Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A bennszülöttek földje

Címkék: oktatás közösség

2012.02.13. hétfő 08:24 Konrad

A nyolcvanas évek "megátkozott nemzedéke" után a kétezer-tízes évek egyértelmű kihívása az az alapvető szocializációs különbség, ami a tanárok és a mai fiatalok, a tanulók között húzódik. Egyre többen ismerik fel a problémát, és egyre többen érzik úgy, hogy tenni kell valamit ez ellen. Sajnos a kormányzat egyelőre még messziről sem látja a problémát, és a hagyományos oktatást erőlteti, de azért a civil(ebb) szférából vannak okos kezdeményezések.

Tegnap éjszaka futottam bele egy megosztott videóklippben, aminek az apropója egy múlt pénteki konferencia és az azzal kapcsolatos pályázat eredményhirdetése. A konferencia címe Digitális Nemzedék, a klippet - illetve klippeket - pedig diákok készítették. A téma pedig egyértelműen az, hogy mennyiben és miben más a mai digitális nemzedék, mint az idősebbek. Például a tanáraik.

Rohadt nehéz lehet úgy tanulónak lenni, hogy a tanárok nagy része számára az internet mumus, a különböző praktikus weboldalak (Wikipedia, Google Translate stb.) szörnyek, a mobiltelefon a rém, a digitális technológia pedig néhány sor izé a MédiaMarkt-ban. Rohadt nehéz lehet, mert ebből következően még egy nyelvet sem beszél a diák és a tanár. Egész egyszerűen elfogytak a közös szocializációs élmények...

A konferencia is valami ilyen miatt jött létre:

Az iskolákban és azok környékén rengeteget emlegetik a motiválatlan diákokat, az eszköztelen és tehetetlen tanárokat, az értékek válságát: feltételezésünk szerint a problémák egyik gyökere, hogy a felnőtt világ, ezen belül a pedagógusok sem számolnak azokkal a körülményekkel, amelyek között a most felnövekvő fiatalok szocializálódnak, és amelyek alapjaiban változtatják meg agyműködésüket, gondolkodásukat, viselkedésüket. Véleményünk szerint, ha sikerül tudatosítani a napjainkban zajló változások lényegét, ezek visszavonhatatlan hatását a társadalom egészére s ezen belül hangsúlyosan a fiatalokra, javulnak az oktató és nevelő munka esélyei.

Jók ezek a kezdeményezések, és különösen jó ötlet, hogy készült a pályázat és elkészültek ezek a filmek. Én nagyon szívesen megnézném a többi pályaművet is - egyértelműen tanulási célzattal. Aztán levetíttetném az összes olyan tanárnak a jövőben, akik a lányaimat tanítják, tanítani fogják...

A technológia egyértelműen gyorsabban fejlődik, mint az oktatás, és az oktatás módszertana. Ez most iszonyú nagy feszültséget jelent, és azt hiszem, ez csak akkor fog teljes mértékben megszűnni, ha a tanárok is digitális bennszülöttek lesznek. Az pedig idő kérdése, minimum 10, de inkább több év. Azt pedig túl kell élni valahogy, tanárnak és diáknak is.

Ezt pedig megértéssel - és tanulással lehet. Szerintem.

Íme a pályázat díjazottjai, és az első helyezett:

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr934099384

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: digitális bennszülöttszelidítés 2012.02.13. 21:20:11

Ezt a kifejezést először a biztonságos Internet előadáson hallottam az iskolában, de nem szeretnék arra elkanyarodni. Sokkal érdekesebb, hogy a napokban lezajlott egy konferencia, ami pont azt a hatalmas szakadékot szeretné betömni (legalábbis hidat ép...

Trackback: Mi a baj a magyar közoktatással? 2012.02.13. 11:21:54

Ha a fiatalság politikai apátiájának és skizofréniájának, a magyar kultúra válságának okait keressük, akkor az iskolapadban kell kezdenünk a kutatást. Ott fogjuk ugyanis megtalálni....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

m@zsi · http://meetoff.eu/jegyzet 2012.02.13. 11:26:43

A tanárok valóban lassan zárkóznak fel a diákok mögé digitális írástudásban. Egyre kevésbé beszélnek közös nyelvet a tanulók oktatóikkal.
Szép eredmény lehet 10 év alatt beérni a technikát, de mire összejönne újabb 10 év hátrány alakul ki. És akkor attól még el is tekintünk, hogy ez egy gyorsuló spirálfolyamat.
Jó volt látni több száz lelkes tanárt szabadnapjukon is szakmai rendezvényen! Sok ilyen kéne még.

