Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A hírlevelek védelmébe

Címkék: ajánló blogring email marketing

2008.10.30. csütörtök 22:06 Konrad

Pollner a blogján temeti az e-mail hírlevelet. Bár a kommentek azonnal védik és cáfolják Pollner érveit, azért én is hozzátenném a témához a saját gondolataimat!

Az elmúlt bő 10 évben a hírlevelek jelentős mértékben megváltoztak. És itt most nem elsősorban arra gondolok, hogy már nem a PINE mailer fantasztikus grafikai képességéhez kell igazodnunk, és alapvetően html formátumúak a levelek. Hanem a tartalomra.

Szerintem Pollnernek igaza van abban, hogy a klasszikus hírlevélre már semmi szükség. Azaz már nem elsősorban arra kell a hírlevél, hogy abban teljes információkat közöljünk. Amikor úgy 95-ben elkezdtem netezni, még igazán lassú volt az egyetemi hálózat is. Akkoriban (a kor a Mosaic böngésző, az újdonságként megjelenő Netscape ideje, ráadásul még létező platform volt a gopher is) nem volt az egyértelmű, hogy az internet elsősorban a world wide web. Az e-mail, a telnet, az ftp is legalább annyira fontos eszközök voltak. Ugye léteztek olyan szolgáltatások, amik annyit csináltak, hogy az e-mailben elküldött URL tartalmát visszaküldte e-mailben, azaz weblapot küldött mailként. Ekkoriban bizony egy hírlevélben érdekes voltak a cikkek, a hírek. Emlékszem, az Internetto hírlevele nemcsak trendi volt, de informális és érdekes is. Rss a világon nem volt, a web lassú volt.

Azaz a XX. században a hírlevél egy e-mail formátumú újság volt.

Mára már nem az. Mára a hírlevél elsősorban a marketinges gépezet része, a felhasználók olyan elérése, amelynek nem az az elsődleges célja, hogy tájékoztassunk. De akkor mi?

Például az, hogy a webre tereljük a felhasználót. Pollner bejegyzése mögötti kommentek is erről szólnak elsősorban: "az általam is szerkesztett híroprtál látogatottság minden héten kiugróan(!) megnő a hírlevél kiküldése után." - írja K.Balint. Ezért nem is kell teljes cikkeket hírlevélbe rakni, elég egy-egy ajánló, mintegy kedvcsináló. Mások az eszközök, ez már egy másik internet (2.0, hahaha...), mások az elérhető célok is.

Az is lehet cél, hogy reklámokat csomagoljunk be. Vannak tematikus hírlevelek, amiknek nincs is más céljuk: kiszolgálni a felhasználókat folyamatosan, hogy eladhatóak legyenek a felületek.

De cél lehet az is, hogy az rss helyett a friss hírekről nem rendszeresen tájékoztasson. Pl. plazma tévé akcióról.

Amíg lesz e-mail, addig lesz hírlevél is. Lehet, tovább változik, tovább finomodik, és pár év múlva már olyan messze leszünk a Moon által szerkesztett Internetto hírlevéltől, mint a PINE került a Gmailtől vagy a Kitekintő Gyorsvonattól, de túl fog élni.

Lehet, kellene csinálni egy konferenciát Hírlevél 2.0 címmel, hogy örökre beírjam a nevem az internet történetébe, mint Tim O'Reilly?

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7741434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.10.31. 02:13:31

Nem tudnám mivel helyettesíteni. Bizony korai még temetni a hírlevél szoftvert. Főleg ha a jövő hírlevél-fejlesztési irányait vizsgálgatjuk. A következő hírlevél szoftverünk gyakorlatilag egy CRM szoftver és egy hírlevél szoftver összegyúrásából és némi saját, és új ötletből fog állni. Eddig nem látott (a hírlevél szoftvereknél nem látott) marketing statisztikai és egyéb marketing képességekkel. Már készül. Pollner kapja az első bétát, megigérem :-)))

Vida Ági · http://www.rizsanelkul.hu/ 2008.10.31. 06:05:04

A hírlevél egyelőre marad. Amíg az emberek nagy része elsősorban e-mailezésre használja a netet, addig ez a legjobb mód, hogy elérd őket.
Amíg van tévé és az emberek nézik, addig kell tévéreklám, ha már nem nézik majd, akkor új reklámfelület kell helyette.

Kelt 2008.10.31. 10:32:58

Zárójelben jegyezném meg, hogy a plain text levél minden lényeges dolgot tartalmaz, ami a kommunikációhoz szükséges. A többi csak króm. ;)

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.10.31. 13:05:19

Kelt: szent igaz, pedig szeretném cáfolni, de nem megy. De mindent így vásárolunk, telefont autót, hírlevél softvert stb.

urbanmale · http://urbanmaleblog.wordpress.com/ 2008.11.03. 15:38:25

Nem is lenne hülyeség az a Hírlevél 2.0 konferencia. Egyébként ma milyen hírlevél küldő szoftverek a legjobbak a piacon?

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.11.04. 07:53:11

Azok, amelyek magyar nyelvűek, annyira könnyen kezelhetők, hogy anyám is megtanulja 1 nap alatt, és biztosítanak olvasottsági, fel és leiratkozási és egyéb marketing statisztikákat. Egyebet nem írok, mert nem szeretném Konrád blogját reklám célokra használni.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.11.04. 08:03:21

Csak zárójelben és halkan jegyzem meg, mert még gyerekcipőben jár, de szervezés alatt áll a tavaszi "első országos e-mail marketing konferencia" amelyet a WG3 kiadására időzítenénk.... neve még nincs neki, de dolgozunk rajta.


süti beállítások módosítása