Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Pénz beszél

2005.10.21. péntek 16:10 Konrad

Miközben dinamikusan növekszik a hazai online hirdetési piac, aközben a Google is szárnyal: gyakorlatilag csak reklámbevételből 1,58 milliárd dollárt kaszáltak. Ez nagyon szép összeg, és azt meg látjuk, hogy ezek a pénzek nagy része fejlesztésekre megy el. (Meg gondolom cégautókra is, dehát a gépipart is kell valamivel támogatni...)

A hazai piac helyzete érdekes: az elmúlt egy évben sok új szereplő nem jelent meg, de a költések nőttek, és egyre intenzívebb kampányokat láthatunk. Előretörtek a látványos, nagy méretű megoldások, amik ugye nem olcsók, és a nagy portálok egyre többször küzdenek helyhiánnyal.

De a hazai piac két szegmense még bőven fejlődhet. Egyrészt az FMCG cégek azok, akik számára az online marketing nem sokkal több, mint egy-egy brand site üzemeltetése, jó esetben az aktuális akcióra készülő egyedi oldallal. Ez pedig nem sok, és nem is nagy jelenlét... Akik pedig nagyobb cégek mégis hirdetnek, azok számára az ügynökségek általában a könnyebb utat mutatják: megjelenés a nagyobb helyeken, a networkökben, és kevésbé vagy egyáltalán a tematikus oldalakon. Nem hagyományos hirdetés pedig mintha nem is lenne...

A másik alulreprezentált szegmens a kis- és középvállalkozások. Olyan cégek, akiknek van már weboldaluk, a partnereik, vevőik jelentős része elérhető az interneten, és mégsem használják többre, mint e-mail és böngészés... Az elmúlt pár hétben sok-sok oldalt átnézve azt kell mondjam, a keresőkhöz történő oldaloptimalizálás (SEO) alig jellemző, szinte felüdülés látni olyan oldalt, ahol ez megvalósult. Sokszor alapvető információk sem találhatóak meg a lapokon...

Az olcsó keresőmegjelenéskről mintha nem is hallottak volna a cégek, egyéb kampányokról már ne is beszéljünk. Jellemző, hogy van olyan kereskedő, akinek az oldala láthatólag home made, és telefonba kiderült, a lánya csinálta FrontPage-el, és nekik ez így jó. Ez a cég egy világmárka viszonteladója... Olyan ez, mintha egy "autószalon" állna két konténerből, murvával felszórt udvarból és egy vagy két sörsátorból. Úgy is mondhatnám: igénytelen.

Tehát a hazai piac bár fejlődik, de sokkal-sokkal nagyobb potenciál van benne. És eközben lassan nő a hazai penetráció...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr893421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása