Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Fizetős tartalmak: érték vagy lehúzás?

Címkék: tartalom weboldal

2006.08.18. péntek 11:15 Konrad

Egy újabb, számomra érdektelen napilap döntött úgy, hogy néhány cikket csak fizetés után enged elolvasni a neten. Mondjuk ezzel együtt is elégkevés fizetős tartalom lesz a hazai hírpiacon. Érdekesek ezek a próbálkozások, de sajnos nincsenek olyan publikus adatok, amiből kiderülne, mennyire éri ez meg a lapoknak.

A fizetős tartalmak egy olyan országban, ahol még a parkolást is ingyen próbáljuk megúszni hamisított rokkantigazolvánnyal, elég hamvába holt szolgáltatás - hacsak nem valami exkluzív tartalmat nyújtunk. Itt az exkluzív alatt mindenesetre nem a minőségit, hanem a máshogy nem vagy nehezen elérhetőt kell érteni. Így aztán virágzik a neten a szexpiac, ahol sms-ben fizethetünk filmek letöltéséért vagy pl. történetek olvasásáért.

Ugyanakkor egy politikai napilapnál miért fizessek a tartalomért? Úgyis megjelennek a hírek máshol is. Talán az egyéni hagnvételért? De pont az egyéni hangvétel miatt van valami értelmezhető olvasottság, nem? Ha az is fizetős, akkor mi fogja csalogatni az olvasót? Vagy lesznek igazi exkluzív információk?

Vajon átgondolták ezt azok a lapok, amik fizetőssé váltak, válnak?

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6912580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.08.18. 12:51:23

ott vannak az újságok eltévedve, hogy a netet leginkább, mint egy archívumot tekintik. ha azt hozza le, amit a nyomtatott újságban is, akkor értelmetlen a fizetős tartalom. azt kéne felfogniuk, hogy mást, többet kell a neten adni ahhoz, hogy odakattintsak. főleg, hogy fizessek.
a netes újságok amúgy katasztrofálisak, tehát a papír újságok netes verziói alapvetően lehetnének akár konkurrencia is, hisz ott valódi újságírók dolgoznak, nem számtechesek. de...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.18. 19:08:54

Azért a nem netes újságok is katasztrófa. Legutóbb kezembe került valami színes hetilap, és hemzsegett az alapvető helyesírási hibáktól. A fogalmazásról már nem is beszélve...
Maga a szakma hígilt fel nagyon. Amikor főszerkesztőként dolgoztam, láttam, hogy képzett és érdeklődő, ámde fiatal újságírók mennyire figyelmetlenek és felületesek tudnak lenni...

bülbül · http://www.bulbul.hu/ 2006.08.18. 20:49:44

Nem, nem gondolják át... Annyit látnak, hogy itt egy nagy piac, ami csak nő, mint a kisgömböc, nekik meg semmi se jut belőle. Aztán elolvasnak néhány nemzetközi tanulmányt és ha szerencséjük van, akkor azt 2002-ben írták és nem 1999-ben - aztán jön a fizetős tartalom ötlete.
Ja és az egész tetejében ott a szerkesztőség, aki azt már látja, hogy gáz van, mert a példányszámok csökkennek, de igazán nem tudja, hogy az éppen mi is - így az első reakció az elzárkózás.

Na ez az oka ma a fizetős tartalmaknak Magyarországon

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2006.08.19. 00:40:09

persze, szakma hígul. de az azért erős, hogy mondjuk egy netes "újság"-nál dolgozó teddide-teddoda örök egyetemista pécéhegesztő, amikor onnan kirúgják, magát a médiában, mint újságíró adja el. márpedig de.

FeGa · http://www.almalap.hu 2006.08.21. 10:32:07

A nyomtatott lapok számára a saját internetes megjelenésük konkurencia - ki teszed azonnal a viharos tüzijátékos hírt vagy várod a reggeli nyomdából kijövő printet? A lapoknál nincs, vagy komolytalan a netes-szerkesztés (imho). A nyomtatott újságírók érdekérvényesítő képességének eredménye a lapok fizetőssé válása (ez viszont személyes ismeret). Minden példányszám esés oka a netes megjelenés (könnyű délutáni bűnbak állítás).
Az pedig olyan kedves, hogy az adott lap volt dolgozói a jelenleg is ott dolgozó kollegájuk loginjével nézik ingyen a lapot.
És előbb-utóbb lesz egy tuvalu-i szájt, ahová az egy sms-ért megvett cikkeket rakják fel grátisz (hirdetéssel vagy bosszúval finanszírozva), ez a netes megfelelője a nagy-bank előfizet egy példányra és lemásolja házon belül megoldásnak. (Ekkor jutott eszembe a PR-cégek sajtófigyelése, ahol szintén jogdíj fizetés nélkül másolják a cikkeket, mentik a honlap oldalakat az ügyfeleknek...)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.21. 10:44:57

Le is akartam írni, mennyire "bonyolult" egy Kreatívos kulcsos cikket elolvasni, de inkább nem piszkáltam meg :-)
Ez a fizetős tartalom dolog meg rövidlátás. Nem elég, hogy kevesebben olvassák a printet, de most még majd az online-t is. A neten a (hazai) print brandek nem sokat érnek, ezt ezer és egy példa mutatja, a konkurencia nem az online változat, hanem a valódi online lapok.


süti beállítások módosítása