Jó-e az nekünk, ha vannak reklámblogok (mint ez is)? Aminek titkolt vagy nem titkolt célja egy kampány vagy egy termék, cég, szolgáltatás támogatása? Az e-média blog kommentjei között is felmerült ez a kérdés, pollner így fogalmazott:
Egy blognak szüksége van néhány hónapra, hogy felépítse magát és hogy beépüljön a blogszférába. Ezt nagyon nehéz szinkronba hozni egy normális reklámkampánnyal (mire a blog beindul,a kampány már le is futott)
A másik probléma, hogy csak olyan reklámblogger lehet hiteles, akinek van valódi blog-tapasztalata. különben nagyon gyorsan lelepleződik.
Szerintem a blogszférában egyébént sem élnek meg ezek a burkolt reklámok. Nyiltan kellene próbálkozni, az elutasítás kockázatát is vállalva.
Ezzel jórészt én is egyetértek. Bár a kérdésemre (jó-e nekünk a reklámblog) csak közvetve válaszol, ugyanis ezek alapján a nem titkolt és jó tartalmú reklámblog működhet.
Szerintem is működhet az ilyen blog, bár ezzel, tudom, nem kicsit haza beszélek. De ez a dolog kicsit hasonlít a '90-es évek közepén lefolytatott vitára arról, lehet-e, szabad-e az interneten reklámozni, szabad-e az internetet reklámra használni. Persze akkoriban az internet még jórészt egyetemi, kutatóintézeti valami volt, a kereskedelmi használat volt a kevésbé jellemző. Azóta ezen is túllépett az idő, és mára tudjuk, az internet egy új kommunikációs csatornává vált, amiben a reklámnak ugyanúgy helye van, mint az összes többi kommunikációs csatornában.
A bloggal is ez fog történi, egészen pontosan ez történik: egyre több és több reklámblog lesz, jók, rosszak vegyesen, míg ki nem alakul ennek a gyakorlata. De itt is igaz lesz: a korai belépők előnyre tesznek szert, hiszen hamarabb megismerik ezt a világot és a használható technikákat.
Utolsó kommentek