Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A síró álarc

Címkék: onlinemarketing ebusiness

2007.03.07. szerda 18:40 Konrad

Azt nagyon jól tudjuk, hogy a fiatalok körében jóval magasabb az internet felhasználók aránya, mint az idősebb korosztályban. Fiatalok alatt most a 14-16-18-20-22 éveseket értem. Azt gondolná az ember, hogy a sok internetező között sok lesz az is, aki az internetes marketinggel akar foglalkozni. Talán így is van, és Nebojsa képzésein is sok a huszonéves, de az mégis elszomorító, amiket ma hallottam.

Szekszárdon jártam egy konferencián, ahol volt szerencsém találkozni egyik volt oktatómmal, Bányai Edittel (akitől piackutatást tanultam, de ez most kevésbé fontos). Ő jelenleg a pécsi egyetemen tanít e-business-t, ami, gondolhatnánk, nagyon érdekes, és törik magukat az emberek, hogy bejussanak az óráira. De ahogy elmondta, ez közel nincs így. Nagy az érdektelenség, a fiatalokat csak felszínesen érdekli az internet, ami mögötte van - és itt most nem a technológiára, hanem az üzletre gondolok -, már kevésbé érdekes. Elmondta, vannak kivételek, vannak igazán érdeklődők, de vannak olyanok is, akiknek már az egész kérdéskör érdektelen. Ma, Magyarországon, egyetemi közgazdász képzésen.

Aztán a konferencián dr. Csepeli Györgynek (GKM) feltettek egy kérdést, hogy a NAVA (azaz Nemzeti Audiovizuális Archívum) miért nem érhető el szélesebb rétegeknek, mert kevés a jó hazai tartalom, és "ma csak pornó meg szex meg ilyenek vannak az interneten".

Nebojsa tartott egy érdekes és gondolatébresztő beszélgetést a keresőkről, optimalizálásról, katalógusokról - olyat, ami főleg a kisebb cégeknek, intézményeknek is érdekes. Próbálta bevonni az embereket. Nehezen ment. Pedig a téma érdekes volt, és tudták, mire jönnek. A szervezők is kitettek magukért, tényleg. De megint: érdektelenség.

Tudom én, hogy sokat várok így a XXI. század első évtizedének a második felében, tudom én, hogy még jó sok idő kell, hogy az internet ne csak néhányunknak váljon a mindennapok részévé - de úgy látom, a digitális szakadék nem elsősorban, pontosabban nem kizárólag a pénztárca miatt van. Itt kérem a fejekben is változás kell. És sajnos minden korosztálynál.

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4544020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kiss Richárd 2007.03.07. 18:56:32

ez az autofilter funkció :)

a pr/markating/közgaz vonatkozású szakokra emberek közül a leleményes, értelmes és érdeklődő típus akkor is utánajár a témának, ha esetleg egyáltalán nem foglalkoztak az egyetemi képzés során a témával.

pl. egyik kedves hölgy ismerősöm nálam jelentkezett, h akkor mostan ő elvileg PR szakember, de erről az egész online világról lila gőze sincs azon kívül, h használja a gmail-t, legyek már szíves beavatni pár dologba.

így van ez helyén, nem feltétlenül kell mindent intézményesíteni. szerintem.

Akos 2007.03.07. 21:31:45

Ennek akár nézheted a pozitív oldalát is. Itt van egy eszköz, amit mostanra milliónyian használnak napi szinten (vagyis potenciálisan már jelenleg is óriási biznisz van benne), és mégis: a legtöbb embert nem érdekli az üzleti oldala - látod, még jövőbeli közgazdászokat sem.

Mit mondhat erre bárki, aki már most aktívan benne van az üzleti részében? Kb. azt, hogy "hálásan köszönöm".

Mármint az általános tudatlanságot, fantáziátlanságot, érdektelenséget, és az ebből következő konkurencia-hiányt.

Mert hogy valamiben - a felhasználók nagy tömegéből következően - komoly pénz legyen, és mint üzleti lehetőség mégse érdekelje az embereket, az ritka kincs. Az, hogy az internet mint téma tíz éve folyik a csapból is, és ennek ellenére még 2007-ben is bőven van lehetőség üzleti "hídfőállások" kiépítésére (e-business ötletek, internetes cégek felfuttatására, jó helyezések megszerzésére a keresőkben, onlineguru-imázs felépítésére stb.) - biztos, hogy olyan nagy baj ez? :-)

Iron · http://www.trendlines.hu 2007.03.07. 21:40:49

Három évet oktattam. Volt egy tárgyam, ami arról szólt, hogy az információtechnológia hogyan változtatja meg a gazdaságot. Mindig ügyeltem arra, hogy élvezetes, s a könyvnél többet mondó órákat tartsak. A hallgatói létszám töredéke járt be. (Nem volt kötelező a bejárás.)

Ez a jelenség nem a tárgy sajátja, hanem inkább azé, hogy a hallgatók szeretnek lógni. Én is szerettem. Én is csak a kötelező órákra jártam be. (Mondjuk ebben volt egy olyan faktor is, hogy a könyvnél nem mondtak sokkal többet az előadók.)

A tanfolyamokról: A fiatalok egy része érdektelenségből nem megy tanfolyamokra, más része az áruk miatt. A legtöbb dolgot - ha tud az ember angolul - meg lehet találni a neten. Akkor pedig meggondolom, hogy egy napért kifizessek-e több 10.000 forintot...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.03.07. 22:30:23

Az a szomorú, hogy nem cáfoltok... Azaz nemcsak én látom így a helyzetet. Az a fő problémám ezzel, hogy tudom, látom: a piacnak kellenének a szakemberek. Felkészült, nem ejtőernyős, nem átképzett, nem kényszermarketinges, hanem tanult, végzett szakemberek. És így bár lesz, de kevesebb, mint ami kellene...

devizakozep 2007.03.08. 00:37:46

a piacnak sztem nyitott szellemu vezetok kellenek. de ez tobboras sorozos beszelgeteshez vezet szvsz :-)

felsooktatasban dolgoztam jopar evet, emiatt nemhiszek benne. pl el sem tudom kepzelni h internetmarketing oran mit lehet hallani. a regi dolgokat (banner, popup mittudomen) minek? gondolom aki oda jar az minimum par eve hasznalja, latja h mi az internet. annak ezt nem kell magyarazni. ujakat meg bolond akik elarul. inkabb hasznalja fel ha kitalalt v tud. bar lehet rosszul latom.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.03.08. 01:38:53

az alapokat is meg kell tanulni valahol. És igen, el kell mondani, mi a banner, mi a pop up stb. Mert ez alaptudás, és rendbe kell rakni, még akkor is, ha tapasztalati úton ismeri.
Nem jellemző egyetemistákra (főleg a nappalin), hogy igazi piaci szemléletük legyen. Erre is tanítani kell.
Másrészt a tudás átadása fontos. Aki ebben nem hisz, az ne tanítson :-)

Mária 2007.03.08. 10:10:58

Egyrészt: a tizen-huszonéves egyetemisták még gyerekek. Nagyon kevés élet- és még kevesebb üzleti világban szerzett tapasztalattal. A saját gyakorlatomból tudom, hogy taníthatsz nekik bármennyire hasznos és érdekes tudnivalókat, nem tudnak vele mit kezdeni, mert nem tudják gyakorlati tapasztalatokhoz kötni.

Másrészt: azok közülük, akik majd később olyan helyzetbe kerülnek, hogy a saját szakmai presztízsük, jövedelmük bánja, ha nem értenek szót a saját webfejlesztőikkel, nem tudják az elképzeléseiket okosan tálalni a főnökeiknek, nem tudják eredményeket produkálva üzemeltetni a céges honlapjukat - nos, ők majd akkor, szélsebesen be fognak íratkozni pl. Nebojsa tanfolyamára.

Ez is saját tapasztalat :)

Iron · http://www.trendlines.hu 2007.03.08. 11:19:03

Azért egy kis kritika a tanfolyamokkal szemben:

Egy ismerősöm elment egy jól ismert szakember (blogcíme itt megtalálható, nevet azért nem írok, mert nem személyes támadásnak szánom a dolgot) tanfolyamára. Kíváncsiságból elkértem tőle a jegyzetet. A jegyzet kb. 2005-ben volt utoljára frissítve, így volt benne olyan tényadat, ami elavult. Plusz az én laikus tudásomhoz sem sokat tudott hozzáadni.

