Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

cc: spam, avagy birtoklás és felhasználás

Címkék: google spam hiba

2007.01.10. szerda 09:35 Konrad

Nehéz eldönteni, hogy a hazai cégek adatkezelési hibái tudatosak vagy tényleg az ismeretek hiányából fakadnak. De mint tudjuk, a törvény nem ismerete nem mentesít annak érvényessége alól, ezért érdemes néhány dolgot - csak úgy adatkezelésileg - tisztázni.

Az első és legfontosabb: a birtokunkban, ismeretünkben lévő adatokkal nem csinálhatunk bármit! Azaz hiába ismerem valaki e-mail címét, nem küldhetek neki kéretlenül reklámlevelet!

Tehát: ha valaki tévedésből elküldi nekünk a fél címlistáját, még nem vagyunk jogosultak arra, hogy az abban szereplő címekre reklámot küldjünk.

Sőt! Ha valaki megadja nekünk az e-mail címét, hogy azzal regisztráljon egy szolgáltatásra, még nem küldhetünk neki reklám levelet! Csak akkor - a törvény nagyon világosan fogalmaz -, ha a felhasználó ezt kéri. Azaz akkor, ha bejelölte, hogy igen, megengedi, hogy kapjon reklámot.

Mit jelent ez a gyakorlatban? Úgy képzeljük el, mint a szoftver licenszet: hiába van meg nekem a Windows Vista CD-n, ha nem jogtisztán jutottam hozzá, akkor nem használhatom, nem rakhatom fel egy gépre sem. Így van ez az e-mail címekkel: hiába gyűjtünk be innen-onnan címeket, azokra nem küldhetünk reklámlevelet.

Semmit. Engedélykérést sem! Már az is reklámnak minősül (ami egyébként szerintem a törvény túlzott szigora, de mint jogalanynak [így hívják?] nem áll módomban felülbírálni azt).

Tehát: spam az a levél, aminek az alján vagy tartalmában az alábbiakat olvassuk:

 

 

Ez a levél nem spam, hanem a 2001. évi CVIII. törvény 14. paragrafusában elõírt hozzájárulás-kérõ levél.

A Google-re hivatkozó levél egyébként külön felháborító, ugyanis abban egy szombathelyi cég online hírlevélküldő szolgáltatást reklámoz (helyesírási hibás levéllel...).

(Ezúttal köszönöm Ernőnek, hogy felhívta a figyelmemet a témára.)

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7827449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsolti 2007.01.10. 10:02:06

Van ennél egy felháborítóbb módszer. Egy új "közösségi portál" (dr....a.hu, a félreértések elkerülése végett), olyan versenyt hirdet folyamatosan a tagjai közt, hogy ki tud több felhasználót meghívni az oldalra. Van, aki több ezer meghívással vezet, azaz ennyi e-mail küldött szét, ismerős-ismeretlennek.

Én már nyolcat kaptam december óta, és gyakorlatilag semmit nem tehetek ellene, mert ha az üzemeltetőt felkeresem, még ő fenyegetőzik, amiért írni merészeltem a "csak tagoknak fenntartott e-mail címre".

Mivel a meghíváshoz ugye az üzemeltetőnek le kell tárolnia valahol az e-mail címeket (különben hogy validálná a visszaigazolásom), kértem, hogy törölje az én címeimet az adatbázisából. Erre az a válasz jött, hogy azt ő nem törölheti, mivel nem *ő* vitte be a címemet (nem ő rendelkezik vele, sic!), hanem az a felhasználó, aki engem meghívott.

Tehát az eset úgy néz ki, hogy ő bármilyen felbújtó szövegben ösztönözheti a felhasználóit spammelésre, ha pedig bárkinek gondja van ezzel, ő mossa kezeit.

NHH-nak természetesen írtam, eddig semmi eredménye, tegnap is jött két meghívó. Írtam egy cikket is az esetről, ebből szintén fenyegetőzés lett, mert ugye neki vannak személyiségi jogai. Nekem meg nincsenek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.10. 10:12:44

Muti a címet!
Ha mailben küldessz adatokat, megpiszkálnám én is. Aztán fenyegetőzhet, annyit megér.