Atisp · http://www.netgo.hu 2012.02.13. 15:09:04

Ilyen alapon felesleges az alapműveleteket is megtanulni, mert úgyis benne van az okostelefonban. BKV-n utazva figyeltem fel rá, hogy múltkor fiatalok azon vitatkoztak, hogy hogy vajon 8*12 vagy 7x13-e a nagyobb? De előkerült az okostelefon vs ipad és gyorsan meglett a megoldás. E közben egy idősebb úr értetlenül figyelte az eseményeket :) (Gondolom a fiatalok kis erőlködés után ki tudták volna azért számolni fejből is, de ugye minek gondolkodni ha itt vannak a digitális csodák, amelyek egyébként egyben nagyon trendy dolog is).

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.02.13. 16:58:28

@Atisp: igen, így van. És valóban. Az a mondás volt anno matek szakon, hogy a matematikusnak nem kell tudni az alapműveleteket, sőt, diferenciálni se, hiszen arra ott van a számológép :)
De amúgy pont az a különbség a modern tudás és a kevésbé modern tudás között, hogy míg az előbbi a létező eszközök használatát - ügyes és gyors - jelenti, addig korábban a lexikális illetve gyakorlott tudás volt a fontos.
És bár nekem sose volt gond a matekkal, de pontosan látom, mit szenvedtek (szenvednek) mások a környezetemben vele. Nekik igenis segítség a technológia.

AzHofi 2012.02.13. 17:49:07

Nem volna baj, ha az oktatás nem venne fel minden hájteket egyből, tanuljanak meg a kis gyerekek kézzel, folyóírással is írni nyugodtan, hiába hogy soha nem lesz rá szükségük.

Agent Midnite Cooper 2012.02.13. 18:05:04

1. A legmesszebbmenőkig egyetértek a poszttal.

2. Általába’ nem vagyok nyelvtannáci, de a téma, és annak fontossága miatt azért szóváteszem, hogy a nyertes klipben 2:40-nél egy vessző fájóan hiányzik. Különösen, mert kvázi egy kampányfilmről van szó, nem pedig privát sms-ről, csetelésről, vagy hirtelen felindulásból elkövetett kommentről. Sajnos a többi klip sem áll jobban ezen a téren – iszonyat a tudatlanság a központozásról, az egybe-/különírásról, ami nem azért baj, mert nem felel meg a helyesírás akadémiai szabályainak, hanem azért, mert alkalmazásuk (elmaradása) módosít(hat)ja a mondandó értelmét, vagyis zavaros lesz a kommunikáció (klasszikus példa: A királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz...).

Mondjuk az viszont igaz, hogy a klipek így adekvátak a digitális nemzedék „tudásával”. :-)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.02.13. 18:13:16

@AzHofi: Minek?
Én pl. kb a nevemet szoktam leírni folyóírással, ha muszáj kézzel írnom, nyomtatott betűkkel írok és ezt másoktól is elvárom (ez azt jelenti, hogy nem vagyok hajlandó folyóírást silabizálni, a tanár által ellenerőzőbe írt dolgokat sem, simán odaírom, hogy nem tudom elolvasni, ha akar valamit, írjon rendesen, vagy hívjon fel, ha az nem megy).
Azt ugyanis -a kézzel írt nyomtatott betűket- el lehet olvasni, ellentétben az emberek által a szabványhoz képest felismerhetetlenségig torzított folyóírással.

Minek tanítani olyan dolgot, amit igazából sosem fog használni, amire sosem és bizonyosan sosem lesz szüksége?
Ez nem integrálás, deriválás, hanem tök felesleges gyerekkínzás.
Ha szövegszerkesztő-használatot tanítanának helyette, plusz gépírást, annak pl. venné GYAKORLATI hasznát is a gyerek.
A kalligráfiának meg semmit.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.02.13. 18:32:00

@AzHofi: Ez nem sok!

Belátod, hogy sosem lesz szükségük a folyóírásra, ennek ellenére támogatod azt, hogy tanítsák...
Miért szíved csücske egy haszontalan valami tanítása?

AzHofi 2012.02.13. 18:34:09

@kolbászoszsömle: teljes mértékben a legmeszemenőbbekig igazad van! Ez már elég?

