Marketinges csodafegyver arról ismerszik meg, hogy használatával fantasztikus eredményeket érhetünk el. A Marketinges csodafegyver mindig tökéletes megoldást jelent, teljesen mindegy, hogy ki a célcsoportunk, mi az üzleti célunk. A Marketinges csodafegyver megoldást ad minden gondunkra, bajunkra. A Marketinges csodafegyver minden vállalkozó álma. Egy Marketinges csodafegyverért bármennyit hajlandóak vagyunk fizetni. Marketinges csodafegyverrel mindössze egyetlen egy baj van: nem létezik.
Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lennének olyan cégek, vagy magukat tanácsadónak nevező emberek, akik ne próbálnánk ezt nekünk eladni. Sőt, a Marketinges csodafegyver sokszor valóban létező marketing megoldás. Az elmúlt 10-15 évben nagyon sok marketingeszközt láttam már csodafegyverként bemutatva. Igazából minden olyan marketingeszköz volt már csodafegyver, ami viszonylag könnyen eladható, de igényel valamilyen alap tudást és technológia ismeretét.
Így volt már csodafegyver az e-mail marketing, a ppc hirdetések, a blogok, a keresőoptimalizálás, a partner marketing, a gerillamarketing, a közösségi média is.
Nem arról van tehát szó, hogy a marketing csodafegyverként eladott megoldás rossz lenne, hanem arról, hogy ezek az eszközök nem valók mindenre. Mind nagyon jó és csodás eredményeket hozhat, ha arra használjuk, amire valók. De meg kell tanulnunk, ha máshogy nem megy, saját kárunkon, hogy nincs a marketingben csodafegyver, ahogy nem létezik a Szent-Grál sem: a csoda helyett támaszkodjunk a megszerezhető tudásra, a tapasztalatokra, és arra a rengeteg munkára, amibe kerül felépíteni a saját marketingünket.
Miért írom ezt le most, hiszen évek óta erről beszélek? Mert úgy érzem, még mindig sokan hisznek abban, hogy van tuti tipp, nem szükséges az átgondolt tervezés, elég csak elindulni valamilyen vonalon, és majd egészen biztosan jó lesz és sikeres: hiszen egy marketing csodafegyvert használunk!
Utolsó kommentek