Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Vigyázat, guru veszély!

Címkék: onlinemarketing

2009.04.16. csütörtök 23:27 Konrad

Ma megkérdezte tőlem az egyik ügyfelem, nem ciki-e az online tanácsadásos munka. Mert van egy csomó önjelölt zseni, aki napi 8-10 órát ül a gép előtt, és pár hónap múlva már ki is kiáltja magát gurunak. Azért merte ezt megkérdezni tőlem, mert szerinte én nem ilyen vagyok, de mégis, mi a véleményem arról, hogy sok az ilyen egy leckével az ügyfél előtt járó tanácsadó, aki csak sablonban tud gondolkodni.

Nehéz erre úgy válaszolni, hogy ne kuncogjak magamban. Nem azért, mert megint van egy ügyfelem, akit nem a szöveg, hanem a hozzáállás érdekel, hanem mert végiggondoltam, milyen jó lesz majd pár hónap múlva arra kampányt építeni, hogy én nem sablonokat árulok drága pénzért, hanem személyre szabott szolgáltatást.

Másrészt elszomorít a dolog. Olyan érzésem van, hogy hosszú évek kellenek még ahhoz, hogy eltünjenek az ügyeskedők, a féltudást árulok, a "guruk" a piacról. Mert szerintem nem jó dolog guruval dolgozni, és nem annyira jó dolog gurunak lenni. A guru az ugyanis mindenki fölött áll, és amit mond, az úgy van. Én viszont nem vagyok tévedhetetlen, és igen, egy-egy ügyfél esetében meg kell tanulnom az ügyfél piacát, meg kell ismernem a problémákat, és nem fogok tudni azonnal, csípőből választ adni.

A guru egy isten. A tanácsadó egy partner, egy segítő, egy bizonyos értelemben társ. Ezért én is óvakodnék a guruktól. Veszélyesnek érzem őket.

 

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr331069820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.04.17. 00:37:17

Ez érdekes. Nem tudom, emlékszel-e még arra a Váci úti helyre ahol egyszer találkoztunk. Na, az ottani főnök hív engem webgurunak. Ez egyrészt jól esik, másrészt azt gondolom, hogy inkább a tudatlanság következménye. Nagyon jó ez a guru-isten összehasonlítás. Amit nem értünk, az csoda. És aki csinálja, az pedig az isten.

Sofokles · http://sofokles.blog.hu 2009.04.17. 00:42:38

Nemtom, Konrád, szerintem a "guruk" voltak, vannak, lesznek. Mindenhol, mindig. Ez van. :)

Mária 2009.04.17. 09:05:02

"Én viszont nem vagyok tévedhetetlen, és igen, egy-egy ügyfél esetében meg kell tanulnom az ügyfél piacát, meg kell ismernem a problémákat, és nem fogok tudni azonnal, csípőből választ adni."

Ezért szeretem olvasni a blogodat, mert átjön rajta, hogy ott van mögötte az ember, aki nem csak a tudását, de a gyenge pontjait is vállalja.

kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2009.04.17. 09:26:55

én nem gondolom a gurut istennek.
viszont sajt felvetése tetszik, azt hiszem, igaz is: jó eséllyel az használja a guru szót, aki nem ért egy témához, de bizonyos szinten érdekli, és találkozik valakivel, aki azt jól ismeri (vagy csak azt gondolja róla), és ezért mindjárt gurunak gondolja.
mert pár perc alatt megoldja, amit a másik nem tudott, vagy órákig szenvedett vele.
az ügyeskedők viszont mindig lesznek. maximum kevesebben.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.04.17. 09:27:05

Szia Konrád,

Nem bírom megállni, hogy ne osszam meg veletek legújabb listánkat, ami a "Marketing Szakértők Ismertségi Indexe" nevet viseli.

Ha már gurukról van szó, akkor itt minden befolyásos(?) magyar guru megtalálható, jelenlegen 51-en vannak és ismertség alapján állítjuk össze a listát - amit persze az olvasók szavaznak meg.

www.internetvallalkozas.com/mszii.php

Nem szoktam blogban reklámozni, de úgy gondoltam, ha vmi kapcsolódik a posztodhoz, akkor ez az.

