Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Folytatódik a sufnituning az [origo]-n

Címkék: hiba weboldal [origo]

2007.04.22. vasárnap 20:13 Konrad

Mára elmondhatjuk: az elmúlt tíz év legnagyobb design-váltás bukása az [origo] nevéhez fűzödik. Az új címlap teljesen alkalmatlan a navigálásra, szembe megy a trendekkel, bonyolult és rossz. Persze láthatják ezt a magentánál is, hiszen mindig változtatnak rajta valamit. Igaz, ennek ára van.

Mára például teljesen eltűnt a fórum (vagy csak nem találom? vagy korábban sem volt már?), és már nincs blog menüpont sem. Vajon ez a büntetés, amiért a Blogter eladta a konkurenciának a Videobombot? Vagy nettó hülyeség, hogy kimaradt?

Teszem hozzá, eleve furcsa az a menü, amit ki lehet nyitni nagyobbra. Nem, nem almenük vannak plusz, hanem a hosszú menüt elvágták, és egy része csak kattintásra nyílik. Viszont - és ebből látszik, sufnituning az egész - két Babázó menüpont is van. Az egyik közvetlenül mutat az oldalra, a másik egy átirányításon keresztül - ugyanoda.

Tehát sok a menü, de belefért egy duplázás. A T-Online-nál nincs egy normális vezető, aki ellenőrizné a munkát??? És tényleg: miért nincs olyan kereső, amivel csak a portál cikkeiben kereshetek? Vagy van, csak én nem találom?

Ma egyébként az alföld közepén járva rá akartam lesni a friss hírekre, és az Opera Mini böngészővel behoztam az [origo]-t is. Minden látszik, csak az a jó kis dobozos megoldás nem. Azaz híreket nem tudtam olvasni... Ellenben az első sor, ami bejött, hirdetés volt.

Hát, így. Az [origo] címlap - ez a mostani - tananyag lesz. Példa arra, hogyan ne csináljunk portál címlapot.

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6562090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsolti 2007.04.22. 20:34:35

Az új tv2.hu is vicces. Bár az mikor nem volt az...

tomi_ 2007.04.22. 21:54:02

nem olvasok [origo]-t, csak a babazot szerettem volna csak kovetni rss olvasoval, fel eve nem sikerul beallitanom netvibes-on, vajon miert?

gulyaszoli (törölt) · http://gulyaszoli.blog.hu 2007.04.22. 22:06:52

Hát a tv2.hu tényleg megér egy misét. Eleddig még nem sikerült olyan menürendszerrel találkoznom, amelyik annyira alkalmatlan lenne a navigálásra, mint a tv2.hu-n a felső sáv.

Dávid · http://ekommersz.blogter.hu 2007.04.22. 22:50:56

Nem állítom, hogy ez egy jó design, de azért a helyzet egyáltalán nem olyan rossz, mint ahogy Te látod.
"Az új címlap teljesen alkalmatlan a navigálásra, szembe megy a trendekkel" Kifejetnéd pontosan, hogy milyen trendekkel megy szembe?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.04.22. 23:03:12

Dávid, ahhoz képest nagyon rossz, hogy mennyi ideig csinálták, ahhoz képest pedig, hogy az előző design a maga idejében mennyire volt jó, ez a mostani iszonyú.
Trend: letisztult kezelőfelület. Az Origóé nem ilyen.
Trend: minél több hír rövid bemutatása, gyors elérése. Origó: kevesebb a hír, mint volt korábban, ráadásul "ötletszerűen" szétszórva.
Ezek a legfontosabbak, és persze van csomó apróság...

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.04.23. 08:25:50

Ha már az elmúlt 10 év talán legnagyobb design-bukásáról van szó - az origo legalább nem bukta el a látogatói több mint felét.

Az egyik (belföldi utazási) weboldal viszont az egy héttel ezelőtti designváltásával sikeresen levitte magát saját forgalma közel egyharmadára, azaz 2/3-ot elbukott, ezzel piacvezetőből ha nem is sereghajtó de 12-egy-tucat lett.

www.webaudit.hu/engine.php?content=512&folderid=1769

Alexgraphics · http://www.alexgraphics.hu 2007.04.23. 09:00:03

bano: ebben benne lehet az is, hogy elég sok boxos megoldás került a címoldalra. Nem mindig tölti újra az oldalt, ha más tartalmat szeretnél olvasni, keresni. Erről már több helyen írtak: ki kell találni valami már mérési lehetőséget, mert az ajaxos vagy sima layeres megoldások nagyon le tudják csökkenteni az oldalletöltést.
Nem biztos, hogy itt csak erről lenne szó, mert eléggé használhatatlan lett, az előző nagyságrendekkel jobb volt!

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.04.23. 09:02:23

A traffic dropjuk mögött leginkább az áll, hogy nem tartották fontosnak, hogy a Google-pozícióikat megőrizzék - utazási weboldalként öreg hiba.

