Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ne nézz hátra, jön a farkas!

Címkék: blog blogmarketing email marketing

2006.08.16. szerda 00:12 Konrad

Az idei nyár talán legnagyobb belterjes botrányává nőtte ki magát a Golden Blog verseny. Először a szűk lista kategóriái és bekerült blogok miatt, majd a végső győztes Wolf Gábor és az ő módszere miatt.

Mert valjuk be: beleszaladtunk egy jó, nagy atyai pofonba. Mi, akik a hazai "blogszférában" időzgetünk, mi, akik próbáljuk fontosnak érezni magunkat (mert próbáljuk), mi, akik azt gondoljuk, ezek a bloggerek egy igen stöfe kis közösség.

Erre jön egy ember, aki - horribile dictu! - nyerni akar egy versenyen, és egy végtelenül egyszerű eszközzel kiszélesíti az érdeklődési kört, és nyer. Mily szörnyűség!

De nézzük meg, mi is történt az utolsó fordulóban: szavaztak 4700-an. Nem, nem a győztesre, hanem összessen! Namost, ehhez érdemes tudni, hogy kb. 1 millió Ft-ból már csináltam olyan kampányt, ami 2300 érvényes (és különböző) regisztrált felhasználót hozott, márpedig a Golden Blog mögött nemcsak a HVG állt a maga múltjával és offline erejével, hanem oda sorakozott még pár blogszolgálttó is. Mr. A, a Freeblog főtótumfaktuma egy komment erejéig ki is fejtette, hogy mennyi de rengeteg hirdetést is adtak a verseny népszerűsítésére.

És szavaztak 4700-an. Most tegyük fel, Gáborra (nem a blogjára, hanem az azt író tanácsadó személyére!) leadott szavazatok külsősöktől származnak. Ez 1274 szavazat. Vagy jó, nem mind külsős, csak mondjuk ezer ebből. Akkor azt látjuk, hogy nincs négyezer ember, akit ez az egész a végén érdekelt volna. Mindenki nyaralt? Vagy ennyire érdektelenség lett az előzmények miatt?

A második helyezett blog nem kapott ezer szavazatot. Egy olyan blog, amit egyrészt egyszerre többen írnak, másrészt a napi látogatószáma ennél jóval több!

De említhetném az Indexes kiemelt blogokat is, amik szintén kevés szavazatot kaptak.

Ez szerintem kb. három dolgot jelent kapásból. Először is, kevesen vagyunk olyanok, akiket ez az egész érdekelt. Magyarul ez a verseny nem volt más, mint vihar egy pohár vízben. Másodszor a verseny valamiért nem kapott megfelelő reklámot. Nem is a méretével, hanem annak hatékonyságával van itt a baj! Harmadszor én még azt merem levonni, hogy sokan úgy olvasnak blogokat, hogy nem tudják, hogy amit olvasnak, az blog. Vagy ha tudják sem érdekli őket. Azaz a nagy olvasottságú blogok símán elférnének egy portál rovataként, és ez nem lenne túlságosan jelentős változás az olvasók szemében.

Beleszaladtunk tehát egy nagy pofonba. Wolf Gábor ráébresztett minket: egy síma e-mail körlevél taccsra teheti az egész hazai blogszférát. Nincs mit tenni, le kell vonni a következtetésekt, fel kell kelni, és bízni abban, hogy egyszer csak felnövünk mi is.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7012427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsolti · http://www.jox.hu/ 2006.08.16. 00:26:27

Korrekt, főleg hogy te, mint blogger írod ezeket. Bár ez a pofon igazából akkor lenne atyai pofon, ha az érintettek tanultak volna belőle - na de ezt majd meglátjuk jövőre, meg addig is. S hogy mennyire nem volt reklámozva: nekem az sem tűnt fel, hogy vége lett, csak mikor Wolf Gábor blogjában olvastam, hogy ő nyert.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.16. 00:36:54

Én bízom benne, hogy az érintettek tanultak ebből az egészből.

