Egyik korábbi ügyfelem évek óta jó helyen van a Google-ben a neki fontos szavakra. Első oldal első felében, 3-4-5. helyen jellemzően. Jönnek is a látogatók, és rendelnek folyamatosan, azaz működik a dolog.
Közben felébredt a konkurencia, és egyik hétről a másikra lecsúszott a weboldal az oldal aljára, sőt, a második oldal elejére, úgy 9-12. helyre. Persze érthető is, az ügyfelem kicsit elaludt, a konkurencia meg ügyes volt. Persze rögtön jött a kérés, hogy "csináljunk valamit", és gyorsan, hiszen kell az üzlethez a látogatottság. Ugyanakkor a keresőoptimalizálásban a "gyorsan" is heteket jelent.
Természetesen elkezdtünk csinálni "valamit" (konkrétan: javíttattunk néhány linket és elhelyeztünk újakat), illetve belekezdtünk hosszabb távú dolgokba is, de tudtuk, ebből nem lesz azonnali eredmény. Ezért azt javasoltuk, indítsanak a Google-ben a fontos szavakra kampányt. Ennek a költsége néhány tízezer forint volt, és mivel gyakorlatiag konkurencia nélkül futott a hirdetés, így nem is volt magas a kattintási díj.
Közben pár hét után a természetes találatok között visszakerült a weboldal a korábbi helyére, így már "csak" az a dolgunk, hogy ezt megerősítsük, hogy később ne legyen hasonló nagy zuhanás.
A látogatottsági grafikon érdekesen alakult: sem a megelőző hónapokhoz képest, sem a tavalyi ugyanezen időszakhoz képest nincs látható változás, azaz a PPC kampány pont tudta a SEO-t ellensúlyozni, és a plusz költség 50 ezer forint alatt volt.
A tanulságok? Először is, a keresőoptimalizálás mindenképpen folyamatos legyen, nem szabad leállni, főleg nem évekre. Ha mégis baj van, akkor a PPC átmenetileg gyors segítség lehet, és érdemes élni azzal.
Egyébként ez a cég is egy példa arra, hogy ma Magyarországon a SEO-t lehet kicsiben is csinálni, hiszen alig van konkurencia, de amint változik a helyzet, rögtön borulhat minden. A kicsi és nem túl ügyes konkurencia miatt éri csak meg jobban a SEO, mint a PPC, különben már aránytalanul sokat kellene a jó helyezésekre költeni - így viszont a PPC jelenleg drágább lenne, mint a SEO.
Utolsó kommentek