Mobilban utazik a CEMP. Ezt mondhatjuk úgy is, hogy előre menekül, de nem hiszem, hogy ez lenne a szempont. Egész egyszerűen elkezdte a mobiltelefonos internethasználat elérni azt a méretet, ami már számít. Vagyis a 250-300 ezer darab körüli jelenlegi, és a várhatóan 500 ezer darab körüli jövő év elejei okostelefon penetráció iPhone és Android oprendszert használó okostelefon penetráció már generál akkora forgalmat, hogy érdemes legyen ezen eszközök lehetőségeikhez és igényeikhez fejleszteni.
Ezek az okostelefonok alapvetően két dolgot nem tudnak, amit a normál webes tartalomszolgáltatások igen: kisebb a képernyőméret és nincs flash (igen, persze, van akinek van, de akkor is lassú és vacak). Ezért máshogy érdemes megjeleníteni a weboldalt és érdemes speciális hirdetés megjelenítést is csinálni.
Ez persze nagyon nem újdonság: a Google AdWordsben már elég régóta lehet iPhone-ra, Androidra hirdetést pozícionálni. Ami miatt ez most mégis téma, az két hír, a CEMP háza tájáról.
Az első az Indexel kapcsolatos: miután nem olyan rég elindították az m.index.hu-t, ami egy teljes értékű Index.hu, de direkt mobilra optimalizálva, most kiírtak egy banner készítő versenyt erre a felületre:
Elindult az Index mobilböngészőkre optimalizált kiadása, az m.index.hu. A felhasználóbarát, anorexiásra könnyített oldalon látható hirdetési felületekre ezennel kreatív versenyt írunk ki. Pályázni készre gyártott kreatívval lehet. Pályázhat minden olyan ügynökség vagy direkt hirdető, aki költött az Index.hu hagyományos felületein az elmúlt 5 naptári év során legalább 1 forintot. Egy brand csak egy kreatívval indulhat.
Érdemes elolvasni, és aki teheti, már csak a poén kedvéért is induljon el! De ennek a dolognak elsősorban nem az az érdekessége, hogy van egy ilyen pályázat, hanem szerintem két másik dolog: az egyik, hogy az Index.hu úgy tűnik tényleg komolyan foglalkozik ezzel a platformmal, a másik, hogy ezzel a pályázattal értéket ad a mobilon megjelenő hirdetéseknek és nem utolsó sorban megmutatja a lehetőséget a hirdetőinek, ügynökségi partnereinek. Ügyes.
És hogy mennyire nem magában lógó az Index.hu lépése, mai hír, hogy az ETARGET a hirdetőinek elindított egy új szolgáltatást: a mobiltelefonra optimalizált oldalt.
A legtöbb céges weboldal még ugyanis egyáltalán nincs a mobilokra optimalizálva, de egy kampány kedvéért nem is valószínű, hogy a tulaj át fogja azt alakítani. De ha mégis hirdetne a mobilokon (márpedig az ott elérhető célcsoport akár még értékes is lehet a számára), akkor kell egy olyan landing page, amire érkezhet az érdeklődő - és a telefonján is el tudja olvasni.
Az ETARGET eszközével tudunk egy ilyen oldalt készíteni, pár perc alatt. Így a kattintás után ide jut az érdeklődő, és máris kulturáltan, hatékonyan tudunk vele kommunikálni. Ez is ügyes.
Amennyiben több információt szeretne megtudni az új szolgáltatással kapcsolatban, jelentkezzen be fiókjába, és a Kampány - Célzás menüpont alatt keresse az Eszköz típusa funkciót.
Úgy látom, a CEMP határozott lépéseket tesz a mobilos világ felé. Így a Sanoma iPhone applikációi és a nem túl sikeres mobil iwiw után a harmadik nagy is teljes mellszélességgel megjelent ebben a szegmensben.
Utolsó kommentek