Mekkora jóságnak könyvelhették ezt el a BKV-nál! Kérjük meg az embereket, hogy adjanak ötleteket, milyen legyen az új weboldal! Sőt, ne csak az emberek, ne zárjuk ki az ügynökségeket se: jöjjenek azok az ötletek mindenhonnan!
Az online megújulásra a BKV nemrég ötletbörzét hirdetett, a vállalat arra buzdítja a felhasználókat, hogy írják meg javaslataikat: mit szeretnének látni az új oldalakon. Mint megtudtuk: a cég nem csak az utasoktól vár ötleteket, hanem ügynökségektől is, amelyek - megfelelő koncepció és vállalási ár esetén - részt is vehetnek a munkákban.
Érthető? Dolgozzatok, mi nem ígérünk semmit, aztán majd kiderül, hiszen,
A beérkezett javaslatokat február második felében az igazgatótanács elé terjesztik majd, amely meghatározza a koncepciót, valamint a keretösszeget. A büdzsé - amely 50 millió forintnál biztosan nem lesz több - a részfeladatok megvalósítói között oszlik majd el.
Nadeszép! A hazai weboldal fejlesztések között giga összeget szánnak rá, egy olyan dologra, amelynek a koncepcióját az igazgatótanács határozza meg! Nagyon örvendetes, hogy bár a BKV láthatóan csak nagyon nehezen tud megfelelni az utazóközönség elvárásainak (ugyanis a budapesti tömegközlekedés csak részben valósul meg: tömeg már van), az új seprűk (azaz az új emberek, akik idekerültek mostanság) bőven értenek a weboldalak készítéséhez. Hiszen a koncepciót... de már láttuk.
Felhívnám a BKV igazgatótanácsának (úgyis, mint reneszánsz emberek) figyelmét arra a mondásra, miszerint a teve egy olyan ló, amit egy bizottság tervezett.
Ezzel a megoldással nem lesz jó a weboldal! Nem lehet jó, mert nem megfelelő módon nyúlnak hozzá, nem koncepciók, meg ötletek kellenek a webhez. Olyan ez, mintha a BKV pályázatot írna ki, vajon mi legyen az Utastájékoztató tartalma? Milyen újságokban reklámozzanak? Mire költsék a reklámbüdzsét? Hol vegyenek fagylaltot a céges bulira? Hány éves a kapitány?
Egy céges weboldal készítése ugyanolyan több lépcsős iparos munka, mint a buszgyártás. De azért ismételjük át, mit kellene tennie az igazgatótanácsnak:
Kérjenek fel egy céget, aki partner abban, hogy az új oldal tartalmát, szolgáltatását összeállítják. Az alábbi kérdésekre kell választ kapni:
- Milyen célt akarnak megvalósítani az új weboldallal?
- Kik a célcsoportjai az új weboldalnak?
Ha ezekre már van válasz, akkor lehet azon gondolkodni, a célokat az adott célcsoport felé milyen eszközzel kívánják elérni. Itt lesz helye ötleteknek, koncepciónak. Nem máshol!
Nem tudom, miért így próbálnak weboldalt gyártani a BKV-nál, talán ezzel akarnak úgy tenni, mintha érdekelné őket a külső vélemény? Vagy tényleg nincs ott senki, aki megmondja a főnöknek, hogy te jóska, ez így síkhülyeség? Mindegy. Én most megmondom. Nem fog ez így menni kérem, ez nem demokrácia, ez kőkemény diktatúra: alá és fölé rendelt feladatok, egymásból következő dolgok, munka ez, nem szórakozás.
Oszoljunk kérem. Nem lesz itt semmi látnivaló.
Utolsó kommentek