Mit küldjünk egy reklám e-mailben? A reklám e-mail, elvileg, valamilyen közvetlen ajánlatot tartalmaz, valami olyat, ami cselekvésre ösztönöz. De ezt hogyan tegye?
A jó reklám e-mail egyetlen tulajdonsága a hatékonysága: megteszik azt a hatására, amit el szeretnénk érni. És ahány féle cél, ahány féle célcsoport, annyi lehetséges válasz van. Vagyis nincs olyan szabály, hogy milyen legyen pontosan a tartalom. De azt meg tudjuk mondani, hogy más kampányok esetében mi az, ami működött.
- Ne legyen benne túl sok információ. Egy bonyolult üzenet esetében is az e-mail elsősorban érdeklődést keltsen fel, jusson el oda az olvasó, hogy kattintani akar az ajánlatra, és a bővebb információt majd egy weboldalon megkapja.
- Ne legyen sok ajánlat. A reklám e-mail általában jobban működik, ha kevés (akár mindössze egy) konkrét ajánlatot tartalmaz. (A hírlevél már máshogy működhet, egy hírlevélben lehet több ajánlat is, adott esetben az a hatékonyabb.)
- Legyen kép az e-mailben, de ne legyen túlzó méretű. A kép elsősorban a figyelem felkeltését segítse.
- Legyen az e-mailben cselekvésre felszólító szöveg. (Kattints ide! Vedd meg! Rendeld meg most!)
- Érdemes grafikusan is mutatni, hol lehet bővebb információt kapni, vagyis rakjunk egy nyilat vagy egy gombot is az e-mailbe.
- És a megírt szöveg tartalmilag és formailag is legyen olyan, amelyet megért a célcsoportunk. (Mostanában ezt látom legtöbbször problémának.)
Mai tippünk: a reklám e-mail tartalmát úgy állítsuk össze, hogy az segítsen az értékesítési cél elérésében.
Utolsó kommentek