Tehát nem csak a potenciális tanuló réteg hibás. (Szerintem.)

sdw · http://shadowrider.wordpress.com 2007.03.08. 11:47:15

persze valószínűleg az sem mellékes, hogyan tanítják a "gyerekeket" a különböző intézeményekben/kurzusokon. attól, hogy nincsen még annyi tapasztalatuk (vagy csak teljesen máshogyan struktúráltak az élményeik mint az egy-két-x évvel idősebb generációké?), megfelelően kell nekik tálalni az átadni kívánt tudást. nem biztos, hogy a tradicionális frontális oktatás a megoldás, de ez nyilván a tanár és tantárgya ön-marketingjét is kívánja...

Petya 2007.03.08. 12:12:39

Konrad!

Írtad, hogy nem volt valami nagy a lelkesedés a konferencián, ami szerintem nagyban függ az előadók felkészültségén is. Nem arra gondolok, hogy valaki jó szakember-e, hanem, hogy amit tud, azt érdekesen adja át a hallgatóknak. Sajnos a kettő ritkán párosul.

Én is részt vettem már olyan tréningen, ahol a hazai (nem túl nagy) online szakma nagyöregje tartott előadást, és arra nem vette a fáradságot, hogy a saját oldalainkat hozza fel példának. 5 órán át a konkurencia lapjait voltunk kénytelenek nézegetni. Asszem, ez a(tréner) szakmai dilettantizmus mintapéldája.

Mi a helyzet a létszámmal, azzal elégedet voltál a konferencián?



devizakozep 2007.03.08. 12:17:25

"És igen, el kell mondani, mi a banner, mi a pop up stb. Mert ez alaptudás, és rendbe kell rakni,"
- egy altalnos muveltseget megszerezni igyekvo, az internethez nemerto laikusnak. igen, annak el kell mondani.

aki 18 (v tobb) evesen elmegy ugy egyetemre h belole internetmarketingszakember legyen es nemtudja mi az h banner+popup abbol a budos eletben nem lesz semmi ,csak kokler.

masreszt iron megjegyzesere + maria kozbevetesere reagalva:

"nem tudják eredményeket produkálva üzemeltetni a céges honlapjukat - nos, ők majd akkor, szélsebesen be fognak íratkozni pl. Nebojsa tanfolyamára."

nos ok eloveszik a google.com-t. az aktualis tudas _nem_ tanulhato meg tanfolyamrol v egyetemrol. olyan helyeken betekintest lehet nyerni a multba.

Iron 2007.03.08. 12:35:13

"az aktualis tudas _nem_ tanulhato meg tanfolyamrol v egyetemrol. olyan helyeken betekintest lehet nyerni a multba."

Így igaz. Volt kutatási főnököm szerint az összes tudományos könyv és folyóirat cikk is már a megjelenés állapotában elavult.

Egyébként egy jó tanfolyammal kiküszöbölhető lenne az elavultság. A tanfolyam tartójának vennie kellene a fáradságot, hogy a tanfolyam előtti hetekben frissítse fel az anyagot. Én is nemegyszer az egyetemi/főiskolai előadások előtt pár nappal dolgoztam át a diákat. Minden csak igényesség kérdése...

Emc · http://www.kreativvonalak.hu 2007.03.08. 13:15:12

A fiatalok szemléletének kialakítása szerintem is fontos, ezért magam is belevágtam egy főiskolai tárgy oktatásába, ami direkt arra hivatott, hogy ilyen irányban szélesítse a látókörét az érdeklődőknek.

Az első kurzusok után talán még korai következtetéseket levonni, de jól látszik az említett tendencia is (vannak, akik inkább kihagyják az órákat), de emellett a másik oldal is. Sikerült néhány olyan hallgatót tanítanom, akiknek ha ma bármilyen honlapot mutatok, szakszerűen tudnak véleményezni, és értelmesen tudnak beszélni a blogokról és más web2 fejlesztésekről, jellemzőikről és jelentőségükről.

Én ezt sikerként értékelem. Mert kivétel nélkül mindegyik fiatal napi szinten használta az internetet, mégis onnan kellett indulni, hogy tisztázzuk, mi is az a world wide web. Rendszerezés, a lényeg kiemelése nélkül ugyanis hiába ismerik, nem értik.

Mária 2007.03.08. 13:15:14

A jegyzetek >> a jegyzet az csak jegyzet. Önmagában nem ér semmit, ha valaki csak azt akarja megjegyezni, ami egy előadás jegyzetében van. (Ráadásul mindezt a vizsga előtt 2 nappal) A megfelelő módszer a jegyzet kombinálva a Google-lal. Ehhez viszont sok idő és egy jó adag kíváncsiság is kell...ene.