Mária 2009.04.17. 09:51:41

@internetvallalkozas.com:

Na ezt utálom mocskosul az önjelölt kis lúzerekben: tele kommentszpemmelik a normális szakmai blogokat :)

Hát ezt tanítják Neked a Gurubácsik, ember???

Ja... hogy valóban ezt tanítják? Akkor nem szóltam semmit :)

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.04.17. 10:01:44

@Mária néni

Te marha egy egyszerű ember lehetsz, a sárdobálást nem folytatom, nekem nem áll jól ;)

A Konrádnak tegnap este leemaileztem a listát, most hozzászóltam, egy linket is tettem (nem először és akkor sem törölte), mert kapcsolódik a témához. A hátam sem közepe akar kommentspamelni.
Szép kifejezés szerintem is, csak tisztába kéne lenni a jelentésével is.

Konrád ha akarja, kitörli, megfogom érteni. De ezt engedd meg neki eldönteni. Szép napot!

Mária 2009.04.17. 10:08:20

@internetvallalkozas.com:

Te pedig tanulhatnál egy kis komment etikettet és akkor tudnád, hogy nem illik nicknek cégnevet vagy honlapnevet megadni, és akkor azt is tudnád, hogy kommentszpemmelni sem illik.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.04.17. 10:12:10

@Mária:

Olvasd el a BLOG-okról írt tanulmányomat (ha nem akarsz regisztrálni, még el is küldöm csak Neked) és akkor láthatod, hogy ez az etikett valamikor régen etikett volt. A blogoktól szétduzzadt mai interneten ez(ek) már nem számít(anak).

3 hónapig 101 blogot teszteltem, figyeltem. Érdekes eredmények születtek. Beszéljenek a tények, ne pedig a vélt etikett szabályok.

Mária 2009.04.17. 10:14:24

@internetvallalkozas.com:

Jó sok időd lehetett. Nekem bejegyzést írni sincs időm, annyi a munka :)

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.04.17. 10:16:54

Rááldoztam a hétvégeimet, hogy másnak, ingyen ilyen hasznos kis tanulmányt írjak, látod?

Azt hiszem ezt sem tanítják a guruk :) hehe

Mária 2009.04.17. 10:18:42

@internetvallalkozas.com:

Ha téged ez boldoggá tett... :)

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.04.17. 10:25:36

Nem annyira. Inkább amikor láttam a mosolyt az arcokon, a könnycseppet a szemekben. A meghatódást, hogy valaki végre megcsinált egy ilyet.

Léptem. Szép napot!

Mária 2009.04.17. 10:31:02

Hölgyeim és Uraim! Egy vérbeli webguruval készített villámintejúnkat olvashatták :)

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.04.17. 10:34:18

Hölgyeim és Uraim! NEM egy vérbeli NEM webguruval készített villámintejúját olvashatták :)

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.04.17. 10:52:04

Soha nem adod fel? Már megint fölényeskedsz. Mindenkivel ilyen lekezlően beszélsz?

Nem attól leszel Te jobb, mert azt érezteted, hogy Te jobb vagy.

Előre elküldöm, hogy enyém legyen:
"utolsó szó" haha

pandorhu 2009.04.17. 11:44:09

itt most akkor mindenki guru?

:-)))))))))))))))))))))))))))

Mária 2009.04.17. 12:05:48

@pandorf: nem mindenki, csak Norbert, az anonim :)

xsolutions · http://blogvilag.hu 2009.04.17. 12:41:07

Erről eszembe jut (szakképzett) számtech tanárom a gimiből, aki pont abból a könyvből tanulta a Pascalt, mint én, csak én jártam előbb a fejezetekben. És amikor rákérdeztem valamire (amire nem tudta a választ), akkor azt mondta: "majd ha a többiek is eljutottak oda, akkor megválaszolom".

