Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

SEO - de miért?

Címkék: onlinemarketing seo keresőoptimalizálás

2007.05.15. kedd 22:34 Konrad

Beleszaladtam egy érdekes problémába, amit most megpróbálok nagyon óvatosan megírni. A terület a keresőoptimalizálás - mivel ez a legködösebb területe a mai internetes marketingnek, itt van a legtöbb gond is. Sokan vetítenek, és begyakorolt dolgokat nyomnak gondolkodás nélkül.

A lényeg, hogy eljutott hozzám is egy ügyfél igény optimalizálásra, és az ajánlatadáshoz szükséges kérdések alapján derült ki számomra, hogy eddig jól meg voltak vezetve. És nem egy cég által, hiszen már több helyről is kértek ajánlatokat!

De nézzük a kérdéseimet: mi a célja az optimalizálásnak? Azaz hol tart most az adott cég, hányan látogatják keresőkből?

A baj nem az volt, hogy nem tudtak válaszolni, hanem az, hogy eddig még ezt senki nem kérdezte. A cég ugyanis nem céges weblapot akar optimalizálni, hanem tartalomszolgáltatást. Ez pedig minőségében más munka! Hiszen egy folyamatosan (naponta akár 15-20 alkalommal) frissülő portál nem ekvivalens egy jórészt fix tartalmú oldallal.

Mert eddig mit kérdeztek tőlük? Mi az az 5-8-10 szó, amire optimalizálni akarják az oldalt... Egy tartalomszolgáltatást...

Így tőlem hallották először azt, hogy a tartalomszolgáltatónál mi a célja az optimalizálásnak: minél több látogató a weboldalra! Nem az a fontos, hogy néhány kulcsszóra elől legyen, azaz a saját szakterületén rendben legyen, hanem az a fontos, hogy növekedjen - érezhetően növekedjen - a látogatószám.

Ehhez pedig tudni kell, hol is tartanak most, azaz mekkora arányban érkeznek keresőkből látogatók.

Persze egy hagyományos céges weboldalnál is fontos a sok látogató, de azok legyenek "jó" látogatók, azaz valóban azt keressék, amit a cég kínál. Egy tartalomszolgáltatónál viszont a jó láthatóság a fontos: szinte azonnal felindexeljék az új cikkeket a keresők, és fontosnak is találják a helyet annyira, hogy viszonylag elől jelennek meg a találatok.

Tehát kicsit más a cél és nagyon más a megközelítés. De ezt miért tőlem hallották először?

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7676546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.05.16. 07:58:03

Azért tőled hallották először, mert nem nálam jártak előtte. :)

Igazságod van; a 3-4-5 kulcsszóra optimalizálás egészen más pálya, mint a pártízezer látogató / nap.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.05.16. 08:14:18

nálam is jártak, de elhajtottam őket, mert nem tudták megmondani azt a 6-8 kulcssz... :D

Petya 2007.05.16. 09:52:57

Remélem sikerül felnyitni a szemüket, és belátják,hogy igazad van! ;)

Petya

Emc · http://www.kreativvonalak.hu 2007.05.16. 10:01:10

Bármennyire és népszerű téma szakmai körökben a keresőoptimalizálás, a gyakorlatban azt láthatjuk, hogy sokkal több "webfejlesztő" cég van a piacon, mint aki tudja, hogy miről is van szó. Már a legtöbb fénymásoló szalon, nyomda vagy informatikai bolt hirdeti "honlaptervezés" szolgáltatását is. Ha egy megrendelő ilyen cégekhez keveredik, akkor szerintem egyáltalán nem meglepő, ha ilyen tapasztalatokkal megy tovább, amit leírtál, Konrád.

De kétségtelenül igaz, hogy a megrendelők részéről sem mindig tudatos az optimalizálás - pl. hosszan taglalva a jelentőségét sem tudják összehozni a kulcsszavakat.

Velem olyan is előfordult már, hogy felháborodva kerestek, miért nem szerepel jó helyen az oldal a keresőkben. Megnéztem, 1.-2. hely minden
kulcsszóra. Aztán kiderült, hogy kulcsszavaktól függetlenül, teljesen új szavakkal tesztelték, ami még a tartalomban sem szerepel...