AzHofi 2012.02.13. 18:37:45

@kolbászoszsömle: sőt, ahogy írod is, mindenki csak azokat a betűket tanulja meg, amikből a neve áll. Kedves gyerekek, ma B nap van, Az Attila meg a Tamás hazamehetnek! Hééééé, Gabika, te szépen leülsz. Kedves Szebasztiána Honorátusz Sztaniszláv, veled jól kitoltak a szüleid :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.02.13. 18:42:29

@AzHofi: Az oktatás nem vesz fel minden hightech-et, sőt. És itt, ha jobban megnézed, középiskolásokról van szó, akik elvben tudnak írni-olvasni. Jellemzően alsó tagozatban kevésbé gond lekötni a gyereket, újdonságot, érdekességet mutatni neki. A gond olyan 11-12 évesen kezdődik, és 14-15 évesen kezd igazi gonddá válni. Itt kezd el iszonyúan kijönni az a digitális szakadék, ami a tanuló és tanára között van.
Már a nyolcvanas évek végén is ciki volt, hogy én tanítottam a szám. tech. tanárt, de képzeld el ugyanezt manapság: még a közös nyelv sincs meg sok esetben.
És pont azért, mert vannak kivételek, látszik, hogy lehet ezt jól is csinálni, idehaza is.

CoSinus 2012.02.13. 18:53:41

A mostani fiatalok 80%-a ugyanolyan digitális analfabéta, mint a szülei. Csak másképp jön elő. A közösségi hálók használata még nem teszi őket fejlett felhasználókká, és a digitális szleng se teszi őket szakértőkké.
Az írás pedig fontos, az olvasás is. Ezek nélkül nincs szövegértés, ha nincs szövegértés, nincs tanulás, ennyi.
Én is rendszeresen használom a számológépet, de ha nincs, nem esem kétségbe, és nem voltam jó matekos.
Értelmes gyerekekkel, bármilyen módszerrel is tanítják őket nagyon sok mindent el lehet érni. A többivel kemény munka nélkül semmit.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.02.13. 18:58:57

@CoSinus: @AzHofi: Amúgy nem most tapasztalom, hogy hajlamosak vagyunk ezt a problémát elbagatelizálni. Tipikus válaszok ezek, amiket írtok. És nem, nincs igazatok: nem egyszerű mennyiségi változás az, ami történt az elmúlt években. Pont ez a lényeg!

AzHofi 2012.02.13. 19:10:26

@Konrad: szerintem fejlődtek ugyanannyit a tanárok is a számítógéphasználat tekintetében, mint a nebulók. Ne azt vegyük, hogy hány nebuló és hány tanár osztja meg a reggeli első székletét a facebookon, vagy hogy milyen alaposan sikerült mindenféle toxinokkal eldobni az emberi mivoltát a hét végén. Ebben biztos a tanulók fognak győzni. Értelmes dolgokra megkockáztatom, hogy a tanárok használják inkább a számítógépet. Én kis falumban például már csak elektronikus naplója van a gyerekeknek, nincsen olyan üzenő füzet, később ellenőrző könyv, amilyen nekünk volt anno.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.02.13. 19:21:33

@AzHofi: igen, ilyen is van. De van, ahol nem így megy, és ráadásként: az, hogy adminisztrációra pl. számítógépet használsz, nem jelenti azt, hogy az szerves része az oktatásnak. Én itt pl. arra gondolok, hogy nem spec. tantárgy keretében használod a gépet, hanem akár töri, akár magyar órán IS. Én pl. megtanítanám a tizenévesekkel a gépírást, megtanítanám magyar órán a helyesírás ellenőrző vagy éppen a korrektúra használatát.

CoSinus 2012.02.13. 19:25:28

@Konrad: Tudom, hogy van olyan csoport, aki ilyen módszerekkel tanulva eszméletlenül tud fejlődni, de sajnos ez a kevesebb.
A nagyobb része ugyanúgy tenne az egészre, mint eddig. Egyébként meg, kövezzetek meg, de híve vagyok a közösségi életnek, mármint a személyes kapocslatokkal, konfliktusokkal, egyéni és csoportos örömökkel, küzdelmekkel teli közösségi életnek. Ez a fajta oktatás burokba helyezi őket. És sokan már most is ott vannak. Kell ez is, de nem az egyedül üdvözítő forma. Sokat lehet bukni rajta.

hotredchili 2012.02.13. 19:32:28

@CoSinus: Így igaz, a kamaszok sokkal jobban kezelik aq számítógépet/netet, mint a vénebbek, mint a tanáraik. Ugyanakkor a lényegkiemelés...hm , nem erősségük. A neten nem jelölik a megbízható és bóvli forrásokat. Otthon meg kb. nulla segítséget kep a kölök a világértelmezéshez (csak haggyonbéké). Különben a "semmire nem jó" kézírás meglehetősen fejleszti a finommotorikát, szóval nem hátrányos az agyfejlődésnek és koordinációnak sem, hát az túlzás, hogy semmire nem jó.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.02.13. 20:13:11

@kolbászoszsömle: Mert jegyzetelni órán nem tudsz számítógéppel az fix...