nagyfehérkukorica 2006.08.16. 04:32:11

istenorizz, hogy megbantsak akarkit is, de az egesz magyar web2, blogdolog, sot , az egesz magyar internet nem sokkal tobb mint vihar egy pohar vizben. van iwiw, van index, van origo es kb kesz. itthon (ha tetszik hanem) az emberek szazezreinek az internet nem jelent sokkal tobbet az emailek olvasasanal. es tulzott mertekben ez nem is fog valtozni.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2006.08.16. 08:00:43

Én se szavaztam, és az egész golden blog versenyt értelmetlennek tartom úgy ahogy van.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.16. 10:39:24

nagyfehérkukorica: a Szonda-Gfk felmérés adatai alapján a "három nagy" (Index, Origó, Startlap) kb. a napi internetezők felét érik el.

Azaz nem így van, ahogy írod.

naygfehérkukorica 2006.08.16. 12:01:14

maradjunk abban , hogy a te velemenyed szerint nincs igy ;-) a "korbeszamlazo" (ezt most hadd ne fejtsem ki, ertsd kicsit atvitt ertelemben) multikon kivul a magyar piacban nincs biznisz. most tortennek probalkozasok arra, hogy az atlag oldaltulajdonos is kapjon morzsakat a tortabol, de a tulszabalyozott magyar kozelet szerintem ezt siman megoli.

amugy meg azert nehez kb kivitelezni, mert itthon _nem_ letezik az atlag oldaltulaj. az emberek emailezesre, chatelesre, max hirolvasasra hasznaljak a netet.
menj be az iwiwre, kattingass az arcokon. az ott levo 1 mill userbol 950k a fenti harmat csinalja max!

kint vannak a multik + atlagemberek mini (helloenvagyok esetleg miniblog) vagy kozepes (kis/kozepes/nagy latogatottsagu) odalakkal. az atlagember atlagoldalat ugyanugy lehet reklamozni, o ugyanugy tud penzt keresni vele. _barki_ . ha sokan nezik sokat, ha kevesen kevesebbet. itthon ilyen nincs. maganszorgalombol hirdetot akkor tudsz szerezni ha pajtija vagy vkinek. az meg egyenesen vicc kategoria, hogy odamesz egy ugynokseghez, "hello van nekem egyoldalam counterstrikeklanunk hireit eredmenyeit pakoljuk fel, hozzatok nekem a matavot/pannont/drehert akarkit hirdetonek".

osszefoglalva: itthon atlagember nem keres penzt az oldalaval, csak a "multi". illetve itthon az atlagembernek nincs is oldala. ergo maradt az elejen a sarkos megfogalmazas: vannak a "multik" akik szamlazgatnak es barteleznek korbekorbe, mert el kell kolteni a marketingosztaly penzet, kulonben megy adoba. kint azert ez nem igy mukodik ;-)

szoval maradok ott, hogy az itthoni internet sajnos bulvar kategoria. csinaljunk hireket a semmibol, beszeljunk a semmirol, mert muszaly, kulonben a kutyat sem erdekli a net (web2, blog, akarmi ami iwiw/chat/hirek-en kivul esik). fing a biliben, vihar a pohar vizben, lufi. kinek hogy.

ha azt mondom , hogy eleg sokat tudok errol, hogy az legyen a velemenyem ami, es nem csak olvasgatasi/irogatasi szinten, elhiszed ? ;-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.16. 12:26:13

Ha elég sokat tudsz, akkor mesélj még.
Én meg jól kidobom a felméréseket, meg az elmúlt x év tapasztalatait, és csak figyelek rád.

De komolyan. Teljesen anonim módon írogatsz, fikázod az egész hazai internetet, é azt kéred, vegyelek komolyan. Nem foglak, mert bár van igazság abban, amit írsz, de ezek nagy része csak féligazság.

Nem lehet a kisembernek pénzt keresni úgy, mint az USA-ban? Miért ne lehetne? Csak ugye míg az USA-ban egy normális blogot naponta tízezrek olvasnak, addig nálunk százak. Ilyen arányban mozognak a pénzek is. É míg egy blog kint eltart egy embert, addig a kevesebb olvasó kisebb reklámértéke már nem.