Frontális oktatás >> egészen biztosan nem ez a jó megoldás. Én inkább a téma kifejtését, példák felhozását, kérdések felvetését, vélemények ütköztetését választanám. Persze, ha a hallgatóság csak ül, mint egy zsák krumpli...

Tanfolyam >> én is azt gondoltam, amikor fejlesztőket kerestünk a céges honlaphoz, hogy OK elolvasok pár infót a neten és képben leszek annyira, hogy
érdemben tárgyalni tudjak a jelentkezőkkel. Hát mit mondjak, nem lettem. A magukat fejlesztőknek kiadó cégek egészen képtelen dolgokkal próbáltak megetetni, az árakról meg inkább ne is beszéljünk, mert a "zéertés" logó plusz a céget képviselő "szőkenő" láttán a fiúk nagyon bátran kalkuláltak. Csak azért tudtam reális áron jó honlapot csináltatni, és mindehhez korrekt partnert választani, mert nem dőltem be a "neten minden infó fent van" mítoszának és végigcsináltam egy tanfolyamot, ahol a jegyzetben foglalt alapok mellett az összes speciális kérdésemre is folyamatosan megkaptam a megfelelő válaszokat. Persze, kérdezni is tudni kell...

devizakozep 2007.03.08. 14:14:31

"A tanfolyam tartójának vennie kellene a fáradságot, hogy a tanfolyam előtti hetekben frissítse fel az anyagot."

ezzel azert nem ertek egyet, mert (par kollegaval egyetertesben) idezojelben h ulyenek tartom azt, aki a vadiuj technologiai dolgokat es trendeket nagydobra veri es oktatja, ahelyett h megcsinalna maganak. s pl emiatt nem tartottam mar az elejen sem jo otletnek a web2symp-t. s valszelg ezert is lett "olyan" amilyen. ujsagiro nemerti, laikusnak jo, de draga (es nagysagrenddel szelesebb korben kellene terjeszteni), cegeknek meg marhsag, mert onreklamon kivul nem ad semmit. uzleti terveket h ulye aki elarul...

szvsz marketing ugyanilyen. en kitalalok egy szuperhatekony hirdetesi format, akkor megprobalom minel tovabb megtartani magamnak. hisz ha _mindenki_ azt hasznalja, maris nem lesz szuperhatekony.

Petya 2007.03.08. 14:22:01

Re: Iron

Ha valaki tanácsadó/trénerként a hazai átlag-fizetésekhez képest borsos összegért tart előadást, akkor nem igényesség, hanem szakmai minimum az friss, "cégre szabott" előadás elkészítése. Szerintem...

A Mária által említett kóklerekkel pedig az a legnagyobb baj, hogy olyan törést okoznak az átvert megrendelőben, hogy a valódi szakembernek későb baromi nehéz lesz őket rávenni bármilyen internettel kapcsolatos fejlesztésre, befektetésre.

Iron · http://www.trendlines.hu 2007.03.08. 18:53:28

Devizakozep:
"ezzel azert nem ertek egyet, mert (par kollegaval egyetertesben) idezojelben h ulyenek tartom azt, aki a vadiuj technologiai dolgokat es trendeket nagydobra veri es oktatja, ahelyett h megcsinalna maganak."

Akkor ne oktasson. Ahogy Petya is mondja, ha oktat, akkor csinálja jól. Szerintem, ha magának akarja a jót, csináljon abból pénzt, s ne oktatásból.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.03.08. 19:38:19

Petya: Nebojsa előadása érdekes volt, és látván a résztvevők listáját, hasznos is lehetett nekik. A létszámmal sem volt gond, olyan körül lehettünk.

devizakozep: szerintem te inkább ne taníts :-)
De komolyan, a tanításhoz egyfajta elhivatottság, és nagyon nagy fokú nyitottság kell(ene). Azaz igenis el kell mondani a legújabb dolgokat, mert akkor veszed komolyan magad. Ha nem akarod elmondani, akkor nem vagy tanító. Ez nem baj, nehogy félreértsd.
Ugyanígy az alapfogalmak tisztázása is fontos, és nem, nem várható el egy 18 évestől, hogy pontosan tudja, mik ezek, és pontosan mit is értünk alatta. Ő pont azért jár egyetemre, tanfolyamra, hogy ezeket (is) megtanulja... Persze egy haladó képzés az más, ott feltételezel egy bizonyos tudást.
Iron: sajnos az állami jellegű oktatásban mindennapos az elavult tudás átadása... de az is igaz, erre is szükség van. De azért a friss ismeretekre IS.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.03.08. 19:42:49