Arukereso.hu 2007.01.10. 10:21:15

Spammerek ellen nekem eddig csak a spamszűrő jött be megoldásnak. A múltkori cikksorozaton NHH-nál bejelentettem pár magyar spammert. Cég info-s címére küldték a levelet, NHH-nak pedig az előírásoknak megfelelően névvel + címmel küldtem a bejelentést.

A spammer név szerint keresett meg telefonon és követelte, hogy vonjam vissza a feljelentésemet. Nem tűnt Ukrán maffiózónak, de inkább megtettem, ki tudja melyik spam mögött áll egy ilyen. Aki nem akarja, hogy baja essen, az gondolja meg kétszer mit jelent be az NHH-nak. Semmivel sem jobbak mint a Centrum Maffia/Intrum.

A törvény szövege a jogalany oldalán áll - ez választásokon jól jön, olyan mintha foglalkozna veled valaki - a betartatás pedig a törvényeket megszegőknek kedvez. Welcome to Hungary!

zsolti 2007.01.10. 10:25:29

Konrad: továbbítottam a blog@ -ra.

Xnews 2007.01.10. 11:00:21

Akkor most figyelj: a napokban kaptunk egy mailkikuldesunk miatt egy levelet az NHH-tol, h XYnak kuldtunk levelet, akinek freemail-es cimerol mar korabban lemondta a felhasznalhatosagot. Igazoljuk, h honnan van stb.

Eleg kenyes vagyok ezekre, ezert utanajartam. Az adatokat az adatbazisokat kezelo reszlegunk vette egy neves hazai szolgaltatotol a mult ev kozepen. Teljesen tiszta, vasarolt es legalis. Csajhogy idokozben a delikvens leiratkozott a szolgaltato rendszerenel - ez az info persze nem jutott el hozzank. Na, ilyenkor ki a hunyo?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.10. 11:05:26

Ha a szerződésben szerepel szavatosság, és azon belül vagytok, akkor az a hibás, akitől vettétek. Még kártérítést is kérhettek szerintem. Ha viszont úgy kötöttetek szerződést, hogy nem kötöttetek ki szavatosságot... Akkor tanultatok az esetből. Mindenesetre én tanultam belőle. ;-)

Tschöppy · http://megmondas.blogter.hu 2007.01.10. 11:05:42

Árukereső:
Engem iwiwen talált meg valaki, akinek a spamjét bejelentettem az NHH-nak. Szerencsére normális volt, jött a szentimentális szöveggel (kis cég vagyunk, nagy gondban most az NHH miatt, stb...), de végül annyiba maradt a dolog.
Mondjuk olyan is volt, hogy bejelentettem egy spamet, és az NHH visszaírt, hogy igazoljam, hogy az enyém az e-mail cím, amire jött a spam.
"Tekintettel arra, hogy a kifogásolt elektronikus hirdetést fogadó elektronikus levélcím, az xx@habiszti.hu a domain-nyilvántartás szerint nem az Ön neve alatt van bejegyezve, illetve ott Ön admin- vagy tech-kontaktként sincsen megjelölve, kérem, hogy hitelt érdemlő módon igazolja a képviseleti jogát a habiszti domain vonatkozásában, illetve azt, hogy Önnek milyen jogát vagy jogos érdekét sérti a kifogásolt elektronikus hirdetés."
Ez alapján csak az admin kontakt jelentheti be a spameket? Vagy most ez hogy van? Mert ezen kicsit csodálkoztam. Sokat nem foglalkoztam vele, aztán néhány napja jött egy levél az NHH-tól, hogy azt az ügyet megszüntették, amiben ez az e-mail címem szerepelt, mert nem igazoltam, hogy engem a spam zavart, és az e-mail címet én használom.
Egyébként ebben a témában én is írtam egy bejegyzést, jött valamikor egy spam a gmail-es címemre, ahol ugyanerre hivatkoztak (engedélykérő levél), és válaszomban leírtam, hogy ez nem egészen törvényes (a lényege az volt, amit Konrád is ír itt). Csodák csodájára, válaszoltak , emígyen:
"Tisztelt levélküldő!
Elnézést kérünk a levelünk miatt.
Több ilyen tartalmú levelet sem Önnek, sem másnak nem küldünk többet.
Köszönjük, hogy tájékoztatott a jogi szabályozásról.
Elolvastuk, és megértettük a vonatkozó jogszabályokat.
Nagyon sajnáljuk, hogy zavartuk, és raboltuk az idejét.
Kérem ne tegyen ellenünk semmilyen lépést, nem folytatjuk jogellenes
tevékenységünket.
Maradok Tisztelettel:
X Y"
Ezen azért meglepődtem :)

