Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az információ forradalma

Címkék: közösség

2013.03.15. péntek 19:59 Konrad

482384_10200726034423165_1686071825_n.jpg

Nézem a magyar királyi tévében a Lúdas Matyit, és olvasom a neten a hóhelyzettel kapcsolatos híreket, véleményeket. A tegnap este a hírekről, illetve azok hiányáról és a segítségről szólt, a mai nap a képekről, a segítségről és a véleményekről.

A Facebook és a blogok működnek. Miközben az állami tájékoztatás mindössze egy sms-re volt képes, addig a közösség elég ügyesen megoldotta az információs láncot. A Facebook mindenre alkalmassá vált: segítségkérésre, segítség adásra, képek megosztására, vélemények írására. Van ebben az országban egy olyan alternatív média, ami működik, és az emberek működtetik.

És van egy hivatalos média és van egy kormányzat, amelyik ezt a médiát nem látja, és így nem is használja. Nagyon tanulságos, hogy lassan a közhivataloknak is kellene közösségi média stratégia. Lassan elvárás, minimális elvárás, hogy a minisztériumok, a katasztrófavédelem, a mentők, a tűzoltók ott legyenek a közösségi médiában: ne csak egy kvázi statikus, sajtóközleményeket közreadó Facebook oldaluk legyen, hanem egy működő csatornájuk szakértővel, felelőssel és így tovább.

Mert mennyivel egyszerűbb lenne az információkat az erre (adópénzből) fenntartott hivatalok, szervezetek eszközein megosztani, és nem a közösség által készített, alapvetően megbízhatatlan helyeken? Egy Google Docs, egy Google Maps alapú szolgáltatás, egy-egy civil vagy céges Facebook oldal most az információs csomópont, és nem a Belügyminisztérium weboldala, nem a Katasztrófavédelem Facebook oldala.

Szégyen? Inkább lemaradás. Volna felelős? Biztosan, de a felelőssége nem a tegnapi és mai napban van, hanem abban, hogy ezek a csatornák nem készültek el. Ebben az országban 6 millió embernél többen használjuk az internetet, és jobbára nemcsak szórakozni, hanem informálódni. Ezt az igényt kell, ezt az igényt kellene a hivatalos szerveknek is kielégíteni. És nem 5-8 évvel ezelőtti megoldásokkal, hanem maiakkal.

Ez a nagy tanulsága ennek a pár napnak. Igazi forradalom ez. 1848-ban egy polgáris forradalom volt, most egy közösségi forradalom. Az információ forradalma.

Nagyon hasonlót írt egyébként Bobály Mihály is.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr695136865

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az információ forradalma 2013.03.16. 14:13:01

Az országban 6 milliónál többen használjuk az internetet, nemcsak szórakozni, hanem informálódni. Ezt az igényt kell, kellene a hivatalos szerveknek is kielégíteni.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szokea 2013.03.15. 20:20:31

"amelyik ezt a médiát nem látja, és így nem is használja"

kukucs:
www.facebook.com/magyarhonvedseg?fref=ts

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.03.15. 20:24:52

@szokea: 21 órával ezelőtt, vagyis bőven a hóhelyzet kialakulás után kezdték el használni.

szokea 2013.03.15. 20:29:36

@Konrad: és? te nem a reakció időről írtál, hanem a totális hiányról, én csak szóltam, hogy van, ami azóta folyamatosan pörög... pöröghetne több is :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.03.15. 20:34:32

@szokea: igen, mindenképpen üde színfolt, köszi.

azAttis 2013.03.15. 21:21:08

@szokea ne zavard meg a zavaros gondolatmentet mert zavar lesz a zavarban :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.03.15. 21:26:58

@azAttis: hol van zavar a gondolatmenetben? Vagy csak jólesik beszólni? ;)

ingenium rusticus 2 / reloaded 2013.03.16. 06:56:50

Ha túléltem azt a rohad kilencvenes éveket technoval, és holdjáró cipőkkel, akkor valahogy ezt az indokolatlan Facebook mániát is kibekkelem.

