Egyre több nem online reklámügynökség nyit az online felé, és csinál valamilyen formában online részleget, itt is egy a mai hírek között. Érdekes ez a tendencia, és azt mutatja, hogy az internet egyre kevésbé maradék elvű média, azaz már egyre több cég nem a maradék pénzt költi el itt. Igaz, ez nem újdonság, az elmúlt másfél - két év folyamatai is ezt mutatták, de ez a dolog most kezd igazán beérni.
Ugyanakkor érdekes a probléma, mi is az online részleg: kreatív?; médiatervezés?; vásárlás? Remélem, nem fognak az offline grafikusok rászabadulni a netre, mert akkor sok szép és használhatatlan oldal fog készülni pár évig. A médiatervezés most néhány kézben öszpontosul, van 3-4 nagyobb vásárló a piacon, és nagyon sokan, főleg a "nagyok" ezeken eresztül vásárolnak és sokszor terveztetnek is. Pedig az online médiatervezés sokkal kreatívabb bír lenni, mint a print vagy a tv. A sablonok nem vagy csak kevésbé működnek, az egyedi megoldások sokszor hatékonyabbak, és a kreatívon sokkal több múlik. Így a tervezés (és emiatt sokszor a vásárlás is, ha valami speciális megoldás születik) a know how része. Vagy rosszul gondolom? Kíváncsi leszek, ez a felfutás vajon mennyire fogja csökkenteni a most meghatározó cégek súlyát a piacon.
Utolsó kommentek