Én aztán pontosan tudom, hogy a hazai internetes szakma nagyon sok információt visszatart. Vélt vagy valós üzleti érdekek miatt bizonyos fajta látogatottsági adatok, felhasználószámok, bevételek, kiadások nem nyilvánosak. Például nem lehet önbevallásos alapon még olyan listát sem összehozni, hogy a nagyobb szolgáltatóknál kik hirdetnek - egyszerűen nem publikus a hirdetők listája...
Éppen ezért néztem kicsit furcsán, hogy a Webizenen Bártházi András a Nos, mekkora a hazai blogszféra? címmel egy nagyon átfogó és sok szempontot tartalmazó listát hozott nyilvánosságra. Furcsán néztem, mert az adatok valójában a Miner.hu keresőből kinyert információk.
Így aztán most az egyik szemem sír, a másik meg nevet. Nevet, mert nagyon jó és hasznos adatokat látunk itt a hazai blogszféráról, de sír, mert a megtévesztő címadás miatt félő, hogy sokan félreértik az ott leírtakat. Ugyanis egy kereső sok ok miatt nem pontos képet ad (ezt egyébként a kommentek alapján a bejegyzés írója is tudja), és az például tuti, hogy néhány szolgáltatót nagyon alábecsül (másokat meg fölfelé torzít).
És volna itt még egy kicsiny problémám: a kommentekből (és pár visszajelzésből) kiderül, hogy a lista nyilvánosságra hozatala előtt nem lett az érintettekkel egyeztetve. Ez alapvetően nem baj, de a Miner.hu pont ezekből a cégekből él, így talán érdemes lenne aktívabb kapcsolatot ápolni a szolgáltatókkal. És esetleg a Miner.hu apropóján összerakni egy egyeztetett, a szereplők által előzetesen elfogadott és pontosított listát.
Egyébként maguk az adatok érdekesek és tanulságosak. Leginkább azért, mert egyértelműen látszik: sem az ismertség, sem az üzleti eredmény (és siker) nem áll egyenes arányban a blogok és blogolók számával a hazai blogszolgáltatóknál. Érdemes ezen kicsit elgondolkozni, és mindenkinek levonni a tanulságot.
Utolsó kommentek