De még így is vannak üdítő kivételek és működő kis szolgáltatások. Lehet, neked valami valamiért nem jött / nem jön össze, de soha nem szabad magunkból kiindulni!

Dóri · http://www.webreklam.hu 2006.08.16. 13:02:52

Tulajdonkeppen mi gatol meg abban barkit is, hogy angol nyelven, kulfoldi kozossegnek irjon blogot? Vagy szinten angol nyelven csinaljon weboldalt kulfoldieknek szolo szolgaltatassal/tartalommal? :)

nagyfehérkukorica 2006.08.16. 13:11:14

nem igazan ertem min kapod fel a vizet.
miert fikaznam ? felreertesz. tenyeket kozlok es ugy ropke az iparban eltoltott 8 ev (foallas) tapasztalatat summaztam (esetleg sarkitva szamodra), mikozben jegyzem meg itthon 3 eve ha van uzleti elet a neten (azok is a multik reszerol). eleg sok mindenben benne van/volt a kezem itt is ott is, hogy lassam a dolgokat.
de ha akarsz ne vegyel komolyan, az szubjektiv es nem szamit :-). a tenyek a lenyeg, amik azt mondjak, hogy a kis/kozep ember/oldal itthon nem keres penzt az oldalabol mert a hirdetesi piac es az egesz rendszer ehhez tulsagosan (most erre nem talalok jobb szot, de nem kell megsertodni) vizfeju. erre hasznaltam a bulvar szot.

de ami ennel _sulyosabb_ jelenseg, hogy nincs a kis/kozep embernek oldala, mert chatel, emailezik, hireket olvas aztan megy melozni vagy bulizni. nincs itthon net kultura (sem). (es mielott puszta fikazasnak fogod fel arra gondolok, hogy nincs gepjarmuvezetesi, szemetelesi es egyeb kultura sem...)

tortenelmi adottsagaink folyaman mas az eletszemeletunk. ennyi. ezek tenyek, nem kell rajta megsertodni.

netes bankkartyas fizetesi rendszer miert nem terjedt el itthon? miert nem hasznalja szinten kb a kutya sem? ugyanezert, holott mar mindenkinek van bankkartyaja. esetleges hatranyai ellenere kulfoldon porognek az online boltok, mindenki vesz mindent. de ezt tudod te is jol. itthon meg odaig jutottunk, hogy van par online shop, ahol xelgetsz aztan a vegen beirod hogy a futar hova hozza ki a termeket es fizetsz neki keszpenzben. biztos tudsz ellenpeldat mondani, de azert a helyzet ha tetszik ha nem ez.

egyebkent en aranyokrol beszelek. persze hogy van udito pelda, szarnyprobalgatas es befutott v. kevesbebefutott ezmegaz. az en kornyezetem is advanced felhasznalo/resztvevo, de nem abbol indulok ki hogy mindenki az. sztem te se tedd.
tuti hogy a 100ezres advanced user taborral alaposan felulbecsultem az itthoni igazi advanced user tabor meretet.

amugy meg koszi kerdesedet osszejott :-) pont abbol indulok ki ;-)
maradok tisztelettel olvasod / neha hozzaszolod.

FeGa · http://www.almalap.hu 2006.08.16. 13:18:45

Nem olyan ez, mintha a web1 (hvg) megpróbálni bekapni a web2-t (blogerek)? Ez utóbbiak - sztem - bevétel, ismertség szempontjából lennének egyesek, kötelezettség, szabadság szempontjából meg kettesek. Én úgy látom, hogy a blogokhoz legtöbb hozzászóló blogol maga is - sok kis összetartó, gyengén keresztbe kapcsolódó szövet ez -, sztem az olvasói kört is ez jellemzi (bár statisztikát nem láttam). És a blogolók többsége fanyalog az egyesekre - lenyúlják őket, belőlük élnek ... ;)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.16. 13:29:58

kukorica, nem kaptam fel a vizet. Csak nem értem, miért vársz el egy sokkal fejletlenebb és kisebb piactól olyat, amit egy más alapokra épülő piacon természetes.