Egy-két alaptechnikát bevezettek most a hétvégén, de egyelőre mint halottnak a csók.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.04.23. 09:03:56

+++

Visitorszám-dropról beszélek, itt az ajax/boxok/újratöltés nem játszik.

Az oldalletöltésnél igen, de azt most hagyjuk, az egy másik paraméter.

tomi_ 2007.04.23. 09:05:43

Konrad, igen. [ origo.hu/contentpartner/rss/babazo/origo.xml ] Kezdo rss-hasznalo vagyok.. :_) Feedreaderben meg nem probaltam, de netvibes-on bar beallitaskor letolti az uj cikkeket; a legkozelebb megint januari cikkekre all vissza a babazo hirforrast tartalmazo box

Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.04.23. 09:12:37

Köszönöm, hogy felhívtátok a figyelmem a TV2 menüjére. Ilyen rosszat valóban keresni kell.

Sajnos nem csak az Origo az, ami béna designnal rendelkezik ma, ezt a fenti hozzászólások is szépen bizonyítják. Van ami ízlés kérdése, de a használhatóság az viszonylag objektív dolog.

Valószínűleg az a gond, hogy akik manapság trendi honlapot akarnak csinálni, azok lekoppintják összemixelve innen-onnan az ötleteket, mit sem tudva arról, hogy nem az egyes funkciók miatt lesz jó az oldal, hanem azok összhangja miatt.

Az Origo új menüje (annak Babázós hibájával együtt) legalább használható az előző változathoz képest. :) Lenne még mit javítani, én egy kicsit túlzsúfoltnak érzem, de az összképem az oldalról sokat javult. A hozzászólások be lettek kötve, ezzel pedig mondjuk ki, előrébb jár az Origo, mint az Index az oldal liberalizációjában. Hogy nem közvetlenül a hírek alatt jelennek meg a hozzászólások, az pedig teljesen szokványos megoldás.

zsoltu · http://estiskola.hu 2007.04.23. 11:10:47

ami az origo oldalait illeti, meg a trendet, az origo ebben nem rosszabb másnál, és nem gondolom, hogy az lenne a trend, hogy minél több rövid hírt a címoldalra. vagy ha ez trend, igen rövid életű lesz, mert használhatatlan, körülbelül, mint a budapesti piac "újság". Tessék benézni a BBC news szekcióba. alig kell görgetni és nem akarják túlcsordítani az agykapacitást, nem menekülök visítva, mint az origo-index-HVG szekcióban.

az egy másik dolog, hogy szemmel láthatóan elöregedett az origo és egy sima vérfrissítés már nem fog életet lehelni bele, ahogy a face lifting se. de ne legyenek illúziók, a hazai online hírújság piac siralmassága egyaránt jellemzi az összes terméket. ráadásul szar bulvárban nyomja mindenki.

Dávid · http://ekommersz.blogter.hu 2007.04.23. 23:54:40

Szőrszálhasogatás: a letisztult, könnyen használható felület nem trend. Ez a web (sőt, akár a szoftver, vagy a nyomtatott újság) megjelenése óta uralkodó alapelv. Más kérdés, hogy nagyon sok helyen még mindig a csillogó grafikus designt részesítik előnyben, és nem foglalkoznak usabilityvel.
Egyébként az ismét megújult menü, szerintem jó jel, mert látszik, hogy van fejlődés az oldalon. És ha belegondolunk ezt az elemet szidták a legtöbben.
Szerintem az lenne a megoldás, ha a T bevonna néhány külső fejlesztőt is. Van jó néhány informatikus Magyarországon, aki igen magas szinten otthon van ezekben a kérdésekben.

Dzseko 2007.04.24. 01:46:02

Origo felvonultatott btw minden ma divatos "látványosságot" és most technikailag azért odatették a mércét a többieknek. Szép meg jó, de ettől én még mindig nem olvasok origot :) Abszolute index párti vagyok. SZVSZ ott elég jól kitalálták ezt a közpre elrendezett koncepciót. Szerintem telitalálat volt anno is és most is usability szemmel nézve. (persze lehet csak a megszokás beszél belőlem). De ha már elb@szott felületeknél járunk ne hagyjuk ki a megújult freemailt-t sem, annak is büntet a menükinézete :)

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2007.04.24. 11:10:09

Nem jó, ha a webergonómiai kérdéseknél IT-t emlegetünk. Ez nem fejlesztési kérdés elsősorban.

A magyar piacon egy teljesen skizofrén helyzet állt elő:
1, Az új kliens oldali technológiai eszközöket mindenki imádja használni. Lsd. ott is flash van, ahol nem kéne, gombamód szaporodnak a koncepciótlan, ámde technológiailag jól felvértezett mashupok.
2, Ahol kellene a technológiai bravúr (pl. biztonságos server oldali kiszolgálás) viszont nagyon kevés felkészült szereplő van. Nagy forgalmú portált kevesen tudnak "gyártani" és még kevesebben üzemeltetni.


süti beállítások módosítása