Mi, akik blogot írunk és olvasunk jól ismerjük az rss-t. Egy olyan megoldást, amellyel folyamatosan kapunk információt a bennünket érdeklő blogok, weblapok frissüléséről, hírekről, hozzászólásokról.
Olyan ez, mint egy okos hírlevél, ami mindig akkor jön házhoz, amikor közölnivalója van, de mindeközben nem tolakodó.
De ha olyan ez, mint egy hírlevél, akkor lehet-e ezt használni a cégünk marketing tevékenységében? A válasz - gondolom nem meglepő módon - az, hogy igen. Lehet, mert kiegészítője lehet a jelenlegi kommunikációs csatornáinknak.
Három olyan nagyobb terület van, ahol a legtöbb kicsit is aktív internetes jelenléttel rendelkező cég tudja használni az rss techológiáját. Ezek:
- Hírlevélhez hasonlóan saját hírek publikálása.
- Partnerekkel történő megállapodás keretében a híreink elhelyezése más honlapokon.
- Hírek elhelyezése saját weblapunkon.
Saját hírek publikálása
Ha viszonylag folyamatosan jelentetünk meg új információkat a weblapunkon, és azok az információk hírszerűen jelennek meg (és adatbázis hátteret használunk), akkor nagyon kevés befektetéssel tudjuk ezeket a híreket xml formátumban is közzétenni. Ezzel azok, akik kíváncsiak ránk, mindig naprakészek lehetnek. Fontos különbség a hírlevélhez képest egyrészt az, hogy a híreinket bárki olvashatja anonim módon, azaz nem kell még e-mail címet sem megadnia, másrészt az, hogy a hírefrissítésről azonnal információt kapnak, azaz nem függnek az e-mailek kiküldésének a folyamatától.
Híreink más weblapokon
Van olyan partnerünk, aki számára érdekesek a híreink? Az rss lehetővé teszi az automatikusan frissülő hírek kihelyezését, így olyanok is olvashatják, akik nem a mi weblapunkon keresztül jutnak hozzá. Ráadásul mi csak az ajánlót tesszük közzé, a teljes hír miatt már el kell hozzánk látogatni...
Hírek elhelyezése saját weblapunkon
Növelheti az értékét és olvasottságát a lapunknak, ha minél szélesebb körű információhoz juthatnak azon keresztül az olvasók. Őket segítheti az, ha másoktól híreket veszünk át. Így kicsit hírportállá válva érdemes rendszeresen meglátogatni az oldalunkat. Ez a fajta hírcsere ráadásul kölcsönös is lehet (de erről már írtam az előző pontban).
Van tehát egy újabb technológiánk, amivel színesíthetjük marketing eszköztárunkat. Merjünk vele élni!
Utolsó kommentek