Az elmúlt napokban elsodortak az események, így csak most tudok írni arról, hogy megalakult az IAB hazai tagozata. A témával már foglalkoztam pár bejegyzésben, így most nem az alapokról kezdeném, hanem inkább a megalakulásról írnék.
Ennek a legfontosabb része az IAB elnökségének a megválasztása. Pontosabban az elnök és a nyolc elnökségi tag személye. Amikor indult az IAB, bevallom, voltak elnökségi tag ambícióim. Ez addig tartott, amíg ki nem alakult az a vélemény, hogy az elnökség összetételének tükröznie kell a szakmai arányokat. Azaz belekerült az alapszabályba, hogy az elnökségben négyen lesznek tartalomszolgáltatók, hárman ügynökségiek és ketten egyebek (kutató cég, technológiai cég stb.). Apró fejszámolással kiderült, hogy kicsi az esélyem bekerülni az elnökségbe, sőt, általában a kicsiknek így kicsi az esélye. Hogy miért? Mert kevés a hely. Hiszen... de majd látjuk.
Megvolt a szavazás, és ahogy az várható volt, az MRSZ egyik alelnöke, a Kirowski ügyvezetője, Novák Péter lett a hazai IAB első elnöke. Gratulálok neki!
Nézzük a többieket: van ugye négy tartalomszolgáltató. A piac négy vezető cége az Index, az Origó, a Sanoma és a Google. Elnökségi tagok: Ziegler Gábor (Index), Komáromi Csilla (Origó - hogy miért ő? erre majd egy jó hónap múlva visszatérhetek), Kürti István (Sanoma) és Peresztegi Zoltán (Google). Van három ügynökség. Ebből egy lett az elnök, marad kettő. (Ide kellett volna bekerülnöm.) De az IAB alapítását egyik előkészítő ember Szabó Erik a Carnationtól, így természetesen (és megérdemelten) elnökségi tag lett. A maradék egy helyre sikerült szavazategyenlőséggel két embert megszavazni: Grégász Zsoltot az Arcustól és Barnóth Zoltánt a Mediaedge:cia-tól. Lett új szavazás, a "győztes" Zsolt lett. Végül a két egyéb hely egyike az alapítás körüli bábáskodás miatt szintén "lefutott" pálya, megérdemelten Somogyi Endre (Adverticum) lett az elnökségi tag (igen erős nemzetközi kapcsolatokkal, máris) a másik befutó pedig Gulyás János (Szonda-Ipsos). Gratulálok mindenkinek!
Ha megnézzük a listát, ez egy lehetséges papírforma. Hogy ez mennyire jó nekünk?
Az IAB elvárása az, hogy legyenek eredmények. Azaz dolgozni kell. Remélem, ez egy olyan elnökség, amelynek minden tagja tényleg fog dolgozni is. Januárban fognak várhatóan megalakulni az első munkabizottságok, szintén azért, hogy történjenek dolgok. Az eddigi hírek alapján ugyanis az IAB Europa nem fogja hagyni az alibizést, azaz nemcsak határozatokat várnak, hanem eredményeket is. A lelkesedés egyelőre úgy látom megvan. Ráadásul mindenféle okok miatt ez az elnökség mindössze egy évre alakult, jövőre lesz az MRSZ megújulása, és ez egyben az IAB-nál is új elnökség-választást fog jelenteni. Azaz ha valami mégsem működne, akkor viszonylag hamar lehet majd változtatni.
A munka egyébként is várhatóan a munkabizottságokban fog történni, márpedig van mit csinálni. De erre szerintem majd januárban fogunk visszatérni.
Addig is örüljünk annak, hogy a 46 hazai alapító cég jóvoltából egy kicsit felkerültünk az európai interkatív reklám térképére. És akkor a bejegyzésem vége legyen az alapítók névsora:
AB&C Media Sales, Adaptive Media, Adverticum, Arcus Interactive Group, AV Kreatív, Axel Springer, BIN Direkt, Blogter, Café Interactive, Carnation, CIB Bank, Denuo, Est Média Group, EURO RSCG Digital, Evomedia, Expressz, Gemius, GfK, Google, Habostorta, Hazipatika, HWSW, Initiative Media, kirowski, Közép Európai Média és Kiadó, RTL Klub, Magyar Telekom, Magyar Televízió, MC MediaCompany, MEC Interaction, Medián, Microsoft, MindShare, MOL, NRC, onlinemarketing.hu, Optimusz, [origo], Port.hu, Ringier, Sanoma, Stop.hu, Szonda Ipsos, Theam Communication, TV2, Vodafone
Utolsó kommentek