Utána nem tekintettem őt többé "tanárnak". Ő volt az az ember, aki döntött a jegyemről, de újat mondani már nem tudott.

HitElemér · http://www.credithill.eu/ 2009.04.17. 13:12:51

A probléma az, hogy az emberek mivel a saját dolgaikat, munkájukat ismerik, csak az számít nekik és azt tudják mivel jár. A másikéba bele sem tudnak gondolni.

A szakmunkában az emberek a szaktudást fizetik meg nem az időt!!!!

Akinek nem tetszik, tanuljon magának!

NanoTek 2009.04.17. 13:25:58

Erről a guru dolgoról volt főnököm jut eszembe, aki azt hitte magáról, hogy egy ECDL vizsga után mindent tud. Ennek keretén belül közölte velem, hogy én az ő és a kollégái gépét hagyjan csak békén, mert majd ő megcsinálja. Meg is csinálta, 4 nap után összeomlott a rendszer...

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2009.04.17. 19:28:42

Ezzel a guru kifejezéssel halmozottan anno az ügyfeleknél kezdtem el találkozni:
az én fiam egy pc guru, de...
a szomszédom számtech guru, csak sajnos...

Na, akkor már elkezdett kiverni a víz:)

Azt se feledjük el, hogy ki hozta be a köztudatba a guru státuszt, és most, akik köszönik, nem kérnek belőle, köszönjék meg neki!

Persze ez WG.nek nem róható fel, hogy végül is nem a top ügyfeleiből lettek a guruk, hanem úgy mindenkiből, aki legalább háromszor írt már valamiről...

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2009.04.17. 19:31:28

@internetvallalkozas.com:

nekem egy valami sántít ezzel a tanulmánnyal.. 101 blog és több hónap tesztelés, áldozatos munka után, hogyan lehetett ezt kereken 6 oldalban összecsapni?

bboki · http://wowdesign.blog.hu 2009.04.17. 19:33:24

@xsolutions: Ezzel én is így voltam, csak nem pascalnál, hanem word-nél. Na az volt ciki :)

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.04.17. 21:01:57

@Vidi Rita: "összecsapni" - nem gondolkoztam még ezen, mert még senki sem használta ezt a jelzőt.
Tény, hogy 6 oldalban is lehet ugyanannyit írni, mint 26 oldalban, ha nem sztorizgatunk. Vagyis rizsa nélkül :D

xsolutions · http://blogvilag.hu 2009.04.19. 05:23:38

@bboki: huhh, az tényleg ciki :)

Sajnálatos egyébként, hogy ennyire lejáratták a guru szót. Hiszen ha gurunak neveznek, akkor nem tudhatod, hogy most épp elismerik-e a tudásod, vagy cikiznek. Mennyivel egyértelműbb, amikor "java boszorkány"-nak hív a kollégám :).

pollner · http://soreo.biz 2009.04.20. 12:26:11

Csatlakozok xsolutionhoz: A guru eredeti jelentése tanítómester. A mostani gurunak nevezettek többsége inkább csak "guru". Azt viszont igaz, hogy vannak, akik szakértő-tanácsadóként dolgoznak (pl. Konrad), mások meg a szakmába próbálják "beavatni" ügyfeleiket. (Wolf Gábor). És persze akadnak szép számmal kóklerek is, de ezzel nincs mit kezdeni.

Mária 2009.04.23. 01:55:22

@Pécsi Ferenc (pollner):

Úgy látszik marketing gurunak lenni egyre kevésbé jövedelmező elfoglaltság:

www.egyjoregeny.hu/

"Alexander Schlingloff "Az életed ára" című regénye egy vérbeli kaland. Christian Mills új életet kezd, de ezért nagy árat kell fizetnie!"

ROTFL

Salesman 2009.04.23. 23:30:09

@Mária:

Hehe látom használod a felfedezésem ;)
Én azóta is röhögök :D Alexander aki pap is regényníró és marketingtanácsdó guru ?


süti beállítások módosítása