Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

iwiw változások

Címkék: iwiw

2006.07.11. kedd 22:03 Konrad

Ha most belépsz az iwiw-be, akkor feljön egy oldal, amely tájékoztat az új adatkezelési szabályzatról és felhasználási feltételekről.

A belépő oldalon szó van a reklámokról is:

A változások közé tartozik, hogy a legismertebb weboldalak esetében már megszokott módon az iwiw-en is jobb eséllyel látsz olyan reklámokat, amelyek akár még érdekelhetnek is. Ez azt jelenti, hogy pl. lányként babaruháról vagy szemránckrémről, fiúként gördeszkáról vagy hificuccról nagyobb valószínűséggel kaphatsz hirdetést, mint fordítva, viszont semmiképpen nem jelenti azt, hogy adataid bárkinek - hirdetőnek vagy bármilyen harmadik félnek - kiadnánk (amit egyébként az új adatkezelési szabályzatunk a kifejezett hozzájárulásodhoz köt).

Ez kicsit furcsa, hiszen eddig is lehetett targetáltan hirdetni. Én konkrét ajánlatot kaptam ilyen hirdetésre az iwiw-től korábban:

A hirdetesek targetalasanal figyelembe veheto a felhasznalo eletkora, lakhelye, kapcsolatainak szama, neme, csaladi allapota. A listaarakhoz kepest a targetalas 25% felarral erheto el.

(2006. március 1.)

De ha már ott jártam, gondoltam kigyüjtöm azokat a pontokat, amik online marketing szempontból érdekesek lehetnek.

Íme.

Az iWiW Kft, az iWiW.hu közösségi weboldal üzemeltetőjének adatkezelési szabályzata

(...)

8. Az adatkezelés célja:
B. A felhasználó önkéntes döntése alapján a profilban megadott adatok estében belső internetes közösség alkotása, a felhasználók azonosítása. Az adatokat a szolgáltató felhasználhatja arra, hogy a honlap látogatása során a letöltött oldalakon megjelenő hirdetési csíkokon (banner) személyre szabott reklámok jelenjenek meg. Az adatok ilyen célú felhasználását a felhasználó – leiratkozással – megtilthatja.

(...)

Az adatkezelő a megjelölt céloktól eltérő célra a személyes adatokat nem használja. Személyes adatokat harmadik személyeknek csak a felhasználó előzetes és tájékozott hozzájárulása esetén adunk át. Ez nem vonatkozik az esetleges, törvény alapján kötelező adattovábbításokra.

(...)

9. Az adatkezelés időtartama:

(...)

B. A felhasználó döntése alapján a profilban megadott adatok esetében, amíg a felhasználó döntése alapján azokat a profiljában megjeleníti, illetve személyre szabott reklámok esetében, amíg a szolgáltató által biztosított leiratkozási lehetőséggel a felhasználó nem él.

(...)

11. Személyre szabott reklámok:
A felhasználók érdeklődési körének megfelelően a szolgáltató személyre szabott reklámokat jeleníthet meg a honlap látogatása során letöltött oldalakon, amelyek egyben számára hasznosabb, érdekesebb információkkal szolgálnak. A 7.B. pontban található adatokat a szolgáltató felhasználja arra, hogy a honlap látogatása során a letöltött oldalakon megjelenő hirdetési csíkokon (banner) személyre szabott reklámok jelenjenek meg. A hirdetési csíkok kiosztása gép által történik, a kiosztás során személyes adatok nem kerülnek átadásra, feldolgozásra, az adatok elemzése, vizsgálata nem szükséges. Az adatok ilyen célú felhasználását a felhasználó – leiratkozással – megtilthatja.

iWiW felhasználási feltételek

(...)

Az iWiW Kft. fenntartja magának a jogot, hogy minden további értesítés nélkül törölje azon felhasználókat, akik bármely más személy nevével, képmásával, e-mail címével vagy más személyes információjával visszaélnek, különösen, ha a felhasználói név:

védjegyet sért,
mai vagy történelmi – magyar vagy külföldi – közszereplő, közismert ember neve, kivéve, ha ez a felhasználó anyakönyvezetett neve.
más személy jogos és méltányolható érdekeit sértő név,
obszcén vagy trágár kifejezés,
rasszista, mások vallását, nemzeti, nemzetiségi, szexuális hovatartozását gyalázó, sértő kifejezés,
burkolt vagy nyílt reklámhordozónak tekinthető.

(...)

Felhasználói magatartás

(...)

