A keresőoptimalizálási feladatok legelső lépése a jó kulcsszavak kiválasztása. Ezek a kulcsszavak azok, amikre szeretnénk, ha megtalálnák az oldalunkat.
Lehet onnan is kiindulni, hogy van 2-3 kulcsszó, és azt szeretnénk, ha arra a mi oldalunk elől legyen. De jellemzően a feladat nem így merül fel: általában van egy oldal, aminek már adott a tartalma, és azt szeretnénk, ha ez az oldal a keresőkben jó helyre kerüljön. Ilyenkor kell kiválasztani a kulcsszavakat.
A jó kulcsszó az, amit sokan keresnek. Ha már benne van az oldalunk a keresőkben, akkor feltételezhető, hogy érkeznek is onnan találatok. A webstatisztikai rendszerek (pl. AwStat vagy Webstat) azokat a kulcsszavakat, amikre az oldalunkat megtalálták, meg is mutatják. Így már induláskor van a kezünkben pár szó, ami érdekes volt a látogatóinknak. Ha van az oldalunkon kereső, akkor azt is figyelni kell, rögzíteni, mit kerestek, és ezeket a szavakat is át kell nézni - érdekes, tanulságos, és jó ötleteket ad.
Nagyon sok jó ötletet ad a konkurencia elemzése: vajon ő milyen szavakat tart fontosnak? Ha ugyanis a konkurencia már megcsinálta az optimalizálást, akkor a weboldal kódjából már megnézhetjük a kulcsszavait (pontosabban azoknak azt a részét, amit ott feltüntet). Nagy segítség ez az induláskor.
Végül az oldal tartalmát elemezve kell kiválasztani azokat a szavakat, amikre az optimalizálást el fogjuk végezni.
Érdemes ezzel a lépéssel sokat foglalkozni, mert egy-egy rosszul kiválasztott szó (egészen pontosan: néhány olyan szó, amit elfelejtettünk választani) találatvesztést fog jelenteni.
Ha pedig kiválasztottuk a szvainkat, elkezdhetjük az optimalizálást.
De nem dőlhetünk hátra: időröl időre ellenőrizni kell a szavakat, a webstatisztikában meg kell nézni, nem merültek-e fel újabb szavak, figyelni kell a konkurenciát és javítani, bővíteni kell a listánkat.
Utolsó kommentek