Az újkori (webkettes?) internet üzleti kulcs-modellje a kattintások és az azért történő fizetés. Így működik a Google (nem kevés profitra téve szert), és pl. így működik az Etarget hálózata is (az ő pénzére egy másik postban visszatérek).
A Google ennek a megoldásnak nem kitalálója, de mindenképpen sikerre vivője. Hirdethetünk a keresőben és hirdethetünk a partnerek hálózatában is (AdWords illetve AdSense). Az AdSense a fejlődés kulcsa, és ezzel a Google nagyon is tisztában van, hiszen a frissen megvett DoubleClick-et máris használja (pl. a YouTube-on).
Az elmúlt néhány hónapban sok változáson átment az AdSense. A legfontosabb, hogy bizonyos körülmények között nem kér kizárólagosságot, azaz más hálózatnak is lehetünk tagjai (pl. egy hazai oldalon az AdSense mellett lehet Ad Network-ös hirdetés is). Az is fontos változás, hogy mostmár "személyre is szabhatjuk" a hirdetéseket, azaz oldalunk integráltabb részeivé tehetjük. Erre példa a hazai oldalak közül az Árukereső (ha jól tudom, hazánkban náluk valóslt ez meg elsőként): itt a keresési találatok betűtípusával, azok stílusához közelítve, persze természetesen elkülönítve jelennek meg az AdSenses hirdetések. Kíváncsi leszek, mennyire lesz így hatékonyabb, azaz egységnyi megjelenés mennyivel több átkattintást hoz.
De szintén az Árukeresőnél maradva, náluk a folyamat kétirányú. Hiszen az odaérkezés több olyan forrásból is történhet, ami kattintás alapú. Ezek egyike maga a Google, amit hirdetési felületnek használnak. Ez így van régóta, ebben sok újdonság nincs. Ami viszont újdonság, az a most mindenki számára elérhető módon beindult Partner program.
Az Árukereső partner programja segítségével keresődobozt vagy dinamikus termékboxot is kihelyezhetünk az oldalunkra, és a kattintások után bevételhez juthatunk. Hasonlít ez az AdSense megoldáshoz, de annyiban mégis különbözik, hogy nem az Árukeresőn megjelenő cég oldalára, hanem az Árukeresőre jutunk. Hasznos lehet ez a megoldás azoknak, akik saját látogatott weblapjukból, blogjukból szeretnének még némio bevételre szert tenni.
(Az Árukereső az Onlinemarketing Blog támogatója.)
Utolsó kommentek