Az jó, ha van egy általános képe az embernek a hazai szakmáról. A tágabb környezetről, nemcsak arról, ahol éppen van. Ezért aztán el kell olvasni ezt-azt. Így olvasgatom én a Kreatívot is, igaz, főleg online. Szokott vele bajom lenni, kicsit mindig olyan az érzésem, hogy a hírérték helyett a kávéházi kapcsolatok számítanak, de ugye kicsi a szakma, előbb-utóbb lesz mindenkinek ilyenje, és azért a lényeg megjelenik majd a felkent Szakmai Lapban is.
A rendszeres olvasók tudják, hogy nem érdemes hosszas elemző írásokra, és főleg nem nagy leleplezésekre számítani. Ez a szakma lapja, de nem szakmai lap. Aki szokott tudományos publikálásra használt lapokat olvasni, megérti, miről beszélek.
Hogy a szakterületnél maradjunk: van itt is szakmai lap, a legfontosabb a Marketing & Menedzsment, igaz, ez nem színes-szagos, ennek a címlapjára nem tudja bepíározni magát egy-egy reklámzseni. Ez kőkeményen szakma, több oldalas írásokkal, tényekkel, tanulságokkal. Ennek a célja a tanítás.
De visszatérve kedvenc Kreatívomhoz, kiváló érzékkel feldolgozásra került a szakmai képzés problémája: Szivacs - Alig van formális képzés reklámügynökségi munkára. Ez egyébként fókusztéma (jelentsen ez bármit is), azaz fontos a szerkesztőknek, fontos a lapnak. Vámos Éva, a cikk szerzője pedig tesz benne egy kijelentést:
Kifejezetten reklám szakot egyetlen megkérdezett felsőoktatási intézményben sem találtunk.
Erre pedig kapott egy választ a fórumban:
Ezúton szeretném szíves figyelmébe ajánlani a BGF Külkereskedelmi Főiskolai Karát (régi nevén Külker).
A szakot ugyan nemzetköi kommunikációnak hívják, de a 4. félév után után a hallgatók szakirányt választhatnak, többek között reklámot, amelyet az azt követő 2 félévben látogatnak. Kicsit furcsállom, hogy kutatómunkája során nem akadt rá, hiszen nincs fedőneve, nincs angol puccos elnevezése. Csak így simán: reklám. Most így belegondolva legalább 30 olyan szakembert tudnék megnevezni, akik ide jártak, és jelenleg a szakmában dolgoznak.
Wow! Egyébként folytattam komoly kutatómunkát, és beírtam a Google.hu-n a "reklám szak" kifejezést, és hát igen... tényleg csak a második találat a BGF, no. De nincs itt gond, itt a fórum, meg lehet köszönni a segítséget, lássuk hát a választ (annak egy részét, igen, kiragadva a környezetéből, de el is lehet az egészet olvasni):
De felhívnám a figyelmét arra, hogy a cikk az cikk, műfajánál fogva soha nem teljesen pontos, például mert soha nem lehetséges megkérdezni az összes érintettet.
Világos? Szádat befogod, ez cikk, itt nem lehet semmi pontos, ne várj olyat, hogy innen tájékozódhatsz! Na! Helyedre, olvasó! Azért!
Egyébként nagyon örülök, hogy ilyen jó szakmai lapjaink vannak, és van honnan tájékozódni.
Utolsó kommentek