"olyan körül lehettünk." helyesen:
"olyan 40 körül lehettünk."

devizakozep 2007.03.08. 20:05:28

eszemagaban sincs tanitani :-) konrad, amirol te beszelsz, az "nagyjabol" egy idealis vilag idealis oktatasi intezmenye, ahova azert megy a hallgato mert nem tudja, erdekli, megtanulja, aztan megcsinalja maganak a hozott tudas alapjan.
nos (lehet h most kiabranditok sok embert), ez EGYALTALAN nem igy nez ki es nem igy mukodik az utobbi 10 evben Mo-n. ezt azert tudom, mert egeszen sokat dolgoztam felsooktatasban. Kulfoldon _lehet_ h igy megy, de ketelkedem benne, h ennyire rozsas lenne. De oktataspolitikaba ne menjunk bele. Tobbestes sorozeses beszelgetes alkalmaval lehetne erinteni a tema mintegy 3%-t....

iron, ez ilyen 22es csapdaja, mert persze h ha oktat akkor csinalja jol. evidens. csak uj technologiat h ulye aki oktat (annyi penzt nem tud az oktatasbol szedni), regit meg minek oktat ? szerintem.

bar allitolag az en velemenyem altalaban sarkos :-)

András 2007.03.08. 20:21:43

Hát igen.

Én puszta érdeklődésből foglalkoztam évekig Információs javak közgazdaságtanával az egyetemen. Magyar cikk egy se volt(valamire való ma sem sok), önerőből angol nyelvű cikkek gyüjtésével, feldolgozásával tanultam meg amit lehetett.

A kutyát nem érdekelte/érdekli a tudásom, pedig hát a film/zene/szoftver ipar internetes gazdaság mozgatórugóiról törvényszerűségeiről itthon keveset tudnak, az is elavult általában.

Már nem is ezzel foglalkozom, pedig..

Banguli · http://beer.blogster.hu/ 2007.03.08. 22:00:16

Én személy szerint például 2006 őszén online marketing témakörben írtam egy TDK dolgozatot, ami a helyi forduló után elméletileg idén januárban továbbküldésre került az idei országos versenyre.

A gond az, hogy mivel vidéki város főiskolai hallgatója vagyok jelenleg esélyem sincs a témában jártas tanároktól szélesebb ismeretek szerzésére.
Marad az internet és néhány a témával foglalkozó könyv.

Kiugrási, fejlődési lehetőséget nem sokat látok.

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.03.08. 23:29:47

Látom mindenki nagyon aktív volt ebben a témában, talán én is hozzá tudok valamit tenni.
Az egyik ismerősöm említette annó, hogy a fősulin senki sem merte elvállalni a diplomatémáját, mert kb senki sem értett hozzá. Most nem akarom reklámozni a sulit, sem ellen reklámozni, de ez talán a mü*** volt. A téma pedig az Online Marketing (vagy valami nagyon hasonló, így 11 táján most pontosan nem ugrik be.) Tehát egy elvileg modern üzleti suliban nincsen aki ezzel a témával foglalkozzon.. na ez kérem...

MÁS:
A magyar oktatás még mindig azt tanítja több éven keresztül, hogy agyad legyen egy kis mini Google, aztán ha ügyes vagy, akkor meg is találod a lapot később a tatárjárásról benne, amikor kell (ok az alapszintű műveltség kell)

Mivel a tanárok éppenséggel nincsenek túlfizetve, ezért akinek eladható tudása van (ez a témakör eléggé eladható tudás) az inkább nem tanítani megy... meg is értem.

Szóval én ott látom ennek a halálát, hogy ezeket a modern tárgyakat nem oktatják elegen, és akkor ki képezi a jövő generációját?

MEGINT MÁS:
Oktatás, a tanulók szemével, hmmm... Én lenyomtam öt évet egyetemen, és nem érzem azt, hogy ebből 4 nagyon hasznos lett volna. Ok, tudom mi az a flip-flop, és tudok deriválni is... na jó az túlzás :-))
De akkor is és most is az volt a véleményem, hogy az oktatási struktúra teljesen elavult.

A nem bejárós tanulókról annyit, hogy hát igen sokszor én sem mentem be :-) Mégis legnagyobb problémát én abban látom, hogy az egyetem kényelmes lógós stílusából sokan nehezen vagy szinte nem is tudnak átszokni az "életbe"... és inkább választanak újból valamit, hogy tanuljanak és majd két diplomával mekkora ütőképesek lesznek... naná...

