Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Közösségi életérzés

Címkék: blog blogring

2006.05.08. hétfő 09:59 Konrad

Mindig bosszant, ha azt hallom vagy azt olvasom, hogy a blog egy netes napló. Értem a jószándékot és értem az elmagyarázás vágyát, de ez a magyarázat nagyon félrevisz.

A naplóhoz kötődő általános fogalom ugyanis valami olyasmi, hogy ezt elsősorban fiatal lányok csinálják, és különben is arról szól, hogy mi történik velünk. A napló egy barát, akinek mindent elmondhatunk. És a napló egy lenyomat, az "éppen most" lenyomata: ami most történt, amit most gondolunk.

Amikor a hétvégén Kisorosziban beszélgettem egy régi motoros újságírónővel, és felmerült, hogy én is blogolok, akkor nála is éreztem ezt a fajta bizonytalanságot: komoly dolog ez? Ő már pár éve - az újságírás területén - inaktív, de szeretne visszatérni, és tetszik neki az internet világa. De ő ezt úgy tudja elképzelni, hogy valamilyen portálnak ír. Mert hiszen a blogért nem kap pénzt, meg különben is, ellophatják az ötleteit.

Nem vitatkoztam vele, egy kialakult képet nem fogok tudni 3 perc alatt lerombolni. Inkább elmentünk sétálni a Duna árteréhez, és sokkal családibb témáknál maradtunk.

Aztán elgondolkoztam rajta: mitől blog a blog, mitől több, mint a webnapló? De ezt valahogy úgy kell megfogalmaznom, hogy egy bloggal nem foglalkozó is megértse.

Fontos a közérthetőség, mert hiszen marketingesként el szeretném adni, mint kommunikációs csatorna, tanácsadóként pedig úgy szeretném megfogalmazni, hogy sokan megértsék.

Fogódzót adott Sztahanov, amikor (a már idézett) kijelentését tette a pornó blogok kapcsán:

Forma szerint blog, a műfajt úgy értem, hogy blogként viselkedik, része a blogoszférának, a big conversationnek. Ennek a kritériumnak nem felel meg (ez nem minősítés, mielőtt még).

Tehát hiába a napló forma, attól még, hogy egy könyvbe írunk minden nap, nem leszünk menő szingli csaj.

Tehát: mitől blog a blog?

Szerintem a közösségtől. Attól, hogy egy élő közegben, a blogszférában van jelen. Attól, hogy híreket merít és híreket oszt meg. Attól, hogy hivatkozik más blogokra, hogy hivatkoznak rá, és kommentálják a bejegyzéseket.

Attól, hogy élő, és valójában két irányú kommunikációt valósít meg: megvan a visszacsatolás is.

És innentől érthető, miért nem működött az a néhány hazai reklám-blog próbálkozás, ami az elmúlt egy-másfél évben megjelent. Ezek ugyanis nem váltak közvetlenül részeivé a blogszférának, nem is akartak oda tartozni, és nem is volt próbálkozás, hogy befogadja a blogszféra.

Mert ha csak egy darab blog lenne a világon, akkor maradna az, ami a formája: napló.

És most várom a véleményeket: ti hogyan látjátok ezt? Mitól több a blog, mint egy napló?

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr799253

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ferenc · http://online.blogter.hu 2006.05.08. 21:10:12

Számomra a blog: a legjobb módja a fejlesztés közben szerzett tapasztalatok, ötletek, megoldások publikálására.
A blog segít az ismertté válásban, kapcsoaltok építésében, szakmai elismertség szerzésében, stb.

Én pl azt szeretem bene a legjobban,h Tarsolya kollégámmal olyasmiről írhatok, amiről itthon senki más: Rails :) (weblog.rubyonrails.hu)

A saját blogomon pedig már tervbe van véve további rails how-to-k publikálása.

Számomra ez a blog.

Anon 2006.05.23. 11:08:46

Hello Konrad, Szerintem nem kellene kizárni azokat a blogolásból, akik tényleg naplóként használják a blogjukat. El tudsz képzelni egy olyan szituációt, amikor valaki nicknéven leírja az életének adott fejezetét (álneveket használva és homályosítva a dolgokat) annak érdekében, hogy kiírjon magából egy traumát, vagy leírja a gondolatait, hogy később emlékezzen rájuk? Esze ágában sincs ennek a személynek közösséget építeni, vagy népszerűséget szerezni. Sőt, még azt is választja, hogy ne legyen publikus a blogja. Őket akkor minek nevezzük? A

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.23. 11:20:32

Szia Anon, nem zárom ki őket. Én csak azt mondom, hogy amit ők írnak, az nem blog. Az egyszerűen egy napló, amit a neten írnak.
Én azt mondom, a blog ennél több.
Ezek persze jórészt fogalmi viták, de a mögötte lévő tartalom fontos. Sokan ugyanis azt gondolják, a blog az, amit te most leírtál. Én meg azt próbáltam megfogalmazni, hogy nem az. Más. Több annál, hiszen egy közösségi dolog.

naaron 2006.05.23. 12:26:40

blog = web log. Úgy mint a neten lejegyzett szöveg (lásd még: programok log-jai, csak ott programok hoznak létre bejegyzéseket saját tevékenységükről) azzal a hozzácsatolt értelmezéssel, hogy közösségi, ami pedig a web alaptulajdonságából ered.

személyes napló = diary,
neten vezetett személyes napló = web diary

Az elsőnek sokkal szélesebb értelme van.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.23. 19:34:20

naaron, köszi. A blog már túllépett az eredeti jelentésén (is), és éppen ezért érzem megtévsztőnek a napló szót rá.

cocacola 2006.05.24. 10:27:40

a blog= weB+LOG (log=naplo)
ajanlom olvasatra a wikipedia-t.

Hiaba erzed tobbnek vagy kevesbnek ez van. Es hogy ezt te, es a tobbi "bloger" masra hasznaljatok... olyan mint a jegyzettomb. Van aki listat vezet, van aki rajzol bele, van aki gondolatokat ir le, stb...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.24. 12:34:02

Kedves Szénsavas Üdítő,
egy korábbi postomban be is linkeltem a wikipediát, itt: onlinemarketing.blog.hu/2006/04/21/a_blog_szerepe_a_marketing_kommunikaciob_1

Másrészt: a blog szó eredeti jelentése a web log. Igen, ha a szóeredet alapján nézzük, valóban napló. De a gyakorlatban NEM AZ. És ha egy szakmai lap pl. lenaplózza, akkor az azt mutatja, hogy valójában nem tudja, miről beszél.

naaron 2006.05.24. 13:21:27

Kedves COCA

A log=naplo csak annyira igaz, mint a
"come"=elélvez mert hogy van ilyen jelentése is.
Sőt még jövök=I come, vagy menj már=come on. úgy hogy leszel szíves a szemantikával, de legalább az angol nyelvvel tisztába jönni mielőtt leállsz fordítából leckéztetni.

Egyébb iránt pedig próbálj megkérdezni egy angol tini lányt, hogy mit írt az ágy alatt rejtegetett log-jába a múlt heti buliról. Személyes napló az "diary", de ha nagyon akarod akkor neked lehet akár rézfánfütyülő is

uff

naaron 2006.05.24. 13:27:52

Csak hogy tiszta legyen

log = fatörzs
log = fúrólyukszelvény
log = logaritmus
log = talpgerenda
log = tuskó

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.05.24. 13:32:22

Akkor a web+log az akár "hálós tuskó" is lehet? De jó! Ez már majdnem Twin Peaks :-)


süti beállítások módosítása