Már csak a zsigeri kíváncsiság miatt is érdekes, vajon mennyi pénzből (nem) fejlesztik a portálok az internetes jelenlétüket. Azaz mennyi bevételük is volt 2006-ban. Persze nem igazán engedik, hogy a zsebükben turkáljunk, mindenféle trükkökkel próbálják eldugni, mennyi is az annyi. Pedig de jó lenne, ha nálunk is transzparens részvénytársaságok éves jelentéséből lehetne szemezgetni, és pontosan tudni, vajon ki mennyi bevételre tett szert...
No de addig is, ajánlom mindenki figyelmébe Rabbit hosszú és tőle megszokott módon alapos elemzését: Hol tartunk? - Az online reklámpiac helyzete
Azért azt hozzá is kell tennem, hogy a fenti számok nem mondanak túl sokat. Hogyan oszlik meg ez a költés az egyes médiatulajdonosok között? Melyik szektor a legaktívabb? Kik a legnagyobb költők? Csupa olyan info, amit két perc alatt meg lehet találni a neten - csak éppen nem Magyarországról, hanem mondjuk az USA-ról, esetleg a nyugat-európai országokról. Itthon valahogy az a divat, hogy a tudást (vagy annak hiányát =:) féltve őrzik, kevesen “vetemednek” arra, hogy valami használhatót leírjanak ezzel kapcsolatban.
Rabbit viszont vetemedik, és összeszedte az elérhető forrásokat, és gyártott csodaszép ábrákat - nézegessük!
Utolsó kommentek