Nem újdonság ez a kis video, nagyon nem. De bájos, és amiért most előkapartam hétvégi lazulásnak szánva, az az a jelenség, ami körülötte kialakult.
Az eredeti - ide is berakott - kis video kicsit több mint 2 perces, és négyen énekelve adnak elő egy kedves dalocskát eredeti finn nyelven (ha amit találtam forrásokat nem hazudnak).
Viszont ez a video egész mozgalmat indított be a neten, készültek mindenféle változatai, a YouTube-on érdemes szétnézni. Sőt, van már hazai weboldala is.
Az ilyen videokat elnézve sok hirdetőben felmerül, hogy ők is szeretnének valami ilyet: valami vicceset, amit aztán felkapnak a neten és terjesztik mindenfelé. Ugye ez a vírusmarketing. És sokan készítenek is a cégeknek mindenféle vicces vagy annak szánt anyagokat, és aztán vagy bejön vagy nem. De elnézve ezt a videot azt kell mondjam, tényleg nincs arra recept, mi fog működni. Még a fókuszcsoportos vizsgálatok sem tudják megmondani, lesz-e átütő ereje egy anyagnak. Azt pedig még igérni sem lehet, hogy valamilyen kultusz kialakul körülöttük. Mert az internetes közösségek nem így működnek, nem lehet megmondani az embereknek, mit szeressenek. Sőt, ha valaki ezt megpróbálja, akkor az egész visszafelé fog elsülni.
Tudom, ez sokak számára triviális, de úgy érzem, nem lehet elégszer elmondani. Nincs királyi út, nincs meg az aranycsinálás receptje: nem elég viccesnek lenni, sok-sok szerencse is kell.
Utolsó kommentek