Én mérnök vagyok és műszaki egyezetésen elég vicces lenne laptoppal mászkálni...

Stb. A kézírás törhetetlen, az elektronikis kütyük meg nem...

Egyébknét meg nem igazán értem, hogy "az új nemzedék" mire veri magát. Attól, mert a hülyeséget ppt-ben vagy máshogy adod elő, attól még hülyeség maradt. Az eszközt összevétesztik a tartalommal...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.02.13. 20:28:10

@molnibalage: A folyóírás nem összetévesztendő a kézírással.
Az a nem minden rovar, bogár kategóriája.

Az meg elég vicces lenne, ha az egyeztetés tartalmát kézírással, folyóírással adnád tovább.
A hangsúlyokat kellene újraértelmezni.
Megtanulni, hogy ha másokkal történő kommunikáció az írás célja, akkor nem írunk folyóírással.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.02.13. 20:30:26

@molnibalage: Ühüm, ugyanaz a kulturális különbség...

Órán miért ne lehetne számítógéppel jegyzetelni? Már manapság is sokan teszik, igaz, elsősorban egyetemen/főiskolán.

Amúgy igen, kell a kézírás, más kérdés, hogy egyre ritkábban használjuk (én speciel hetente egy-két alkalommal max.).

Az új nemzedék amúgy semmire nem veri magát, egész egyszerűen máshogy viselkedik, más értékek fontosak a számára, ennyi.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.02.13. 20:39:24

@CoSinus: A digitális bennszülött nem szakértő.
Olyan bennszülött, mint egy maszáj Afrikában: halvány lila fingja sincs arról, hogy ami nem tehén, az micsoda, hogy hogyan lehet hatékonyan tehenet tartani és, hogy igazából nem csak úgy lehet felosztani a világot, hogy van a tehén, van, ami tehenet eszik, meg van olyan, ami eleszi a tehény elől a füvet. Pedig ő is bennszülött és abból él, hogy tehenei vannak...
A digitális bennszülött az kultúra, nem szakma.
Csak, ugye, épp arról van szó, hogy nem értik meg egymást az emberek, mert nem tudják, hogy mit mond, amikor beszél, mert a műveltségük, a háttértudásuk nincs elégséges átfedésben egymással ahhoz, hogy komoly körmondatok nélkül megértsék egymást, a komoly körmondatokra pedig nincs esély sem, mert előbb sértődik meg mindkét fél, minthogy rájönne arra, hogy nem csak vevőben, az adóban is van hiba...

CoSinus 2012.02.13. 20:42:13

@Konrad: Én büszke vagyok rá, hogy a 14 éves fiam Asimovot akar olvasni könyvből, mert érdekli a dolog és szeret olvasni. Mellette használja a számítógépet, most fejezte be a nyelvtan háziját. Gyűjtőmunka, nyelvi örökségeink után kellet nézniük. Mindezt leírta kézzel, folyóírással a füzetébe. Pedig diszgráfiás, de kemény munkával hiba nélkül ír és örül neki.
És tényleg sokszor másként viselkedik mint ahogy én szeretném, de az értékeink nagy része közös.
Egyszerűen a 30-40 éves korosztály lusta értékeket közvetíteni, átadni. A technikai eszközök és az iskola ezt nem pótolja.

CoSinus 2012.02.13. 20:47:14

@kolbászoszsömle: Generációs ellentét, digitális köntösben. Ezt mi is átéltük, a szüleink is és az unokáink is át fogják élni. Mindenki másképp, de az egyik fél számára sem lehet mentség, hogy nem ért meg a másik. Küzdeni kell.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2012.02.13. 20:49:13

A poszt is és a linkelt videó is tele van csúsztatásokkal. Egyáltalán nem arról van szó, hogy a tanár hülyébb a diáknál, mert nem ért a modern(ebb) számítástechnikai kütyükhöz. Attól, hogy valaki iPaden dobgépezik, még nem lesz okosabb, mint az a tanára, akinek fogalma sincs, hogyan kell bekapcsolni az iPadet.

