Érdekes kutatást küldött az ETARGET: azt vizsgálták, kik kattintanak az ETARGET hirdetésekre.
Talán magyaráznom sem kell, hogy az ETARGET által megjelentetett hirdetések két lépésben hatnak a fogyasztókra: önmagában a megjelenés hordoz egyfajta reklámértéket (ezért lehet alkalmas ez a megjelenés a brand erősítésre), de valójában az igazi érték a hirdetésre kattintás. A kattintás juttatja el ugyanis a fogyasztókat az igazi hirdetéshez, a landing page-re.
Az első körös elérésről már eddig is voltak adatok, egy korábbi felmérés alapján a hazai netezők bő 80 százaléka láthatja a hirdetéseket. Ez a mostani felmérés viszont tovább megy, és azt írja le, kik is kattintanak valójában a hirdetésre.
A számok a teljes lakosság arányára értendők, íme:
Megközelítőleg minden harmadik – a 15-24 éves korosztályba tartozó – magyar rákattint az Etarget hirdetésekre – derült ki a legújabb Etarget-es látogatottsági adatokból, melyet az Etarget hirdetési hálózat hozott nyilvánosságra. Ezzel az Etarget csatlakozott azon hirdetési hálózatokhoz, amelyek a legtökéletesebben lefedik a magyar hirdetési piacot.
Az Etarget felmérése rámutat arra is, hogy a 15-24 éves korosztályba tartozó férfiak és nők érhetők el a legjobban az ilyen hirdetésekkel, minden 2,6-odik e csoportba tartozó rákattint az Etarget hirdetéseire, a 25-34 éves korosztály férfi és női tagjai esetében pedig minden második klikkel e szöveges reklámokra. A 35-49 év közötti lakosság 16%-a érhető el az Etarget hirdetési hálózattal. Az 50+ korosztályba tartozó nők és férfiak 7%-a kattint az Etarget hirdetéseire.
És hogy teljes legyen az örömünk, igazi szakmai nyelven is megtekinthetjük az adatokat (képre kattintva nagyobb lesz):
* megjegyzés: elérés a MO-i lakossághoz viszonyítva
forrás: KÖZPONTI STATISZTIKAI HIVATAL, NRC Kft., Gemius, Etarget
Utolsó kommentek