Így amellett, hogy arra buzdítjuk Önöket, továbbra is próbáljanak izgalmas illetve hasznos "versenyeket" rendezni a Google Trends segítségével, feltesszük a kérdést: tényleg ez lenne a legfontosabb kulcsszó? Ha igen, hogyan tudjuk ezt az információt saját hasznunkra fordítani nem is elsősorban a keresőmarketing, hanem inkább a tágabb online marketing tervezése során?
Google Trends abszolút
Címkék: google statisztika kereső keresőmarketing sem
2006.06.01. csütörtök 15:51 ern0
Így amellett, hogy arra buzdítjuk Önöket, továbbra is próbáljanak izgalmas illetve hasznos "versenyeket" rendezni a Google Trends segítségével, feltesszük a kérdést: tényleg ez lenne a legfontosabb kulcsszó? Ha igen, hogyan tudjuk ezt az információt saját hasznunkra fordítani nem is elsősorban a keresőmarketing, hanem inkább a tágabb online marketing tervezése során?
9 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.06.01. 18:17:16
bano · http://www.ekommando.hu/ 2006.06.01. 19:44:53
A GT a keresőszavakról szól, keresőszavak a keresőkben játszanak, az online marketing keresőkkel közös része pedig a keresőmarketing.
A hazai keresőmarketing-helyzet a nemzetközi trendet kivételesen megelőzve az, hogy a mérhető eredményhez nem erőből kell megnyomni kiemelt kisszámú kulcsszavakat, hanem a kw-szaturációt kell növelni. A Vendégvárónál is ez volt a core-idea, ugye.
Azok a kulcsszavak (csoportok) pedig, amelyekkel így az ember fia dolgozik, olyan ritkán használatosak, hogy a GT nem nagyon tudja mérni.
Mindazonáltal arra a GT nagyon jó, hogy az egyébként érzékelt szezonalitásokat visszaigazolva lássuk.
Idegen nyelvterületi feladatoknál viszont kifejezetten hasznos, pláne akkor, amikor két különböző kw között kell dönteni. Magyar melónál inkább érdekes.
--
Itt jelezném a heavy kw-stemming algoritmust, amit a Google nemrég (BD) implementált, júniust keveri júliussal:
www.google.com/search?q=visegr%C3%A1d+programok+j%C3%BAnius
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.06.01. 22:07:32
Akos 2006.06.02. 09:33:24
webni.innen.hu/Sz_c3_b3t_c3_b6vez_c3_a9s
(ami egyébként talán jobb szó az általad használt angol helyett...)
bano · http://www.ekommando.hu/ 2006.06.05. 17:19:16
A "stemming" szónál azonban nem tudok erre hajlani, hisz annak jelentése kb. "szár" és "szótő", azaz szerintem jobban leírja a mögöttes algoritmust.
Az általad favorizált "szinomima" ugyanis nem ad magyarázatot a június-július tévesztésre, adna viszont a június-júniusban párra.
Akos 2006.06.06. 08:10:11
A szó, amire utaltam, az a hivatkozott oldalon (és tulajdonképpen az URL-ben is) található "szótövezés".
Az pedig, hogy szinonímaszótár-jelleggel is helyettesít a Google, nem csak szótövez, tény - többek között a te példád alapján is. (Hacsak a "június"-t nem tekintjük a "jú" ragozott alakjának :-))
bano · http://www.ekommando.hu/ 2006.06.06. 08:45:51
Hátha te tudsz ilyet.
Mindemellett hosszútávon ne nagyon számoljon vele senki, hogy ez az algoritmus előtérbe fog kerülni, marad szépen megbújva, mint most.
Utolsó kommentek