" Lassan elvárás, minimális elvárás, hogy a minisztériumok, a katasztrófavédelem, a mentők, a tűzoltók ott legyenek a közösségi médiában: ne csak egy kvázi statikus, sajtóközleményeket közreadó Facebook oldaluk legyen, hanem egy működő csatornájuk szakértővel, felelőssel és így tovább."

Ne legyenek. Valahogy mindenki elfelejti, hogy a Facebook nem egy non-profit szervezet.

Elég hülye érzés lenne, ha az adómból eltartott kormány csak olyan csatornán tud tájékoztatni, ahol a személyes adataimmal fizetek a részvételért.

ingenium rusticus 2 / reloaded 2013.03.16. 07:00:21

@ingenium rusticus 2 / reloaded:

Hopp! Javítás:"ha az adómból eltartott.."
Az enyémből már nem!

azAttis 2013.03.16. 08:28:29

Szerintem a tűzoltók, a belügy meg a mentők helye nem a közösségi médiában van ilyenkor. Kint vannak a hóban, jégben fagyban és nem lájkolnak, nem növelik az AV-t és CTR-rt. Miért nem szólt nekik senki?, hogy nem kell 30 órát fagyoskodni elég két lájk és hat megosztás, ha lehet USAból származó téli autópályaképekell? :)

Ha lenne náluk lájkolási megbízott azt is ki kéne hajtani a picsába segíteni!

Megértem, hogy pár tanácsadónak jó üzleti lehetőség lenne szagértő osztályvezetőket felkészíteni a vízfejminisztériumokban de szerintem alapvetően a dolog természete miatt nem működne. A közösségi média alapvetően teljesen jól elvan minisztériumi lájkmesterek nélkül.

Az információs honlapok is léteznek. Itt van a gond, hogy nem készültek fel a terhelésre és néha elérhetetlenné váltak. Ezen tényleg érdemes javítani ebben igazad van.

Számomra a nap hőse mégsem az ordaskúrvás képet megosztó átkattintást optimalizáló blogger hanem a tűzoltó ismerősöm aki több mint 30 órát dolgozott. +Az a pár aki Martonvásáron az autósoknak csokit, teát és cukrot osztogatott. Bocs

Kobaljov 2013.03.16. 09:22:25

Amit még kiemelnék az a Győr környéki helyi (kereskedelmi) rádiók összefogása "vészhelyzeti adásként", két napja csak ezzel a témával foglalkoznak, kommunikációs központként működve, önkéntes tolmácsokkal angol, német, román, cseh, szerb nyelvű híradásokkal, stb.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.03.16. 11:31:30

@ingenium rusticus 2 / reloaded: A tájékoztatás nem mindenkinek szólna, csak azoknak, akik ott vannak. Annak a közel 4 millió embernek. Akik az aktív, érintett emberek bő fele lehet.

@azAttis: az ilyen szervezetekben van, aki vonul és csinálja, és van, aki tájékoztat. A tájékoztatás nagyon fontos, részben az segít abban, hogy az emberek tudják, mit kell csinálni, részben pedig lelket is önt a bajba jutottaknak. Vagyis ez nem öncélú ötletelés, ez egyfajta elvárás. Nem véletlenül vannak sajtóosztályok és sajtószóvivők. Azok ilyenkor dolgozhatnának ezn. Nem akarnék én tanácsadóként odamenni, vannak ott most is direkt erre fizetett szakemberek.

Egyébként, a cukrot, csokit osztogatók azért mentek ki, mert hallottak arról, baj van. Tájékoztatást kaptak. Tájékoztatni pedig olyan csatornán kell, ahol el lehet érni az embereket. Ez egyre inkább az internet, persze nem kizárólag.

@Kobaljov: ez pozitív, köszönöm, jó hallani.

2013.03.16. 12:36:10

facebookot működő (akkor hiteles) tájékoztatási eszkoznek nevezni kicsit merész. mikor a hiroldalak tájékoztatást is erős fenntartásokkal kell kezelni (nem ott, nem akkor, nem ugy, nem azzal történt ami történt). a hiroldalak képesek egy 4 soros hirben legalább 4 nem igaz dolgot leirni, akkor komolyabb dolgoban hogy hidjunk benne? a fb meg hirhajszására volt jo, nem többre.

