Szétküldött a Blogter egy hírlevelet a regisztrált felhasználóinak, hiszen bővült, változott a szolgáltatás, így informált az Alternatív Címlapról.
Voltak, akik ezt spamnek érezték, mások tudomásul sem vették, de ami talán a legérdekesebb: a hírlevél bulvár tartalmát sérelmezték. Hiszen a Blogter blogszolgáltató, aminek mégsem a bulvárból kell éljen, hiszen ott van neki a "long tail", a "hosszú farok", a sok kisközösség tartalma. Miért nem abból merít?
Talán azért, mert azok pont a kisközösségeknek valók! Mert a "long tail" tartalmát nem hirdetésből, nem hírlevélből találjuk meg a neten, hanem ajánlásra vagy keresőtalálatra. Mert annak pont az a lényege: egy-egy témát kevesen olvasnak, bár sokféle téma van, így valójában összességében sok embert elérnek.
Egy blogszolgáltató a "long tail"-nek két dolgot tud adni: felületet ahol megjelenhet a tartalom és kiemelkedési lehetőséget. Márpedig az Alternatív Címlap pont egy ilyen kiemelkedési lehetőség. Ráadásul, mivel szavazás alapján kerülnek fel oda az ajánlások, valójában az olvasók segítségével kiemelkedhet bárki.
De egy blogszolgáltatónak meg is kell élnie valamiből, ez a valami pedig az egyre több olvasó. A Blogter egy év alatt elérte, hogy bizonyos napokon volt olyan nap, amikor már átlépte a látogatók száma a napi 100 ezer felhasználót (forrás Webaudit). Márpedig a sok látogatót a bulvár tartalom hozzá. Így van ez a portáloknál, így van ez a blogoknál is. Nemcsak a Blogeteren, hiszen a Blog.hu-n futó Index-rovat-blogok is a bulvár tartalom miatt pörögnek.
Mert a tömegek a könnyen emészthető, bulvár tartalomra buknak. Ha tetszik ez nekünk, ha nem.
Ha pedig ezek a tömegek a bulvár miatt elmennek az Alternatív Címlapra, ott meg fogják találni a "long tail" tartalmakat is.
(Meg kell jegyeznem, hogy bár a Blogter is az ügyfeleim között van, ez a post nem az ő védelmükben íródott. Sokkal inkább egy problémára kívánok rávilágítani, ezzel a konkrét esettel. Aki szerint pedig ez reklám, az nyaljon sót. Maradok tisztelettel, s.k.)
Utolsó kommentek