Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A kommentek felelőssége

Címkék: tartalom közösség

2007.02.08. csütörtök 18:10 Konrad

Volt a hétvégén egy cikk az SG.hu-n, ami láthatóan fordítása egy külföldi hírnek. A cikk (át)írója (fordítója? ferdítője?) úgy gondolta, hogy attól válik igazán érdekessé, ha kicsit "hazabeszél". Itt követte el a hibát. A lényeg: az írás robotizált parkolóházakról szól, és a cikket író (fordító? ferdítő?) úgy tudta, hogy hazánkban nincs ilyen. Ezért lett a cím: Robotizált parkolóház itthon is?, és ezért szerepel a tartalomban: nemsokára mi is számíthatunk a hasonló parkolóházak megjelenésére.

Az SG.hu-n lehetőség van a cikkek végén azonnal kommentet írni, pont úgy, mint a blogoknál. Nagyon hamar jött is a javítás: hazánkban van robotizált parkolóhoz (egy Budapesten és egy Szegeden), nem is manapság épült, hanem több éve.

Erre mit reagált a cikk írója (fordítója? ferdítője?)? Mit reagált SG.hu?

Semmit. Ott a javítás, de nem vezeti át a cikkbe... Ennek kapcsán gondoltam azt végig, hogy milyen felelősséggel jár az, ha egy portál megengedi a cikkek végén a kommenteket. Ugyanis innentől kezdve a web 1.0 web 2.0 lesz, és reagálni kell(ene) a felmerülő dolgokra. A javításokra, a kiegészítésekre. Megteheti persze a portál, hogy nem reagál. Nem történik semmi, maximum elgondolkodunk azon, vajon mennyire lehet hiteles, pontos a többi cikk.

A dolog attól válik igazán aktuálissá, hogy hamarosan nagyon sok olvasó fog hasonló megoldással találkozni, és érdemes lenne az érintett portálnál dolgozók figyelmét felhívni: a cikk élete számukra nem azzal van vége, hogy rákattintanak az OK gombra. Figyelni kell a kommenteket is.

A portál ugyanis más, mint egy blog. Egy korábbi bejegyzésem végén kisebb vita alkult ki, vajon cikk-e a bejegyzés, média-e a blog. Nem tudok (és nem is akarok) döntőbíró lenni, és inkább máshogy közelítem meg a kérdést: a blogtól véleményt, személyes benyomást várunk, elnézzük, ha téved, nem ciki, ha javítja magát az író. A portáloktól viszont letisztult, ellenörzött információt váltunk, amit ha kell javítanak, pontosítanak. Kevésbé személyes, cserébe pontos. Most azt hagyjuk, a valóságban ez mennyire valósul meg, de alapvetően az olvasó ezt várja.

Ezért is lehet az, hogy a portálon szivesebben hirdetnek az "általános hirdetők", mint a blogokban, és ezért lehet ugyanakkor az, hogy a blogokban megjelenő hirdetések célzottabbak és a befogadók számára talán érdekesebbek.

Persze eddig is voltak a nagy hírportáloknál fórumok, de mivel nem volt közvetlen kapcsolat a cikk és a topic között, sokkal kevesebben "vették észre", ha valami hülyeség került leírásra. Sőt, az Indexen például a portált olvasók és a fórumozók tábora egymást metsző halmaz, azaz sokan vannak, akik csak fórumoznak de nem is látják a címlapot és még többen, akik csak olvasnak, de nem látják a fórumokat.

Jók tehát a kommentek, de nagyon hamar a hitelességet is veszélyeztethetik. Ráadásul a hírek "szintjére" emelik a "felhasználói tartalmakat". Márpedig ez egy új kihívást jelent mindenképpen.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4634974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.02.08. 21:13:56

Konrád, szerintem ennek (hogy valaki javítsa önmagát) belülről kell jönnie, magyarán "ilyen embernek kell lennie" az illetőnek. ha nem vagy ilyen, akkor les***od, hogy ki lát ki nem, hány komment van vagy hány nincs.

ha egy "web1"-es honlapomon kiderül, hogy hibás valami, akkor is kijavítom, ha látják, hogy rossz, ha nem.

tehát én remélem, hogy azért nem javították, mert egyszerűen nem is tudnak a bibiről... :) (bár ez már eleve nagy probléma, nyilván)

2007.02.09. 15:10:47

Ugye a BBC-nél ( www.bbc.co.uk/ ) már lehet a cikkeket kommentezni, de szerintem a magyar piacon ez még nagyon korai, ugyanis abban igazad lehet, hogy kijavítanák a cikkírót, de úgysem venné észre senki a gigantikus flémelésben - mondjuk ha pl. az Indexet veszem példának.

