az is látszik, hogy a látogatók mit olvasnak még - és érdekes módon nem Indexet vagy Origót. Azaz a Zoom.hu nem tudott olvasókat rabolni a vezető oldalaktól... Illetve a kampány valahogy nem azt a célközönséget mozgatta meg.
De ez csak egy példa, érdemes nézelődni, összehasonlítgatni oldalakat. Azt nem tudom, mennyire pontosak az adatok, talán majd lesz reagálás a nagyobb portáloktól is, hogy mennyire hasonlít ez ahhoz, amit ők látnak. Én most úgy látom, kellően pontos ez az eszköz arra, hogy trendeket figyeljünk.
Sajnos a kisebb oldalak valahogy nincsenek benne, másrészt nem tud aldomainre eredményt mutatni (azaz bármilyen.blog.hu keresés a blog.hu összesített eredményét mutatja). De ettől függetlenül örülök, hogy megvan és működik ez a szolgáltatás. Hasznos lesz például kampánytervezéskor is...
Utolsó kommentek