(A bejegyzés: megmondas.blogter.hu/?post_id=108100 )

user · http://user.blog.hu 2007.01.10. 11:16:51

Mi is viszonylag rendszeres elektronikus levélküldők vagyunk cégileg. Nagyon komolyan is vesszük az adatvédelmi kötelezettségeket, és a spam szabályozást is. Ugyanakkor reklamáció nem csak az adott cég hibája miatt történhet. Én egyszer kaptam egy olyan felháborodott levelet, amikor a delikvens követelte, hogy mondjam meg ugyan mikor kért ő ilyen levelet. Mikor megmondtam napra pontosan, akkor elkussolt. Szóval azért mindkét oldalon lehetnek idióták. Ettől függetlenül jobb a békesség, és inkább a szabályok szerint játsszunk!

macati 2007.01.10. 11:26:22

Az NHH-n kívül a bejelentést másolatban minden esetben érdemes elküldeni az adatvédelmi biztosnak is (adatved@obh.hu). Akikkel szemben Ők is intézkedtek, azok nem zaklattak még magyarázkodásokkal se.
Minden magyar spam esetén azonnal továbbításra kerül a levél a NHH-nak és az adatvédelmi biztosnak a szabvány szöveggel:

Tisztelt Hatóság!

A mellékelt kéretlen levelet kaptam. Kérem az elektronikus hirdetéssel kapcsolatos felügyeleti eljárás lefolytatását!
Az e-mail címem magán cím, a feladónak nem adtam meg!

Bejelentő neve: xy
Bejelentő címe: 1111 Akármifalva, Resti u. 8.

Segítségüket köszönöm!

xy

Majd 2 hónapja így járok el, ezalatt a napi 1 magyar spam mennyisége havi 2-re csökkent. A külföldiek persze elborítanak.

Ernő · http://www.horvatherno.hu 2007.01.10. 13:09:40

Nekem is van tanulság a hozzászólások között. Tehát akkor elvileg lehet venni e-mail listát tisztán is?
Gondolom ez nem az, amikor Nagy Z. megkeres hogy van egy cd-je 5000-ért, és azt odaadja.
Hol tehetem meg, hogy legálisan jussak ilyen listához?
Egyelőre nem gondolkoztam ilyeneken, de egyszer hátha szükségem lesz rá.

SzaZo 2007.01.10. 14:08:50

Szerintetek a telefonos megkeresések is "spam"-nek minősülnek, vagy csak az emailesek?

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.01.10. 14:58:39

legjobb tudomásom szerint a spam, mint fogalom az e-mailhez kötődik. ilyenformán a prospektusok bedobálása a szemetesládába sem lehet eleve spam.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.01.10. 15:00:03

szemetesláda = postaláda természetesen, az előző beírásomban :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.01.10. 15:24:01

Hát, a spam az eredetileg az extrém módon sokat nyomott reklám szinonímája lett, és valójában egy löncshús szerű konzerv vagy mi...
Tehát igem, az olyan telefonhívás is spam. De a hazai jog csak az e-mail, sms és mms spamet bünteti, a többit engedi.

user · http://user.blog.hu 2007.01.10. 15:29:49

SzaZo!
Tudtommal úgy működik, hogy:

- Postai úton kézbesített dolgok esetén amíg írásban nem mondod le, addig kaphatod a cuccot.
- E-mail esetében egyértelmű
- SMS - lásd e-mail
- Telefonon is lehet. Azok a cégek, akik árulnak ilyeneket, ők telefonon keresztül is szerzik ezeket.