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.05.16. 11:43:46

"Megnéztem, 1.-2. hely minden
kulcsszóra. Aztán kiderült, hogy kulcsszavaktól függetlenül, teljesen új szavakkal tesztelték, ami még a tartalomban sem szerepel..."

szó szerint ugyanez a jelenség nálunk is. :)

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.05.16. 18:02:16

Miért van az, hogy a kereső optimalizálás kifejezést lassan többször látom nyelvtanilag helytelenül egybeírva mint külön?
Kérlek ne tegyétek, mert rá leszek kényszerülve, hogy elkezdjem az oldalaimat optimalizálni a helytelen egybeírt változatra is :)

grécsi lezli 2007.05.16. 18:57:12

kereső-optimalizálás

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.05.16. 20:36:34

Longhand:
Ki mondta, hogy ezt külön kell írni? Én úgy gondolom egybeírva sokkal több releváns oldal található a témában, mint külön írva. Innen arra következtetek, hogy ezt a verziót fogadta el a közvélemény, ami még nem azt jelenti, hogy helyes, de nem hinném, hogy benne lenne már a magyar nyelvtanban, hogy ezt a szót hogyan írjuk helyesen.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.05.16. 21:18:52

Vannak nyelvtani szabályok Ernő, egy ilyen nyelvtani szabály az is, hogy nyolc szótagnál hosszabb kifejezéseket nem írunk egybe.

Jupe · http://www.jppress.extra.hu 2007.05.17. 09:31:38

Sajnos nem vagyok jó helyesíró, de ha lehet, akkor szerintem is a szabályoknak megfelelően kellene írni. De az optimalizálásnál (pl: kulcsszavak) fel kell készülni a legtöbb szóba vehető elírással is.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.05.17. 09:36:04

Mondjuk ez a keresőoptimalizálás szemantikailag is problémás, hiszen szószerint a keresők optimalizálását jelenti, miközben valójában keresőre történő optimalizálást csinál az ember.
Tehát a helyes forma valójában: keresőre optimalizálás lenne :-)

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.05.17. 14:06:35

így van, ez is teljesen jogos észrevétel.

grécsi lezli 2007.05.17. 17:46:18

7 szótagnál hosszabb összetett szavakat kötőjellel írjuk: kereső-optimalizálás.
MTA szerint.

Gál Kristóf · http://www.primodesign.hu/blog 2007.05.17. 18:50:15

én úgy tudom, hogy a 7 szótagnál hosszabb, és 2-nél több összetételből állókat kell kötőjelezni. esetünkben épp 2-ős az összetétel... így elvileg ez szerintem nem igaz.

Bajkó Tamás · http://tozsdesed.googlepages.com/linkeljen 2007.05.23. 23:48:38

Minden bizonnyal azért hallották ezt először tőled, mert a legtöbb SEO cég úgy dolgozik mint egy gép. Szinte már bele vannak fásulva a saját automatikájukban és a mínőségi kérdésen (amelyen neked sikerült) ők nem gondolkoztak el. No meg a SEO cégek között nagyon sok az önjelölt SEO profi is, akik valójában csak az alapdolgokat tudják, de nem csinálnak mást mint pumbálják be a keresőgépekbe ÉSZ nélkül az oldalakat. Az ilyen cégeknek csak egy a céljuk, hogy a cégekből kiszedjék a pénzt. Szerencsére Konrad Te lelkiismeretes vagy ;) Vagyis az ügyfeleid szerencséjére.

Hungarian SEO · http://hungarianseo.blog.hu 2007.07.19. 11:20:48

Én Ernővel értek egyet tehát: keresőoptimalizálás egybe írva.
Már csak azért is, mert így több rá a találat, nagyobb a verseny és a kihívás, hogy az elsők közé kerülj :)

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.07.19. 11:24:05

Igen, igaza van Kristófnak, egybeírva helyes, meggyőztek közben mások is róla:)


süti beállítások módosítása