Ha van Web 2.0, akkor kell lennie Online reklám 2.0-nak is, nem? (Nevezzük innentől Ad 2.0-nak.)
De vajon mi az Ad 2.0? Nem kell új dologra gondolni. Azokat a reklámokat sorolnám ide, amelyik az internetezők közösségi viselkedésére épít.
Én az alábbi dolgokat sorolnám az Ad 2.0-ba:
-
Vírusreklám. Tipikus közösségi reklám, abból él, hogy küldözgetik egymásnak az emberek. Lehet video, kép, de néha vicces szöveg is.
-
Reklám- és linkcsere. Amikor mintegy kétoldali megállapodások keretében kirakjuk azért valaki reklámját, logóját, linkjét, mert ő is kiteszi a miénket.
-
Adakozó reklámozás, ingyenes reklámozás. Amikor jófejségből, barátságból, vagy mert hiszünk az adott dologban, ingyen kirakjuk egy esemény, egy alapítvány stb. reklámját. Tipikusan ilyen volt a Criticalmass reklámja is, a biciklis felvonulás előtt.
-
Blogokban ajánlás. Hasonló az előzőhöz: valami tetszik, ismerős csinálja, hiszünk benne stb., és ezért (itt a különbség az előzőhöz képest) kérés nélkül írunk a blogunkban róla. Ez is reklám!
-
Minden egyéb szóbeszéd (wom, word-of-mouth) reklám. Amikor fórumban, chaten, üzenőprogramon, irc-n reklámozunk valamit úgy, hogy élő személy mondja el az üzenetet.
Én most eddig jutottam. Van még ötlet?
Utolsó kommentek