Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Wom-mal a wom-ért

Címkék: hiba wom

2006.07.10. hétfő 22:53 Konrad

Wom - azaz word of mouth, vagyis szóbeszéd marketing. Én is írtam párszor róla, mert hasznos és érdekes eszköz. Hasznos, érdekes, de új, és sokan nem ismerik. Vagy félreismerik. Esetleg féligazságokat gondolnak róla. Vagy le is írják azokat.

Ha ezt a Blikk vagy a Story magazin teszi, akkor az ember megvonja a vállát: ez van, nem vártunk többet. De ha egy gazdasági hetilap teszi ezt, akkor az ember bosszankodik.

A Figyelőben megjelent egy cikk a wom-ról. Így kezdi:

Itthon is hódítani kezd a szájreklám, amikor felbérelt véleményformálók terjesztik egy-egy termék vagy cég jó hírét.

Hát ez elég nagy butaság. Félinformáció. Egyébként ott van a cikk mellett, mi is a WOM:

SZÓBESZÉD-KAMPÁNY. A szájhagyomány-kommunikáció (word of mouth) lényege, hogy kulcsfigurák, véleményvezérek adják szájról szájra a megrendelő által indított üzeneteket.

Namost. A szóbeszéd kampány fontos eleme, hogy nem felbérelt emberek mondják az üzenetet! Azaz amiről a Figyelő újságírója írt, az valami más. Mi más?

Szántó Balázs a blogjában a cikk kapcsán nagyon pontosan ír erről:

Legutóbb a Figyelőben jelent meg egy írás Hermann Irén tollából, ami szerintem tökéletesen összezavarja az olvasót, lévén elsősorban nem a WoM-ról, hanem a stealth marketingről szól. Vagyis arról, amikor felbérelt, fizetett statiszták ajnároznak egy-egy terméket, és a szó legszorosabb értelmében átverik a fogyasztót. Nem kérdés, hogy ez etikátlan, és hatalmasat lehet bukni rajta.

Csakhogy ez nem word of mouth.

Tehát az újságíró - vélhetőleg tudatlanságból - összekeveri a fogalmakat. Mindezt egy olyan újságban teszi, amit olyanok is olvasnak, akik döntéshozó helyzetben vannak, és elfogadják a Figyelőt, mint hiteles hírforrást. Ezért javaslom, hogy használjuk fel a wom-ot a wom védelmére: mondjuk el minél több embernek, hogy a Figyelő cikk nem pontos, és hívjuk fel a figyelmet Szántó Balázs írására, hogy tisztuljon a kép.

Legyünk a wom evangelistái. Pontosítsuk az információt!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1411315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2006.07.11. 10:10:31

Szerintem nem akkora a gond.
Mindössze annyi történt, hogy a cím alatti kiemelést rontotta el valaki (lehet, hogy azt nem is a cikk szerzője csinálta, hanem valaki más, aki nem értette meg a cikk lényegét).
Először én is akartam írni egy bejegyzést erről (csatlakozva a felhívásodhoz :)), de aztán maradtam ennél a kommentnél.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.07.11. 10:12:48

De nézd meg, hogy a későbbiekben is a fizetett evangelistákról beszél végig... Pedig pont az lenne a lényeg, hogy pénz nem mozog a rendszerben.

Balázs · http://www.szanto.org 2006.07.11. 10:24:40

Konrád, köszi!

Zoli: Konrádnak abszolút igaza van, Irén végig keveri a stealth marketing/WoM fogalmakat.

Ismerve a szerzőt, ebben nem feltétlenül tudatlanságot, inkább valamiféle koncepciót vélek felfedezni. Irén mindig a konfliktusra megy rá, és hát kit érdekel, hogy a WoM működik, ha lehet helyette írni az etikátlan formájáról?

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2006.07.11. 11:28:11

OK, többen vagytok, igazatok van...
:)

Konkrétabban: Mégegyszer végigolvastam a cikket, amit már az első alkalommal is erősen kritikusan tettem, mivel elő voltam készítve ugyebár. Akkor arra koncentráltam, mely mondatokat tudnám pellengérre tűzni, de igazán nem találtam ilyet. Gyakorlatilag majdnem az összes mondat önállóan igaz, vagyis nem tudtam belekötni amúgy emberesen. (ezért is nem lett belőle bejegyzés nálam)
Most már úgy olvastam, hogy azt kerestem benne, miért ennyire más a váleményetek.
Belátom, hogy keveredenek a dolgok a cikkben, és bár egyes mondatok önállóan igazak, mégis egymás után téve a részeket, egy tájékozatlan számára összemossa a dolgokat.
Egyébként szerintem már így is többet foglalkoztunk a cikkel, mint amennyit megérdemelt.
:)


süti beállítások módosítása