Szerbia a legfiatalabb szomszédunk. A fájdalmasan darabjaira hulló Jugoszlávia központi magjaként egykor a térség gazdaságilag vezető ereje volt, de a több éves háború, végül a NATO bombázás nem segített a gyors fejlődésnek.
Kálmán Tamás, az Etarget hazai country manager-e április végén járt Szerbiában, az Etrgovina konferencián. Ez az esemény leginkább a hazai Internet Hungary-hez hasonlítható (és ezt is víz mellett rendezték, a fürdőhelyként méltán népszerű, vajdasági Palicson). Rövid beszámolója inkább kevcsináló, de érdekes lehet mindenkinek:
Az alap információk:
Szerbiának jelenleg 8 millió lakosa van, az internet penetráció 20% körül mozog.A konferencia inkább az e-business-ről szólt, nem annyira az online reklám piacról.
Érdekesebb adatok, melyek az előadásokon elhangzottak:
- az emberek 50%-a gondolja úgy, hogy soha nem lesz szüksége számítógépre,
- az elektronikus aláírásról szóló törvény kidolgozás alatt áll,
- 2010-re szeretnék elérni az 50%-os internetes penetrációt,
- 2005-ben a bankkártyákon lebonyolított forgalom 5.000.000 dollár körül mozgott
- az internetes reklám piac forgalma a tavalyi évben 1.800.000,- EUR volt, ami körülbelül a teljes reklámpiac 1%-át teszi ki
- a blogok olvasói 12%-a hisz a bloggereknek,
- jelentősebb portálok: www.pogodak.com (kereső), www.krstarica.co.yu (kereső + katalógus), www.b92.net (hirportál).A honlapok cyril (ez a hivatalos használat) illetve latin (ezt használják többen) betűkkel készülnek. A domain nevek körül is elég öszetett a helyzet, mivel használatos a .com, .net, co.yu végződés. Ezt szeretnék egységesíteni a .rs végződéssel - ha minden igaz még idén nyáron.
Az én megitélésem szerint még nagyon a kezdeteknél tartanak, de érezhetö a rohamos fejlődés.
Utolsó kommentek