Kelt barátom írt egy rövid bejegyzést arról, hogy az Index Tech rovatos cikkeiben, a teszteknél be van linkelve, honnan kapják a gépeket. Igazából ez reklám, de nincs odaírva, hogy reklám, meg támogató, hanem az van ott, hogy a gépet az x. cég adja. Ez Keltet zavarja (hiszen egy tesztelésre átadott gép elégséges ár vajon a cserébe adott hirdetésért?), és persze nem a terméket adó céggel, hanem az Indexel kapcsolatban vannak fenntartásai.
A rövid kis polemizálást mintegy a porcelánboltban megjelenő elefántként a Kelt által említett terméket adó cég egyik alapítója változtatta boxmeccsé. A nem is őket bántó, ám valóban kicsit szemétkedő beszólásokra sikeresen rossz választ adott. Először kis pöcsöknek nevezte a kommentezőket, majd kioktatta őket a marketing alapjairól. A hangnemet nem tudtam szó nélkül hagyni, erre Handras seggfej internethuszároknak nevezte a Keltnél megfordulókat, és azért gyorsan még eldicsekedett azzal, hogy van nekik 2000 normális vevőjük.
Mi is a baj ezzel? Ha Handras belegondol, láthatja, egy kis gondolatfoszlány bejegyzés ez az írás eredetileg, ami nem is ellenük irányult. Úgy is mondhatnánk: érdektelen. Ezzel a reakcióval viszont kiemelte. A már majdnem elsüllyedt gondolatok súlyt kapnak, és a témává válik az írás. Az ember elgondolkozik: mi lehet az egész mögött, hogy Handras ideges lett...
Sőt, még egy írást is közzétett erről a "jelenségről" saját blogján, ahol szépen lefikablogozza azokat, akiknek más a véleménye.
Ezt a megoldást lehet úgy hívni: ágyúval verébre lövés. Fölösleges és ráadásul sértő is. Ezek után levonhatja mindenki a tanulságot: érdemesebb hallgatni, és ha mégis beleszól, legyen kulturált. Mert vajon kinek lesz kedve egy olyan cégnél vásárolni, ahol a tulajdonos ennyire pökhendi és moderálatlan? Vajon egy ilyen cégtől mit várhatunk el?
Mert egy dolgot meg kell jegyezniük a bloggereknek: ha azonosítható az író, akkor egy cégvezető vagy cégtulajdonos nem magánember már, hanem a cége képviselője. Tudom, hogy ez egy nehéz szerep, és tudom, hogy a felelősség érzése nem egyértelmű, de a vevők, a partnerek ez alapján is értékelnek.
Utolsó kommentek