Az, hogy a technológia gyorsan fejlődik és a tanárok képzése egyszerűen nem képes tartani a tempót, nem jelenti azt, hogy hülyeségeket, haszontalan dolgokat tanítanak az iskolákban. Olvasni, számolni tudni _kell_! Ezek és a hasonló alap dolgok/tudás nélkül nincs mire építeni a szakértelmet, ugyanúgy, amint ahogy agy házat sem építünk alapok nélkül. Aki ezt nem képes megérteni, az csak küldözgesse a gyerekét olyan "modern" iskolákba, ahol nem a tudás a lényeg, hanem valami magasztos, elvont értelmetlen zagyvaság, "haladó" meg "reform" szavakkal eladva.

A megoldás az lenne, ha a tanárok is rendszeresen kapnának komoly továbbképzéseket, valamint visszaadnák a renoméját a pedagógusi pályának (magasabb fizetések, egyedi jogok stb.). Így olyan, naprakész tudással és tapasztalattal rendelkező tanárok tanítanák majd a gyerekeket, akikre azok felnéznek és hitelesnek tartanak.

Mi tanítás közben a legfrissebb fényképezőgépekkel tanulunk és leégne a pofámról a bőr, ha nem értenék hozzájuk, s ezért gyakorlatilag naprakésznek kell lennem ezen a téren (is). De ezt mi a magunk erejéből valósítjuk meg, ráadásul ez még máshol is hasznos.

A fotós iskolában volt 3 szaktanár a gyakorlaton, ebből kettőnek fogalma sem volt arról, hogy mi történik a fotós "nagyvilágban" (az egyiknek mi, diákok mondtuk el, milyen modern fényképezőgépek léteznek már). Nos, nekem szerencsére sikerült kifognom a harmadik tanárt, akivel együtt bújtuk a legfrissebb, angol és német szakirodalmat (is). Tőle lehetett igazán sokat tanulni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.02.13. 20:52:11

@bestpixel: nem tudásbeli a különbség, @kolbászoszsömle jól írja. Kulturális. És ez fontos különbség! A tanár nem hülye, sőt. Csak míg a tanár szerint érdekes egy dolog, addig az a diák szerint érdektelen vagy éppen tök ciki. És így nehéz.
És persze van rengeteg pozitív példa is, igen. Ezért is lehet tudni, hogy nem reménytelen a dolog. :)

CoSinus 2012.02.13. 21:01:47

@Konrad: Ebben semmi új nincs, ez amióta tanár és diák létezik van. Most felgyorsult a világ, és kényelmesebb lett, de kevésbé toleráns. Talán ezért tűnik nagyobbnak a szakadék.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.02.13. 21:28:37

@CoSinus: És mivel ez így van, nem is érdemes törekedni sem a probléma megismerésére, megoldására...

A szakadék egyébként nem attól tűnik nagyobbnak, hogy kevésbé toleráns a világ (mint mikor? a komcsi rendszerben? vagy mint a Monarchia idején? vagy mint őkormányzósága idején?), hanem attól, hogy régen szükséges volt a fizikai kontaktus a szociális élethez, a közösséghez való tartozás megéléséhez, ma ez nem szükséges és nem is elégséges feltétel.
A kommunikáció módja is jelentősen átalakult: régen szóban történt és az írott forma marginális volt, a digitális bennszülöttek viszont közösségen belül főleg írásban kommunikálnak (meg mindenféle szmájlikkal, képekkel, mémekkel) és ehhez képest a fizikai kontaktus visszaszorult, ahogy a szóbeliség is.
Ez a szakadék oka!
Az, hogy bár tizenéve használom az Internetet, a Facebookhoz pl. nincs közöm és nem is értem, mi a jó benne és az én türelmem még istenes ahhoz képest, aki szerint a közösségi élet netovábbja a kertiparti marhalábszárpörköltös bográcsolással és el sem tudja képzelni -mert magából indul ki-, hogy miért akar valaki inkább ehelyett wowozni.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2012.02.13. 21:53:09

@Konrad: Persze, de a hétköznapi életben a diákok pont azért nem tisztelik a tanárt, mert az "hülyeségeket beszél", "fényévekkel le van maradva", "azt sem tudja, mijaza fészbúk", "még egy ájpodot sem tud bekapcsolni" stb. Ez pedig konkrétan tudásbeli különbséget jelent. Az, hogy az ilyenfajta tudás révén megszerezhető szocializáció, vagy kultúra (habár én ezt nem nevezném egyértelműen kultúrának) mennyire fontos egy adott embernek, nyilván a környezete, de az életkora, életvitele is befolyásolja. Egy idősebb embert nehéz rávenni a mai, tényleg rohanó technika megismerésére, mert egyébként is van elég gondja. Ezért írtam, hogy képezni, ösztönözni kéne a tanárokat, meg arra rátermetteket kéne foglalkoztatni.