A bankkártyás fizetéses példád is sántít, ugyanis tény, amit írsz, csak éppen egy lépéssel vissza kell néznünk: nálunk a csomagküldés sem működik olyan mértékben, mint az USA-ban! Az offline változatra gondolok.

Még mindig azt látom, hogy féligazságaid vannak és a magyar felhasználóknak pedig csak kis szegmensét látod, azokból vonsz le következtetést.

De talán érdemes tovább beszélgetni, hátha kiderül, csak elbeszélünk egymás mellett...

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.08.16. 21:30:57

Zsófi néni Szatmárcsekén (www.iranymagyarorszag.hu/zsofi_neni_haza/I306627/) is keres egy kis konyhapénzt a kiadó szobából, dehát mégsem ő a Hunguest, ugye. Más pálya, ne hasonlítsuk össze.

Tízezer forintot havonta be lehet szedni bármilyen weboldalból, dehát ezt azért csak meglehetős jó szándékkal hívhatjuk pénzkeresetnek.

nagyfeherkukorica 2006.08.16. 23:06:13

"Még mindig azt látom, hogy féligazságaid vannak és a magyar felhasználóknak pedig csak kis szegmensét látod, azokból vonsz le következtetést."

nem szeletet latok. egeszet. atlagolok. atlagokrol beszelek. %okrol. azt mondom hogy a felhasznalok 70-80-90%a passziv. legyen a felhasznalo 1mill vagy 700 vagy 500ezer ember. 1-2-3 naponta odamegy mailra, kinyitja, elolvassa, kattint iwiwen, megnezi indexet. csa. vallalati szinten meg kuldozgetik a hoaxokat, videokat vicceket. ha kozepiskolas akkor meg chatel. esetleg mindennap. de nem kolt, nem vasarol, nem hoz letre oldalt, nem csinal semmit. nem aktiv. a net pedig piac. osszetett, de piac. akkor el ha "koltnek" az emberek. penzt, idot, gondolatot, otletet. itt ezt nem csinaljak sanjnos. az _atlag_ nem csinalja.

amirol beszelek az az, hogy ez a passzivitas (ami nagyonidezojelesen: tortenelmi) oli meg itthon a netet. nem az hogy 10 millioan vagyunk. kis piaccal is mukodnek a dolgok ha megvan a hatter (kultura, aktivitas, igeny, akarat, tokmindegy minek hivjuk).

tovabbi szep estet

ps: hadd vitatkozzak meg egy kicsit :-) bankkartyas peldam nem santit. bankartyas peldam annyit mond, hogy itthon nem hasznalnak az emberek bankkartyat netes fizetesre (pedig van bankkartyajuk), ergo "megolik" a netes shopokat. a nagy (bankartyaval es nettel rendelkezo) atlag nem hasznalja, mig mashol igen. ez teny. ezen sajnos nem santit az egvilagon semmi.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.16. 23:15:04

Ja, ha neked csak az az aktív felhasználó... nekem nem.
Szerintem a chatelés, a portál olvasás, sőt, az e-mailezés is aktív felhasználás.

Tény, kevesen gyártanak tartalmat, és tény, kevesen vásárolnak. De pl. sokan keresnek vásárlás előtti információkat. Sokan szórakoznak, kikapcsolódnak. És ez is egyfajta aktivitás, bár nem a netes boltoknak kedvez, valóban.

De nemcsak belőlük áll a piac. Másrészt az elmúlt másfél évben megindult egy fejlődés a netes boltok forgalmában is. Tehát nincs itt gát, csak a szokásos lassúság, mi mindenben jellemzi a hazai penetrációt.

Dóri · http://www.webreklam.hu 2006.08.17. 00:06:29

És az olvasgató, chatelgető, közösségi portálozó stb stb nem vásárló rétegnek (is) jelennek meg a reklámok. És mint tudjuk ez is egy piac :)


süti beállítások módosítása