FeGa · http://www.almalap.hu 2007.01.10. 17:17:57

Én évek óta üzemeltetek spam-szűrőt a telefonomon: üzenetrögzítőnek hívják. (de nincs is annál szebb, amikor gép beszélget géppel, én/mi/Gaia imádjuk)

Habencius István 2007.01.10. 19:15:48

Amugy azt, h lehet bebizonyitani, hogy nem en kuldtem a spamet? pl. az en nevemben kikuldenek 1.5 millio emailt, mondjuk egy kanadai szerverrol. Ez, mar hogy mas valaki email cimenek beirasa a From: mezobe, megszokott, bevett szokasa a spamereknek.

A magyar viszonyokat tekintve meg az is realisnak tunik, hogy az en cegem hirdeteset kuldi ki spamben a kedves konkurencia.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2007.01.10. 20:52:31

Ernőhöz csatlakoznék... nem rémlik, hogy legális lenne e-mail listát eladni. Kivéve, ha a user ahhoz járult hozzá, hogy "innentől kilóra eladhatjátok az e-mail címem 3. félnek, és küldhet mindenféle e-mailt, hírlevelet, stb. kilóra".

Ad.1. ha valakinél van ilyen lista
Ad.2. megmutatja a hozzájárulásokat a userektől az e-mail cím eladására
Ad.3. megmutatja az adatvédelmi biztos állásfoglalását is, hogy ez így rendben van
--> akkor keressen meg azért, egy pár címet veszünk...

Bár aki ilyen hozzájárulást tesz, annak gondolom no-spam.hu-s címe van/volt/lesz :)

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2007.01.10. 20:57:28

Idézet:
2003-ban az Index.hu egyik újságírója megkérdezte több engedélykérő spamet küldő cég tulajdonosát, hogy tisztában vannak-e a jogsértő magatartással. Akkor a ChrisMidi Stúdió Bt. vezetője, Székely Krisztián csak ennyit mondott:

"Engedélykérő spam: Ez olyan, mint az 50 km/h-ás sebességkorlátozás lakott területen, amit tíz autósból nyolc nem tart be. Viszont a spam helyzete ennél jobban áll, mert tíz internetezőből nem nyolc küld ilyet, hanem körülbelül ezerből csak egy."

hu.spam.wikia.com/wiki/Enged%C3%A9lyk%C3%A9r%C5%91_spam

Fülembe csendül egy nem is régi nóta... Magyarorszááááááág...

Arukereso.hu 2007.01.11. 11:44:27

NHH válasza arra, hogy miért adták ki a nevemet spammereknek:

"Az eljárás első szakaszában az eljárás megindításáról értesítjük az ellenérdekű felet (Ket. 29. § (3) b)).

Az értesítésben a kérelmező neve és a kifogásolt elektronikus hirdetést fogadó elektronikus levelezési cím kerül feltüntetésre, ezek hiányában ugyanis az ellenérdekű fél sem tudná bizonyítani azt, hogy megfelelt az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ekertv.) 14. §-ban foglaltaknak."

Szerény véleményem szerint ez hülyeség. Az emailcímet küldhetik nyugodtan a spammernek, hogy be tudja azonosítani a címzettet. Viszont több info-t nem kéne nekik adni. Nevemet tudja úgyís, ha én iratkoztam fel. Ha pedig nem, akkor nem kéne nekik elmondani...

"a Ket. szerint bár lehetőség van arra, hogy a bejelentő adatainak bizalmas kezelését kérje (Ket. 68.§ (3)) (ekkor az ellenérdekű fél
nem ismerheti meg a bejelentő személyes adatainak azon körét, amelyre a bejelentő a bizalmas kezelést kérte), az
elektronikus hirdetéssel kapcsolatos felügyeleti eljárás során azonban ez csak a bejelentő nevére és lakcímére terjed ki,
mert az eljárást a fogadó elektronikus levélcím(ek) hiányában nem lehet lefolytatni."

Akit érdekel, megkérdezheti, hogyan lehet bizalmas adatkezelést kérni névre/címre. Én leálltam a bejelentésekkel.

Oszti 2007.01.11. 15:40:46

Az is bosszantó tud lenni, amikor nem tudunk leiratkozni, mert nem müködik a leiratkozó gomb. (mondjuk 404 error miatt) De olyannal is találkoztam már, hogy közölték sikeresen leiratkoztam, majd következő nap/héten/hónapban ugyanúgy érkeztek a levelek.
Erre is létezik szabályozás vajon? Ezt is be lehet jelenteni?


süti beállítások módosítása