Sokat mondjuk, hogy a hazai e-kereskedelem még nem az igazi, van hova fejlődni. A kártyás fizetés finoman szólva nem elterjedt, az utánvét drága, a posta megbízhatatlan, és bármennyire csábítóak az ajánlatok, a bizalom sem az igazi még. Igaz, sok a fejlődés, de azt a szintű abszolut bizalmat, amit pl. az USA-ban lehet tapasztalni szerintem soha nem érjük el.
Ennek az oka egyrészt a sok rossz tapasztalat a múltból, még a TV Shopos időkből, amikor rossz minőségű termékeket sikerült jó drágán eladni. Másrészt manapság sem rózsás a helyzet a nem internetes fronton. Mert míg az interneten a cégek szinte mindent megtesznek azért, hogy a bizalmat erősítsék, addig a hagyományos újságból rendelés finoman szólva nincs a helyzet a magaslatán.
Nem oly régen Szegedet elborították az Otto katalógusáruház füzetecskéi. Volt benne sok szép és érdekes csecse-becse. Meg hasznos is. Többek közt ez is: Szekrényke a konyhába.
Ez a kis szekrény kedves felmenőmnek megtetszett, és ha már rendel, rendelt mást is, mintegy összeszedve a rokonságban, kinek kell még valami.
Azóta kétszer járt nála a csomagszállító, kétszer hozott meg pár dolgot a rendelésből. De a szekrény még sehol. Nem is tudni, lesz-e valamikor a jövőben. De az se biztos, hogy lesz újabb rendelés az Otto felé.
Ezzel így nem igazán lehet bizalmat erősíteni! Olyat áruljunk, ami kapható is. Ez a termék az interneten most is látható és megrendelhető, éppen csak nem szállítják már hetek óta...
Itt sajnos nem az a legnagyobb probléma, hogy az Otto újabb bizonyítványt állít ki magáról. A probléma az, hogy egy-egy ilyen rossz tapasztalat után a potenciális vásárlók elfordulnak a csomagküldésen alapuló szolgáltatásoktól. És ez nem tesz jót az e-kereskedelem lakossági részének sem.
Utolsó kommentek