De ez megvolt mindig is, mármint a fiatalabb generáció mást tartott fontosnak, mint az idősebb, legyen az tanár vagy akárki más.

Szóval a helyzet tényleg súlyos, de nem reménytelen. ;)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.02.13. 22:22:18

@kolbászoszsömle: Ki mondta, hogy folyóírással írok...? A kézírásról van szó.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.02.13. 22:24:01

Hát akkor elég gyenge anyag lehet. Úgy szeretném tudni, hogy pl. mozgástan órán hogyan jegyezetel géppel a nebuló vagy matekon, de még jó pár előadás eszembe jut, ahol esélyem nem lett volna billentyűzetet verve jegyzetet összerakni...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.02.13. 22:28:46

@molnibalage: látod, ez az. El sem tudod képzelni :)
Én például rendszeresen lefényképezem a táblát, minek még újra leírni, ami ott van. A kamera meg ott van a telefonomon...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.02.13. 22:59:40

@molnibalage:
AzHofi mondta, hogy bár semmi szükség a folyóírásra, mégis jó, hogy tanítják.
Erre én mondtam, hogy minek, ha úgysem használják, te meg elkezdted elmesélni, hogy úgysem tudok/tudnék géppel jegyzetelni, és elkezdted elmesélni a kézírás előnyét a gépeléssel szemben.

Tehát én tévesen hittem azt, hogy te azt hiszed, hogy a kézírás ugyanaz, mint a folyóírás és szintúgy téves volt abbélii hitem, hogy a tárgyi tévedésed ellenére legalább arról van fogalmad, hogy mibe beszélsz bele...

M. Péter 2012.02.13. 23:00:15

@hotredchili: Igen, ez nagyon így van, érdemes a tree octopus-ra (fán élő polip) rákeresni. Sok diákok nem hitték el, hogy vicc az egész lap, meg voltak győződve, hogy a fán élő polip létező állat, mert az interneten van, tehát biztos igaz.

tachikomatip 2012.02.13. 23:00:48

Sok éve foglalkozunk a szakadék áthidalásával. Legutóbbi projektumunk egyik bevezető témája ez:
youtu.be/Gi7B7iupfTY
„A multimediális eszközök nem valamiféle kiegészítő segédanyagot jelentenek az oktatásban, hanem alapvető szerves részét képezik a diákokkal való kommunikációnak.”

A másik izgalmas téma a számítógépes játékok helyzete az oktatásban, megéri beleolvasni:
www.scribd.com/doc/81509074

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.02.13. 23:41:00

@Konrad: No offense, de 2001-ben te hol találtál volna diák fizetésből olyan digitális kamerát, amire au AUD max. 3 nagy táblája teleírva olvashatóan ráfér. Az már csak hab a tortán, hogy hogyan varázsolod élvezhetően olvashatóvá és feldolgozhatóvá...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.02.23. 23:37:06

@kolbászoszsömle: Kicsit megkésve, de a folyóírás oktatáshoz hadd szóljak hozzá.

A folyóírásra lehet, hogy az életben nem lesz szükséged. Azokra a képességekre, finommozgásra, agyi mintázatokra, amelyek a folyóírás tanulása, gyakorlása során jönnek létre annál inkább.

Brainherba 2012.03.11. 12:33:58

Már megint az egyik dolog kizárja a másikat elv hát nem, a digitális világ kiegészíti a tudásalapú társadalom hozzáférési eszközeit, nem egyedüli és nem üdvözítő maximum gyorsabb de nem alaposabb a könyvtárból szedett információnál, 50 éves vagyok tudom mi a facebook a twitter stb. azonban tapasztalataim birtokában " nem vagyok meghatódva" sokszor felszínes, nem analízáló stb. a komolyabb publikációk inkább az írott irodalomban találhatók nem a net-en.


süti beállítások módosítása