Hétről hétre megjelenik a blogon, hogy mik a legnépszerűbb termékek az Árukereső.hu portálon. Most ki is hoztak egy összefoglalót, illetve arról egy sajtóközleményt, mi történt tavaly év végén:
Az arukereso.hu december második hetében mérte a „legnagyobb rohamot”, amikor az oldalra több, mint negyedmillió látogatás és közel 170.000 egyedi látogató érkezett.
Az arukereso.hu adatai alapján a legnépszerűbb karácsonyi ajándékok a tavalyi évben a digitális fényképezőgépek, digitális videokamerák, MP3 lejátszók, mobiltelefonok és a CRT-, LCD-, Plazma TV-k voltak.
Érdemes megnézni, mi volt egy évvel ezelőtt:
2005 karácsonya előtt a digitális fényképezőgépek, TV-k és MP3 lejátszók mellett a DVD filmek és autók is szerepeltek a TOP5 listán. 2006-ra mind az autók, mind a DVD filmek lejjebb csúsztak a rangsorban, helyüket a digitális videokamerák és a mobiltelefonok vették át.
Időközben elkészült az NRC médiakutatása is, így mostmár azt is tudhatjuk, kik is használják az Árukereső.hu-t. Először is férfiak. A látogatóknak mindössze 31 százaléka nő. Érdekes módon az idősebbek. Miközben a netezők fele 29 évnél fiatalabb, addig ez a korosztály csak 29 százalékkal képviseli magát az Árukeresőn. Érdekes még, hogy az átlagosnál kicsit gazdagabbak keresgélnek, és otthonról vagy munkahelyről. Sőt, munkahelyről szívesebben nézegetik a termékeket, mint más oldalakat.
Persze az nem túl meglepő, hogy a látogatók kétharmada tervezi, hogy vásárol a neten.
Elég komolynak tűnik az elérhető célcsoport. Ez hirdetői szempontból nem rossz hír, olyanok pörögnek itt, akik tudnak és akarnak is vásárolni. Jó ezt tudni.
Végül: kérdezték kommentben páran, hogy miért jó az, hogy hétről-hétre megjelenik az Árukereső toplistája a blogon és miért foglalkozok kiemelten ezzel a szolgáltatással.
Sajnos az a tapasztalatom, hogy a hazai ebusinessben utazó cégek nem szeretik elmesélni, milyen forgalmakat realizálnak, mi érdekli a felhasználókat. Egyébként ez a mentalitás a hazai online piac egészét is jellemzi: miközben pontosan tudhatjuk, ki mennyit költ az USA-ban és mekkora reklámforgalma van egy-egy kinti oldalnak, addig nálunk mindez üzleti titok, és az érintett nagy cégek is csak mindenféle konspirációs módszerekkel hajlandóak adatokat nyilvánosságra hozni.
Az Árukereső most fellebbenti egy kicsit a fátylat, és a nem bennfentesek is láthatják, mik a legnépszerűbb, legérdekesebb termékek.
Hát ezért.
Utolsó kommentek