Ezen feltételek elfogadásával beleegyezik abba, hogy a szolgáltatást nem használja más tagok zaklatására, rágalmazásra, becsületsértésre vagy más módon más felhasználók személyiségi és egyéb jogainak megsértésére. Az iWiW fenntartja a jogot, hogy törölje vagy korlátozza azokat a felhasználókat, akik más egyéneket zaklattak akár üzenettáblákon, magánüzenetek formájában, listák útján vagy bármely más módon.

(...)

A jogellenes vagy jogosulatlan tevékenységek magukba foglalják például - de nem kizárólagosan - az alábbiakat:

Az iWiW-szolgáltatás bármely részének módosítása, adaptációja vagy visszafejtése;

Bármely automatikus alkalmazás, keresőrobot, oldal kereső vagy visszafejtő, illetve bármely más olyan alkalmazás használata, amellyel az iWiW-szolgáltatás vagy annak bármely része elérhető vagy indexelhető;

Az iWiW számítástechnikai rendszerébe történő jogosulatlan behatolási vagy behatolási kísérlet (hacking);

Más tagokról információ gyűjtése jogosulatlan célokból (ideértve a felhasználóneveket és/vagy e-mail címeket);

Az iWiW-szolgáltatás weboldalai bármely részének újraformázása vagy szerkesztése;

Megszerzett anyagok publikálása;

Felhasználói azonosítók automatikus módszerekkel vagy csalárd, illetve tisztességtelen fondorlattal történő létesítése;

Nemkívánatos elektronikus kommunikáció létesítése vagy továbbítása, mint a “spam”, vagy más tagoknak küldött lánclevelek (hoax), vagy a többi tagnak a szolgáltatás használata során bármely egyéb módon történő zavarása, ideértve az adatlapon elhelyezett és mások jogait sértő fényképeket, az apróban vagy a fórumban, az oda nem illő zavaró, agresszív vagy témán kívüli („offtopic”) hozzászólásokat, hirdetéseket, illetve azokat az ismételt hozzászólásokat és hirdetéseket, amelyeket több topikban, apró témakörben vagy akár az üzenőfalon azonos tartalommal, rövid időn belül „flood”-szerűen szórnak szét. Ezek - egy bejegyzés meghagyása mellett - törlésre kerülnek. Szándékos floodnak számít, ha valaki az adott hozzászólást vagy hirdetést egy vagy több topicban, apró témakörben, több alkalommal helyez el.

Ennyi hát.  Ezek szerint a hoax jogellenes. Már csak az a kérdés, mikortól számít valami hoaxnak, és mi lesz a büntetés? Ez az iwiw esetében egy "nagyon nem mindegy" kérdés!

De egyébként is vannak kérdések, amik felmerülnek. Például nincs meghatározva, hány éves kortól lehet használni az iwiw-et! Aztán az is nagy kérdés, hogy ha valaki cikket ír az iwiw-ről, és megemlíti, kik is vannak a tagok között, az vajon jogosulatlan adatkezelés-e? Ugyanis nem látom leírva, mi számít iwiw anyagnak és mi az, ami nem.

Ha valamit közzéteszek az iwiw-en, akkor az publikálás vajon? Az iWiW Kft. mint közvetítő szolgáltató nem felelős a továbbított információért. Ezt ők írják. Ugyanakkor ezt követően az adatokról már úgy beszélnek, mintha az az iwiw részét képezné.

Nem kukacoskodni akarok, sokkal inkább az érdekel, életképes, de nem az iwiw tulajdonában lévő szolgáltatás születhet-e a jelen feltételek betartásával. Pl. egy iwiwceleb oldal, amely független az iwiw-től, és az ott található adatok közül kettő kapcsolódik az iwiw-hez (egy link az adatlapra, ami ugye csak az iwiw felhasználóknak hasznos, és egy szám, hogy az adott személynek éppen akkor hány ismerőse van), mennyiben lehet legális, illetve mit tehet az iwiw az ilyenekkel szemben?

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2611370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.07.12. 09:34:23

végre, ez az első, amit mondani tudok.

a másik:
"felhasználói azonosítók automatikus módszerekkel vagy csalárd, illetve tisztességtelen fondorlattal történő létesítése"

gyönyörű. csalárd, fondorlattal. ezért a két szóért érdemes volt, komolyan mondom, végre valami, ami szépen csomagolt. igaz, ennyi az egész, de ez a két gyöngyszem igazi kuriózum.


süti beállítások módosítása