FeGa · http://www.almalap.hu 2007.02.09. 16:08:53

És mennyi ideig kell visszamenőleg javítani?
Beleírnak forintra átszámolt összeget, javítsák árfolyamváltozásonként - azaz másodpercenként?
Rettenetes erőforrást igényel, bár az útmutatót már megírták, 1984 címmel kapható...

Károly · http://szeged.blog.hu 2007.02.09. 16:39:42

FeGa: sztem addig, amíg az adott portálon vezető hír, de az aktualizálás, amit példának hoztál, nem javítás.
Az említett hiba örökérvényű marad, ha nem javítják, mivel a cikk megjelenésekor már hibás volt.

sdw · http://shadowrider.wordpress.com 2007.02.09. 18:19:35

"ilyen embernek kell lennie" - noigen, de ha másnak nem, hát a főszerkesztőnek. és úgy rúgnia seggbe az ilyen "újságírót", mint annak a rendje. mert ugye, hiába a személyes felelősségre való apellálás, ha következménye van a trehányságnak, valszeg jobban odafigyel(né)nek. jó, tudom bilibe lóg a kezem.

Proxy · http://halozatkereso.blog.hu 2007.02.09. 21:29:21

Hé, kifejezetten tetszik a kérdés. :) Igazából nekem sincs rá válaszom, lehet azt mondani hogyha engedve van a komentezés, akkor az ilyen helyeken a communityból kiindulva -> a cikk a kommentekkel együtt teljes. Persze akkor el lehet gondolkodni a SG mint média felelősségén (pl én is idézek belőle, és nem biztos hogy elolvasom a kommenteket is mellé; viszont csak azt idézem ami érdekel, ami érdekel annak utánaolvasok, tehát a komment is számít ilyenkor :))

Mindezektől függetlenül (vagy függően) egyértelmű tárgyi tévedést szerintem is illene kijavítani (az árfolyamkérdés szerintem, bocs, de hülyeség), dehát ahány ház, annyi szobás.. Ilyenkor max. az ő szavahihetőségük romlik.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2007.02.10. 00:02:46

A mi weblapunkon van komment, néha kis társalgás alakul ki, és ha van érdemi javítás, azt illik át is vezetni. Több dolog akad, amit szeretek a netes médiában, és az egyik éppen az, hogy magamat is javíthatom.

De ehhez azért hozzátartozik, hogy nálunk nem napi 15-20-30 cikkről van szó, ami esetében nem mindig lehet nyomonkövetni minden reakciót. Az sem mindegy, végülis mennyiben van szó "újságíróról", aki fizetett alkalmazott, képzett, vagy pedig valami ingyen írogató srác. A szakmai felkészültséghez az a fajta alázat is hozzátartozik, hogy tudom, nem vagyok tévedhetetlen, vannak dolgok, amit nálam jobban tudnak, és akkor is tévedhetek, ha próbálok alapos lenni. Ez egy ilyen játék.

Bár minden szakma ilyen. Létezik rosszul sikerült csatornafektetés, eredménytelen marketingkampány, stb.

FeGa · http://www.almalap.hu 2007.02.12. 09:07:27

Az árfolyam csak egy szélsőséges (és ezek szerint) rossz példa volt.

De változatlanul hiszem, hogy a visszajavítás nem jó, a cikk aljához hozzáfűzött - komment, fórum előtti - korrigálás esetleg, ha már. Bár aki csak hivatkozik, az nem feltétlenül olvassa újra-és-újra az általa hivatkozott oldalakat (adj a hazugságnak negyedóra előnyt, és az igazság soha nem éri utól)
Egy ilyen blog esetén még van elég pénz-idő-energia, hogy az összes kommentet elolvassák, ugye, blog-írók (sőt: gyanítom, ez a blogolás egyik hajtóereje is). Egy újságírótól elvárni, hogy az évi 52-500 cikkéhez bármikor történő hozzászólásokat figyelemmel kövesse ...
És hol húzódik meg a javítási kényszer-kötelezettség határa?

Amby · http://theitalianjob.freeblog.hu 2007.02.20. 15:43:10

Ha valaki kommentekre ad lehetőséget, akkor azzal azt ígéri, hogy társírókká teszi a véleményezőket. Ezek után viszont nem figyelemmel kísérni a beérkezett véleményeket, az az egész koncepció elcsalása. :-) Ha lehet kommentezni, legyen kötelező a cikkírónak, vagy vmi más munkatársnak válaszolni.


süti beállítások módosítása