Miért vannak spam-ek, vagyis kéretlen levelek? Na? Szabad a gazda?
Azért, mert hatékonyak! Egész egyszerűen működik a dolog. Ha kiküldesz több tíz- vagy százezer címre kéretlen levelet, akkor az egész küldés költsége elmarad attól a haszontól, amit végső soron keresni lehet. És egy jól megírt, kitalált levélbe belekötni is nehéz, vagyis alacsony a kockázata a kiküldésnek... Ráadásul a céges emailekre (nem magánszemély email címekre) történő küldés nem is tilos.
Tapasztalatból mondom (volt "szerencsém" látni egy kisebb címlistára kiküldött kéretlen kampány statisztikáját), hogy a dolog működik. Persze, iszonyúan nem hatékony, nagyon kicsi az átkattintás, még kisebb a konverzió - de maga a címlista is nagyon olcsó volt, a kiküldés sem volt nagy pénz (mint kiderült).
Az a nagy igazság, hogy ezt nem kevés vállalkozó tudja is, így aztán hiába is próbálnánk meg lebeszélni őket, úgyis fogják használni. Igen, persze, megértik, hogy van némi kockázata, hiszen lesznek, akik pont a spamelés miatt fogják megutálni őket - de egy kicsi cégnél ez majdnem tökmindegy...
Nem tudom kárhoztatni őket a spamelésért, bár nem tartom helyesnek. Egyrészt azt gondolom, hogy hosszabb távon mindenképpen káros a cég megítélése szempontjából, másrészt nem tesz jót a szakmának sem - leértékteleníti az email marketinget, és ez azt hiszem baj.
Megoldás? Nem sok van. Az, ha nem kattintasz a spamre, nem vásárolsz a spamen keresztül. Vagyis az, ha nem éri meg a spammernek. Mert amíg megéri, addig lesz spam.
Örökkön-örökké. Ámen.
Utolsó kommentek