NyMfa 2013.03.17. 00:09:16

Hát akárhogyis, én csütörtök este óta kapcsolgattam a TV-t, nézegettem az autópályakezelő honlapját, de bizony a szokásos komunikációs blikkfangokon kívűl érdemi tájékoztatást a HírTV-ben!!! és a a FB-on találtam. Mikor a hivatalos álláspont szerint a Hegyeshalom-BP M1 végig megnyitva(szombat délelőtt óta ezt hangoztatták, s este fél 8-kor is ezt írták az Útinform legfrissebb oldalán) akkor 3 helyen sem engedték fel a rokonaimat az M1-re, az oda kirendelt rendőrök tippelni sem tudtak, hogy, merre, milyen út járható, végülis Szlovákián keresztül jöttek vissza Budapestre. Azt, hogy ne is próbáljanak erőlködni az M1 Bp felé vezető oldalán sem, s az 1-es főút is meglehetősen bizonytalan, bizony a neten posztolták ki utastársaink. Hát ennyit a hírhajhászásról. Ha baj van, nem azt mérlegeljük, hogy ki non-profit és ki a profitorientált, hanem, ki a hitelesebb. Sajnos, ma a hitelesnek hitt hírforrások nem álltak a helyzet magaslatán, maradt a közösségi média, s tényleg jobban működött, mint a többi.

NyMfa 2013.03.17. 00:21:51

@ingenium rusticus 2 / reloaded: Ha nem fekszik a FB, akkor lehet egy jól működő, s működtetett honlappal is operálni, mert gyorsabban, olcsóbban (az én adómból még bizony megy a herdálás)lehet tájékoztatni az embereket. A hóban rekedtek azonban valószínűbben tudtak a netre csatlakozni telefonjaikkal, s követni a blogokon és a FB-on közzétett felajánlásokat. Sőt nem nagyon maradt számukra más segítségkérési út sem, mert sajnos a szervek nem vették fel a telefont, vagy ha mégis, egymásra tologatták a felelősséget, s türelmet kértek. Mindemellett minden tiszteletem a hóban dolgozó és önzetlenül segítő embereké. Ez többet ért összefogásban és magyarságtudatban, mint az összes puccos - de elmaradt ünnepi rendezvény!

ancsika 2013.03.17. 10:41:23

NEM nem nem, soha nem szabad hivatalos szervek információit más oldalon csak és kizárólag saját oldalon megmutatni, mert így legalább _valamennyire_ garantálható annak hitelessége VISZONT
- nem 100milliárdokból kell csillogó weboldalakat csinálni, hanem 10millióból fel kell venni Gizikét aki html-ben tud szerkeszteni és kirakja a legfrissebb híreket időben, mivel így
1. nem fog megdögleni az oldal a nagy igények miatt
2. tájékozódni tud mindenki bármilyen eszközzel ugyanis a fehér alapon fekete betűk minden mobil és nem mobil ketyerén látszanak (s nem 2mega lesz a nyitó oldal)

Az __összes__ különböző szervezet weblapját ilyenkor 1 helyre kell irányítani és a fent vázolt Gizikével megoldani. Ennyi.

jabjab · http://www.jabjab.hu 2013.03.17. 15:11:09

@ancsika:
Szerintem nem érted a koncepciót. Egy közösségi oldalon nem tájékoztatni kell, arra ott vannak a hivatalos oldalak (vagyis lennének, mertnem működött a tájékoztatás).
Hanem fogadni kéréseket, beszélgetni (innentől a kétirányú információáramlás, vagyis kommunikáció), felhasználni a közösség erejét (azonnali infók, real-time). Erre megfelelő egy közösségi oldal (vagy akát több oldal egyszerre). Csak érteni kene hozzá, megérteni.

ancsika 2013.03.18. 00:40:55

jabjab:
szerintem te nem érted amit írtam:
HIVATALOS tájékoztatásról írtam, nem csevegésről

szecsey 2013.03.18. 10:28:20

@Konrad: A készenlét már csütörtök este megvolt, a kommunikációt reggel kezdtük el, amikor felkértek, hogy cselekedjünk.


süti beállítások módosítása