Most van a piacon egy kis kivárás. Azért a válság hatásait mindenki várja, bármennyire is optimisták az online piac szereplői. Növekedés lesz, ez tuti, de kérdés, hogy ez hol jelentkezik, mennyire fog eltolódni a piac valamely szegmens irányába.
Egy biztos: közvetlen hatása lehet a válságnak, hogy egyre több nem online ügynökség aktívan kezd el az online területen dolgozni. Ehhez részben azonnal, részben hosszabb távon szakember kell.
De szakember kell azokban a cégekben is, amelyek aktívan kommunikálnak online. A marketingeseknek nem árt némi továbbképzés elméleti és gyakorlati síkon, és egyre több cégnél lesz értelme önálló onlineost felvenni a marketing osztályra is.
Ezek a tendenciák képzésért kiáltanak! Persze léteznek már egyetemeken, főiskolákon képzések, vannak tanfolyamok, OKJ-s képzések is. De kellenek újak is, mindenképpen. Friss tudással, gyakorlattal, a piacon dolgozó szakemberekkel, és olyan tudással, amely valós folyamatokról szól, azaz aki végez, az szinte azonnal munkába is állhasson.
Ezért is javaslom: legyen fókuszban 2009-ben az online marketing képzés!
Utolsó kommentek