De hogy ne megint egy oldalas postot írjak... az érdektelenség az ami igazán durva, de ezt most egyre jobban látom szinte mindenhol... Az emberek nem akarják irányítani az életüket, nem akarnak kihívásokat keresni, stb stb...

"Ha lenne egy jobb állásom, akkor már lelépnék innen... " Na, de hogyan lesz egy jobb állásod, ha nem is keresel???
A kollégám fél éve naponta kétszer mondja nekem ezt..

Szerintem Konrád alapvetően arra tapintott rá, hogy valahogy belőlünk magyarokból hiányzik a motováció! Nincs ami hajtson előre, elmegyünk egy konferenciára, de azt várjuk, hogy mikor lesz már vége... nem akarunk elég időt-energiát szánni arra, hogy jobbak, szebbek, stb stb legyünk.

Na, tényleg késő van, bocsi ha sok hülyeséggel van tele... :-)

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2007.03.08. 23:49:58

Egyszer azt mertem állítani, hogy a "piacunk" egyik sajátossága a dilettantizmus.
Csúnya tekintettel meredt rám.
Aztán megkérdeztem az újságírót, hogy ha már online témában ír, mondja már el mi az a CTR?
...
No mondom akkor erről van szó.

Tavalyi Web2sympen meg azt mondtam, hogy nem a Web2 mítoszt kell tovább növelni, és pláne nem magunkat fényezni, hanem edukálni (v2-es usereket :) ).

Az edukáció nem csak iskola padokban történhet meg.

Zero 2007.03.09. 09:41:01

Ernő: Na, valami ilyesmit szerettem volna írni, de így inkább meg sem szólalok:-)

Petya 2007.03.09. 10:10:11

Hátha valaki még visszanéz ide...

Bőgel tanár úr is ezt a témát boncolgatja a legújabb írásában:
www.kfki.com/hu/blog.php

koki 2007.03.09. 22:07:51

Hátha még ezek után is visszanéz valaki ide :) Én huszonéves vagyok, az elején és a főszakirányom keretében tanulok egyrészt közgazdaságtan, másrészt informatikát és harmadrészt e-bussinesst. Ez így elég tág témakörnek látszik, de az egyetemi óráink keretében az alapokat tanítják e-business és web témakörből. A diákság részéről nem igazán jellemző az érdektelenség, persze mindenhol vannak lógások. Ezen területek oktatói tényleg naprakészek az internetes világból, vagy haa nem, akkor a diákok azok.

A szakdolgozatom kapcsán is látszik, hogy erre szükség van, mert napról napra születnek új dolgok, kezdeményezések, amit egyik nap kigondolok, hogy milyen jó lenne üzleti modell és innovácó szempontjából is (szakdolgozat fejezetnek végképp), és egy hét múlva találok hasonló kezdeményezést.
Ez alapján teljesen egyetértek azzal, hogy a nem szabad leragadni sem az oktatasban, de akkor sem, ha az ember az online vilaggal foglalkozik hivatasszerűen.
Én pont úgy érzem, hogy túl sokan leszünk, akik webes tanácsadással, web2vel, és az új vonalakkal szeretnének foglalkozni.
Aztan lesznek persze olyanok is, akik itt végeznek és csak mondják, hogy értenek hozzá:) azoktól mindenki menekuljon.:P

Nebojsa · http://damjanovich.hu 2007.03.12. 21:38:50

Érdekesek a hozzászólások Konrád :-) és bár megszólítva érzem magam nem fogok vitába szálni senkivel, ami a szakmaiságot vagy az oktatást illeti.

Utolsó 7 évben mindíg is az ügyfél volt az, akinek bizonyítani akartam. Az oktatásban, azaz továbbképzésben mindíg vannak olyanok, akik proaktívan megpróbálnak változtatni a megtanultak szerint és olyanok akik nem.

Szerencsémre sok kkv és multinacionális cég változtatott és sikerre vitte egy-egy projektjét továbbképzéseim vagy tanácsaim eredményeként. Én tudok adni egy listát nevekkel és telefonszámokkal, hogy az előbbi állításaimat bizonyítsam.

Vajon ez elég bizonyíték?

Damjanovich Nebojsa
tanácsadó és tréner
(fent megszólított)


süti beállítások módosítása