A hirdető egy kiváncsi fajzat. Nem adja ám csak úgy bemondásra oda a pénzt, meg kell tudnunk győzni, hogy bizony nincs is annál jobb, mint a nálunk való hirdetés.
Ehhez a minőségi tartalom mellett sok dologra szükség van. Például arra, hogy megbízhatóan és elsősorban hihetően meg tudjuk mondani, hányan is nézik az oldalunkat. A szerver látogatottsági statisztikái nagyon jó játékszerek - mindaddig, amíg nem kérnek valami külső és független mérést. Erre a hazai piacon nagyon jó (és piacvezető) megoldás a Webaudit, de ennek van egy nagy baja: nem ingyenes. Sőt, nem is valami olcsó egy kis honlapnak, vagy például egy blognak.
De akkor is kell valami! Persze vannak a Mystat és a Statgép féle jó (és rossz) mérések, de ezek sem a megbízhatóság példaképei. De mit tegyünk, ha nincs pénzünk, de mégis kellene valami jó megoldás? Erre ad választ már egy jó ideje a Google, a Google Analytics szolgáltatásával.
Jó kis cucc, de eddig csak néhányan tudták használni. Azonban e hét szerda óta nyilvános, akinek oldala van, az futás regisztrálni!
És ha kiváncsiak vagyunk a szolgáltatás életére, már a Google Analytics Blog-ra is feliratkozhatunk.
Tegyük azért hozzá: ez a szolgáltatás mérés és nem audit. Azaz ennek a számait sem biztos, hogy símán elfogadja a hirdető. De azért a szolgáltatás stabil háttere, és az, hogy elég nehéz becsapni (pl. pörgetni), nagyon biztonságot ad, mint más ingyenes megoldások.
Egyébként pedig rengeteg információt kapunk az oldalunkról, csak győzzük azokat végignézni és a levont következtetések alapján a szolgáltatásunkat jobbá tenni!
Utolsó kommentek