Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Papírforma

Címkék: iab

2008.11.25. kedd 21:46 Konrad

Az elmúlt napokban elsodortak az események, így csak most tudok írni arról, hogy megalakult az IAB hazai tagozata. A témával már foglalkoztam pár bejegyzésben, így most nem az alapokról kezdeném, hanem inkább a megalakulásról írnék.

Ennek a legfontosabb része az IAB elnökségének a megválasztása. Pontosabban az elnök és a nyolc elnökségi tag személye. Amikor indult az IAB, bevallom, voltak elnökségi tag ambícióim. Ez addig tartott, amíg ki nem alakult az a vélemény, hogy az elnökség összetételének tükröznie kell a szakmai arányokat. Azaz belekerült az alapszabályba, hogy az elnökségben négyen lesznek tartalomszolgáltatók, hárman ügynökségiek és ketten egyebek (kutató cég, technológiai cég stb.). Apró fejszámolással kiderült, hogy kicsi az esélyem bekerülni az elnökségbe, sőt, általában a kicsiknek így kicsi az esélye. Hogy miért? Mert kevés a hely. Hiszen... de majd látjuk.

Megvolt a szavazás, és ahogy az várható volt, az MRSZ egyik alelnöke, a Kirowski ügyvezetője, Novák Péter lett a hazai IAB első elnöke. Gratulálok neki!

Nézzük a többieket: van ugye négy tartalomszolgáltató. A piac négy vezető cége az Index, az Origó, a Sanoma és a Google. Elnökségi tagok: Ziegler Gábor (Index), Komáromi Csilla (Origó - hogy miért ő? erre majd egy jó hónap múlva visszatérhetek), Kürti István (Sanoma) és Peresztegi Zoltán (Google). Van három ügynökség. Ebből egy lett az elnök, marad kettő. (Ide kellett volna bekerülnöm.) De az IAB alapítását egyik előkészítő ember Szabó Erik a Carnationtól, így természetesen (és megérdemelten) elnökségi tag lett. A maradék egy helyre sikerült szavazategyenlőséggel két embert megszavazni: Grégász Zsoltot az Arcustól és Barnóth Zoltánt a Mediaedge:cia-tól. Lett új szavazás, a "győztes" Zsolt lett. Végül a két egyéb hely egyike az alapítás körüli bábáskodás miatt szintén "lefutott" pálya, megérdemelten Somogyi Endre (Adverticum) lett az elnökségi tag (igen erős nemzetközi kapcsolatokkal, máris) a másik befutó pedig Gulyás János (Szonda-Ipsos). Gratulálok mindenkinek!

Ha megnézzük a listát, ez egy lehetséges papírforma. Hogy ez mennyire jó nekünk?

Az IAB elvárása az, hogy legyenek eredmények. Azaz dolgozni kell. Remélem, ez egy olyan elnökség, amelynek minden tagja tényleg fog dolgozni is. Januárban fognak várhatóan megalakulni az első munkabizottságok, szintén azért, hogy történjenek dolgok. Az eddigi hírek alapján ugyanis az IAB Europa nem fogja hagyni az alibizést, azaz nemcsak határozatokat várnak, hanem eredményeket is. A lelkesedés egyelőre úgy látom megvan. Ráadásul mindenféle okok miatt ez az elnökség mindössze egy évre alakult, jövőre lesz az MRSZ megújulása, és ez egyben az IAB-nál is új elnökség-választást fog jelenteni. Azaz ha valami mégsem működne, akkor viszonylag hamar lehet majd változtatni.

A munka egyébként is várhatóan a munkabizottságokban fog történni, márpedig van mit csinálni. De erre szerintem majd januárban fogunk visszatérni.

Addig is örüljünk annak, hogy a 46 hazai alapító cég jóvoltából egy kicsit felkerültünk az európai interkatív reklám térképére. És akkor a bejegyzésem vége legyen az alapítók névsora:

AB&C Media Sales, Adaptive Media, Adverticum, Arcus Interactive Group, AV Kreatív, Axel Springer, BIN Direkt, Blogter, Café Interactive, Carnation, CIB Bank, Denuo, Est Média Group, EURO RSCG Digital, Evomedia, Expressz, Gemius, GfK, Google, Habostorta, Hazipatika, HWSW, Initiative Media, kirowski, Közép Európai Média és Kiadó, RTL Klub, Magyar Telekom, Magyar Televízió, MC MediaCompany, MEC Interaction, Medián, Microsoft, MindShare, MOL, NRC, onlinemarketing.hu, Optimusz, [origo], Port.hu, Ringier, Sanoma, Stop.hu, Szonda Ipsos, Theam Communication, TV2, Vodafone

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr72788688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

macati 2008.11.26. 08:52:49

Az előzményre mutató link ugyan erre a postra mutat.
Amúgy én is gratulálok mindenkinek!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.11.26. 09:04:09

acati, az előzményes link az IAB-s cimkére mutat, azaz az összes IAB-s írásra (így erre IS).

mzperx 2008.11.26. 09:46:02

A gratuláció őszintén jár a megválasztottaknak (különösen az Elnöknek, Eriknek és Endrének) ugyanakkor a végeredmény - bár nem meglepetés - csalódás. Az IAB-t én aktív, innovatív szervezetnek képzeltem. Ezzel a felosztással egyszerre nyomjuk a gázt és a féket. Ami ennél is furcsább, hogy nem volt lehetőség arra, hogy a jelöltek elmondják (vagy előtte írásban körbeküldjék) mi a programjuk, milyen szakterülettel szeretnének foglalkozni, és főleg mennyi időt tudnak/akarnak áldozni az IAB-ra. Így aztán nem is lehetett más az eredmény.
Ráadásul elvileg emberekre szavaztunk, de tudatalatt (vagy éppen tudatosan) a gondolkodás az volt, hogy a nagy cégek legyenek ott a kritikus tömeg miatt, így valójában ez az elv nem érvényesült.
Csillának én speciel örülök, nem árt ha van legalább egy hölgy a sok macsó között, Origóból úgy is lett volna valaki, és nyilván senki nem hitte el Fischerről, hogy dolgozik majd a szervezetben. A szervezetnek is jól jön egy gyenge origós képviselet, hiszen ők a nehezék a magyar online világban.

erika 2008.11.26. 10:25:38

mzperx, olvass a sorok között... nem sokáig marad gyenge a gyenge.

mzperx 2008.11.26. 18:54:38

Nem a pozíciótól lesz erős valaki...


süti beállítások módosítása