Beleszaladtam egy érdekes problémába, amit most megpróbálok nagyon óvatosan megírni. A terület a keresőoptimalizálás - mivel ez a legködösebb területe a mai internetes marketingnek, itt van a legtöbb gond is. Sokan vetítenek, és begyakorolt dolgokat nyomnak gondolkodás nélkül.
A lényeg, hogy eljutott hozzám is egy ügyfél igény optimalizálásra, és az ajánlatadáshoz szükséges kérdések alapján derült ki számomra, hogy eddig jól meg voltak vezetve. És nem egy cég által, hiszen már több helyről is kértek ajánlatokat!
De nézzük a kérdéseimet: mi a célja az optimalizálásnak? Azaz hol tart most az adott cég, hányan látogatják keresőkből?
A baj nem az volt, hogy nem tudtak válaszolni, hanem az, hogy eddig még ezt senki nem kérdezte. A cég ugyanis nem céges weblapot akar optimalizálni, hanem tartalomszolgáltatást. Ez pedig minőségében más munka! Hiszen egy folyamatosan (naponta akár 15-20 alkalommal) frissülő portál nem ekvivalens egy jórészt fix tartalmú oldallal.
Mert eddig mit kérdeztek tőlük? Mi az az 5-8-10 szó, amire optimalizálni akarják az oldalt... Egy tartalomszolgáltatást...
Így tőlem hallották először azt, hogy a tartalomszolgáltatónál mi a célja az optimalizálásnak: minél több látogató a weboldalra! Nem az a fontos, hogy néhány kulcsszóra elől legyen, azaz a saját szakterületén rendben legyen, hanem az a fontos, hogy növekedjen - érezhetően növekedjen - a látogatószám.
Ehhez pedig tudni kell, hol is tartanak most, azaz mekkora arányban érkeznek keresőkből látogatók.
Persze egy hagyományos céges weboldalnál is fontos a sok látogató, de azok legyenek "jó" látogatók, azaz valóban azt keressék, amit a cég kínál. Egy tartalomszolgáltatónál viszont a jó láthatóság a fontos: szinte azonnal felindexeljék az új cikkeket a keresők, és fontosnak is találják a helyet annyira, hogy viszonylag elől jelennek meg a találatok.
Tehát kicsit más a cél és nagyon más a megközelítés. De ezt miért tőlem hallották először?
Utolsó kommentek