Sokan és sokféleképpen megfogalmazták már, mi az a blog és mi köze lehet ennek a marketinghez. Legutóbb a nálam is ajánlott Spin Doctor féle írás szépen rendszerezi is ezeket, így én ezt már nem teszem meg, akit érdekel, ott elolvashatja.
A magam részéről a dolgokat mindig marketinges szemüvegen keresztül látom, így különösebben nem foglalkoztat (a felszínen), hogy valamit milyen technológiai megoldással valósítanak meg. Az szokott érdekelni, hogy a kommunikációs folyamatban egy-egy dolognak hol lehet illetve hol van a helye.
A blog számomra egy kommunikációs csatorna. Ezzel semmi újat nem mondok, de mégis fontosnak tartom leírni: a blog egy olyan valami, ami a klasszikus kommunikációs modellben a közvetítő, az a felület, amin keresztül egy üzenet eljut valahonnan valahova.
A blog egy újfajta kommunikációs csatorna, ami bár aszinkron módon, de kétirányú. Míg a blogot írók szabatosan és hosszasan (akár) kifejthetik a véleményüket, addig az arra reagálóknak elsősorban a kommentezés a lehetőségük, avagy írhatnak egy válasz bejegyzést a saját blogjukban. Ez az aszinkronitás a legfontosabb különbség a blog és a fórum között (ez egyben a válaszom is a fórum hívőknek arra, miért is más a blog).
Ugyanakkor, mint kommunikációs csatorna, nem szabad túlértékelni. Nem attól válik egy üzenet eladhatóvá, hogy a blogon keresztül közvetítjük. Az üzenet tartalmának kell eladhatónak lenni, a csomagolás csak segíthet, de nem helyettesíthet. Ezért is halhat be sok reklámblog: nem adnak minőségében más tartalmat, mint a hagyományos (ismertebb) reklámozási formák. És ezért lehet sikeres egy-egy olyan blog, amelyik egyébként is népszerű témákat dolgoz fel. (Pl. humorizál, sorozatokról szól, esetleg politizál.)
Nem akarok ezzel semmi újat mondani, az itt megfogalmazottakat már máshol is olvastam, csak nem ilyen megközelítésben. Ugyanakkor egy új szemléletet szeretnék felmutatni, elsősorban azok felé, akik a blogot egy-egy céges kommunikációba akarják beépíteni.
Tekintsék a blogot egy kommunikációs csatornának, és vegyék figyelembe az ilyenkor szokásos kérdésekre adott válaszokat: mit akarunk mondani és kinek akarjuk mondani.
Utolsó kommentek