Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Gondoltunk anyádra

Címkék: üzlet

2010.06.30. szerda 23:59 Konrad

Az árajánlat kérés jó dolog. Már az, amikor tőlünk kérnek ajánlatot. Ez ugyanis azt jelzi felénk, hogy tudnak rólunk, és elhiszik, hogy képesek lehetünk elkészíteni az adott munkát.

Egy komoly árajánlat kérés nem úgy érkezik, hogy kapok egy nagy és átfogó leírást. Egy komoly ajánlatkérés általában tapogatódzással, első kapcsolatfelvétellel kezdődik. Aztán személyes találka, esetleg telefon - nagyon ritkán van olyan, hogy komolyabb árajánlatot adjunk csak online kérésre.

Éppen ezért nem annyira nehéz kiszúrni a kamu ajánlatokat: vagy általános tájékoztatást, hogy ne mondjam árlistát kérnek, vagy annyira komoly leírást kapunk, hogy az alapján tényleg lehet konkrét árakat adni. De mitől kamu egy ajánlat?

Két féle kamu ajánlat van. Az egyik félében az ügyfél létezik és komoly, de nem minket akar. Megvan már a jelölt, de kellenek még ajánlatok, mert a főnök, vagy az üzlettárs vagy valaki azt akarja. Ilyenkor azért hamar kiderül, miről van szó - ha másból nem, akkor abból, hogy eszük ágában sincs alkudni.

A másik féle rafináltabb. Általában feltörekvő konkurencia próbálkozik vele. Kamu cég, többé-kevésbé pontos ajánlatkérés, és kecsegtető együttműködés. Az ilyenek nehezebben "buknak le". Szerencsére mindig csinálunk egy előzetes "kontrollt", vagyis visszakérdezünk. Még akkor is,ha egyébként az ajánlatkérés konkrét. Általában az erre adott válaszból már kiderül, most az árainkat szeretné valaki megtudni, vagy valóban potenciális ügyfél.

Az egész okfejtést azért írom le, mert mostanában megszaporodtak az ilyen kamu ajánlatkérések. Most vagy mi lettünk ismertebbek, vagy ennyire sokan akarnak betörni erre a piacra, nem tudom. De nagyon észnél kell lenni, mert egy rendes ajánlat elkészítése több órás projekt, és az ember nem szívesen dobja ki az idejét.

Így aztán nem is szeretem a kamu ajánlatkéréseket. Persze az ember udvarias, és nem hajtja el a halál faszára az ilyeneket, de azért úgy megvan bennem a feszkó, hogy mit rugóztatnak itt. Szóval, ha a cégnél kapunk ilyet, és rájövünk, akkor bizony gondolunk a drága jó ajánlatkérő anyukájára is.

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr242122091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.07.01. 01:57:10

Már azt hittem akad olyan is aki ugyan komolyan gonddolja, hogy ajánlatot kér, mégsem nevezhető potenciális ügyfélnek, fizetőképes keresletnek.

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2010.07.01. 07:28:06

Ha nagyra nősz, előbb-utóbb ki kell dolgoznod a "polcról levehető" ajánlatot, amit egy szimpla megkeresésre nyugodt szívvel kiadhatsz.
:)
Következő lépés a publikus árlista.

Mária 2010.07.01. 07:48:34

Az árajánlat kérése - adása, bocsánat a kifejezésért, de ugyanúgy húspiac, mint az álláshirdetések kiírása és megpályázása.

Kevesen engedhetik meg maguknak, hogy egyetlen jelölt közül "válasszanak" ám ha már két jelentkező van, és mindketten megfelelőek a feladatra és mindketten időt és pénzt tettek a jelentkezésbe, akkor az egyikük mindenképpen csalódni fog.

Szerintem nem kell anyázni, hiszen senki nem olyan jó, hogy számára ismeretlen helyekről érkező megkeresések esetében is mindig minden munkát ő kapjon.

excitx 2010.07.01. 10:05:21

hát... a cégünk kb. 1 éve próbált marketing tanácsadót találni és mivel rendszeresen olvasom ezt a blogot, gyakorlatilag adta magát, hogy téged keressünk meg. hiába küldtem el részletesen, hogy miről lenne szó, semmilyen válasz nem jött, így kénytelen voltam mást keresni. lehet, hogy én is gyanús voltam(?)

52 · http://52nap.blog.hu 2010.07.01. 10:28:18

@Mária: Ettől még az egyértelműen kamu árajánlatkérés bosszantó.

konyvelomo 2010.07.01. 11:01:44

Biztos na'on bonyolult ez az árajánlat kérés/adás, bár mi csak a Pityuéktól, a Katiéktól és néha a Gazsiéktól szoktunk árajánlatot kérni és persze adni. Aztán egyszer ők, máskor mi nyerjük meg a közbeszerzést...

;-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.07.01. 11:10:14

@excitx: szia, elképzelhető, nem jutott el hozzánk. Sajnos a spam filter néha lenyel leveleket.

Arogáns Antika 2010.07.01. 16:50:22

@excitx: @Konrad: de jó, ugyanígy jártam én is, csak nem egy éve, hanem kb. két hónapja.
kissé csalódott voltam, de a blogot továbbra is olvasom (és most először - asszem - hozzá is szóltam).

snr 2010.07.01. 22:02:10

Az, hogy sokan akarnak betörni erre a piacra az teljesen biztos. Gyakorlatilag naponta kapok telefonhívásokat SEO, onlinemarketing cégektől. Általában egész vad dolgokkal jönnek. A kedvencem az, mikor a Google nevében hívnak fel.

reservoir 2010.07.02. 13:54:11

Azért ha kamu egy cég, az 2 kattintással kideríthető...

heliox 2010.07.02. 22:55:32

Mi keményen pazaroltuk az időnket. Minden árajánlat kérésre komoly, kidolgozott árajánlatot adtunk. Aztán idén egyszer besokalltam.

Jött egy árajánlat kérés, részletes. (Nem szolgáltatásra, hanem termékre amit forgalmazunk.) Visszaírtam, hogy ez ennyi meg ennyi, és ha érdekli komolyan, akkor kidolgozom az árajánlatot. Közölte, hogy kösz, nem kell, ennyi elég.

Aztán két hét múlva meg is rendelte.

És idén először fordult elő, és utána még egyszer azóta, hogy "utcáról esett be valaki" és utána rendelt is.

Mi szoftver tanácsadunk, meg forgalmazunk.

Alex_79 2010.07.05. 10:35:45

"Visszaírtam, hogy ez ennyi meg ennyi, és ha érdekli komolyan, akkor kidolgozom az árajánlatot. Közölte, hogy kösz, nem kell, ennyi elég."

Ez nálunk is működik.

Semmi probléma az online ajánlatkéréssel. Elég csak egy válasz e-mail vagy egy telefon és szinte mindig kiderül mennyire gondolja "komolyan" az ajánlatkérő.
2010 van, van aki szereti online intézni az ügyeit... Sok ügyféllel soha nem találkoztam és nem volt probléma, legyen az szó weboldalfejlesztésről, SEO-ról, bannerről, stb...


süti beállítások módosítása