Mennyire jó lenne, ha a célcsoportunk mobilján ott lenne az elérhetőségünk, a reklámunk? Mára mobillal gyakorlatilag az összes releváns célcsoport elérhető (van nekik), ráadásul a fiatalabb korosztályok esetében az aktivitás is igen erős. Tudjuk ezt, mégis alig élünk a reklámozás lehetőségével.
Persze küldhetünk sms-t, mms-t az e-mail küldéshez hasonló feltételekkel: akik engedélyezik a küldést, azoknak. De ezen kívül mivel lehet akár már most is élni?
A mobiltartalmak alapvetően pénzbe kerülnek. És nem 10-20, hanem 200-400 vagy több forintba - alkalmanként! Gondoljunk bele: van egy csomó ember, aki fizet azért, hogy letöltsön magának dolgokat. Hogy miket? Csengőhangot. Képeket háttérnek. Játékokat.
Sőt, van nem kevés ember, aki mobil internetre is használja a telefonját: wapozik, esetleg internetezik (pl. Mini Operával).
Hogyan tudnánk ezt az aktív réteget elérni? A 2007-ben várhatóan elkezd szélesebb körben terjedni az egyik ilyen eszköz: a szponzorált játék. Azaz nem kell majd 500 Ft-ot fizetni egy játékért, megkapjuk ingyen - cserébe kapunk valami reklámot az arcunkba.
Az ingyenes tartalom ugyanis jelenleg ritka, mint a fehér holló. Legyen az kép, zene vagy játék: idén még egészen biztosan az újdonság erejével fog hatni a mobilt használóknak, hogy ingyen (is) hozzájuthat ezekhez. És a reklám cserébe nem is fogja annyira zavarni.
Meglátjuk. Én azt gondolom, fogunk egy pár játékkal már találkozni. Még akkor is, ha egy-egy fejlesztés több százezer forint.
Utolsó kommentek