Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Google Trends abszolút

Címkék: google statisztika kereső keresőmarketing sem

2006.06.01. csütörtök 15:51 ern0

Örömmel jelentjük be, hogy szakértőinknek sikerült a Google Trends grafikon függőleges tengelyének mértékegység-megjelenítés terén tapasztalható hiányossága által okozott torzítások miatti információs deficitet enyhíteniük. A módszer alkalmazásával szomorúan kellett megtapasztalnunk, hogy amit korábban az internetezők magyarországi politika iránti kiegyensúlyozott érdeklődésének véltünk, mindössze mérési hiba, de a legérdekesebb tanulság az, hogy az internetet a lakosság leginkább még mindig úgy képzeli el, mint valami terülj-terülj asztalkámat: jellemző módon az abszolút vezető "free" kifejezést csak a szinonimái tudták megszorongatni (no meg persze a "sex").

Így amellett, hogy arra buzdítjuk Önöket, továbbra is próbáljanak izgalmas illetve hasznos "versenyeket" rendezni a Google Trends segítségével, feltesszük a kérdést: tényleg ez lenne a legfontosabb kulcsszó? Ha igen, hogyan tudjuk ezt az információt saját hasznunkra fordítani nem is elsősorban a keresőmarketing, hanem inkább a tágabb online marketing tervezése során?

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4510044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.06.01. 18:17:16

szegény sex lecsúszott a dobogó tetejéről...hová fajul a világ! ;)

bano · http://www.ekommando.hu/ 2006.06.01. 19:44:53

Hááát - sehogy. Mármint az hasznunkra fordítás a tágabb értelemben.

A GT a keresőszavakról szól, keresőszavak a keresőkben játszanak, az online marketing keresőkkel közös része pedig a keresőmarketing.

A hazai keresőmarketing-helyzet a nemzetközi trendet kivételesen megelőzve az, hogy a mérhető eredményhez nem erőből kell megnyomni kiemelt kisszámú kulcsszavakat, hanem a kw-szaturációt kell növelni. A Vendégvárónál is ez volt a core-idea, ugye.

Azok a kulcsszavak (csoportok) pedig, amelyekkel így az ember fia dolgozik, olyan ritkán használatosak, hogy a GT nem nagyon tudja mérni.

Mindazonáltal arra a GT nagyon jó, hogy az egyébként érzékelt szezonalitásokat visszaigazolva lássuk.

Idegen nyelvterületi feladatoknál viszont kifejezetten hasznos, pláne akkor, amikor két különböző kw között kell dönteni. Magyar melónál inkább érdekes.

--
Itt jelezném a heavy kw-stemming algoritmust, amit a Google nemrég (BD) implementált, júniust keveri júliussal:

www.google.com/search?q=visegr%C3%A1d+programok+j%C3%BAnius

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.06.01. 22:07:32

mp3 és porn kitakarják egymást, gyönyörű, próbáljátok csak ki

Akos 2006.06.02. 09:33:24

Az a keyword-stemming egyre gyakrabban szinonímaszótár-jellegű helyettesítési próbálkozásokat takar. Ld. még:

webni.innen.hu/Sz_c3_b3t_c3_b6vez_c3_a9s

(ami egyébként talán jobb szó az általad használt angol helyett...)

bano · http://www.ekommando.hu/ 2006.06.05. 17:19:16

Általában én is a magyarítás mellett vagyok, ahol lehet és ahol az átfordítás lehetséges.

A "stemming" szónál azonban nem tudok erre hajlani, hisz annak jelentése kb. "szár" és "szótő", azaz szerintem jobban leírja a mögöttes algoritmust.

Az általad favorizált "szinomima" ugyanis nem ad magyarázatot a június-július tévesztésre, adna viszont a június-júniusban párra.

Akos 2006.06.06. 08:10:11

A "szinoníma" se nem szinonímája a "stemming"-nek, se nem magyarítás :-)

A szó, amire utaltam, az a hivatkozott oldalon (és tulajdonképpen az URL-ben is) található "szótövezés".

Az pedig, hogy szinonímaszótár-jelleggel is helyettesít a Google, nem csak szótövez, tény - többek között a te példád alapján is. (Hacsak a "június"-t nem tekintjük a "jú" ragozott alakjának :-))

bano · http://www.ekommando.hu/ 2006.06.06. 08:45:51

Az egyébként baromi ritka szinonimázás elég nagy tévedése-rossz implementációja a Googlének, és bár mintha rémlene hogy találkoztam vele, nem tudtam most pár perc alatt előallítani egy ilyen keresést.

Hátha te tudsz ilyet.

Mindemellett hosszútávon ne nagyon számoljon vele senki, hogy ez az algoritmus előtérbe fog kerülni, marad szépen megbújva, mint most.

gugu · http://gugu.hu 2006.06.09. 20:59:01

A 'the' szó mindent ver (a free-t is nagyon), bár ez nem igazán kulcsszó.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2006.06.09. 21:03:27

na, tessék, ennyit az angol tudásomról


süti beállítások módosítása