Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kukacos almareklám

Címkék: hiba onlinemarketing

2007.07.02. hétfő 13:52 Konrad

Nincs nekem azzal semmi bajom, ha egy cég a termékeinek a reklámozására PR cikket használ. Azzal sincs bajom, ha a PR cikket azon lap vagy portál újságírója írja, ahol megjelenik. Azzal viszont már gondban vagyok, ha nem tüntetik fel, hogy PR cikkről van szó. Az pedig még nagyobb gond, ha szerkesztőségi cikknek kinéző anyag jelenik meg, és egyáltalán nem is akarja mutatni, hogy az bizony reklám. Mert ez bújtatott reklám, és mint ilyen, pl. nem törvényes.

Márpedig az Indexen megjelent cikk kőkemény reklám, ráadásul összehasonlító reklám - igaz, annak szabályait betartva. De könyörgöm! Nincs senki az Indexnél, aki megmondja, hogy mégha pénzmozgás sincs mögötte, egy ilyen cikk valójában reklám?

És most el is tekintettem arról, hogy mit is reklámoz, és attól is, hogy mennyire igaz a cím...

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr76110031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.07.02. 14:27:03

Remek a cím! :)

Amúgy meg lehet hogy én vagyok túl gyanakvó vagy rosszhiszemű, de el nem tudom képzelni, hogy mindenféle viszonzás nélkül csinálnak ilyen reklámot a cikkben felbukkanó weboldalnak...

Raha · http://jabjab.blog.com/1880365/ 2007.07.02. 15:47:31

Miért, ez a cikk milyen?
www.vallalkozoinegyed.hu/cikk.php?article=3019&pat=2

Nem csak hogy ismeretlen területre tévedt az újságíró, de még ismétli is a sok oktalan kijelentést...

Gazs 2007.07.02. 17:35:09

De legalább már nincs az alján a link mint eddig, hogy az Index szerint _hol_ olcsóbb a Mac, meg milyen vas kell egy grafikon megrajzolásához...

politically_correct 2007.07.02. 18:25:04

az index pedig legendásan korrekt:

index.hu/gazdasag/magyar/ktsg070614/

x-et ne keressetek, index-tempó.

mindenki köcsög és korrupt, de nekem bármit lehet.

legközelebb lehozhatnák valamelyikük privát autómosóját, mint a legjobb autómosót, amit csak ismernek, esetleg saját borászatukat isteníthetik a semlegesség álarca mögött.

szánalmas.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.07.02. 21:07:18

De míg ez utóbbi a saját tulajdonosi körön belüli reklám, és mint ilyen sokkal inkább ajánló, addig az Apple nem érdekelt az Indexben...
Egyébként formálisan az is reklám, és fel kellene a törvény szerint tüntetni.

politically_correct 2007.07.03. 00:40:16

így van, én éppen ezért még szigorúbban járnék el, hiszen mégis saját magamról van szó. mennyire hiteles mondjuk a saját öcsémet/bátyámat magasztalnom az egekig? lehet, hogy baromi ügyes/okos/szép, de ha az, akkor megteszi más, ha én teszem borzasztóan kilóg a lóláb.

ennyi önbecsülése úgy látszik nincs mindenkinek, ld index-es újságíró(k) (nem általánosítás, csak szimpla többesszám a két eset kapcsán)

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.07.03. 01:43:50

Kicsit megszólítva érzem magam a cikk miatt, vagy lehet, hogy csak saját döntésemet próbálom vele igazolni.

Amikor másfél évvel ezelőtt kicsi gépet kerestem, akkor egyszerűen a PowerBook G4-esnek nem volt párja. Ami igazán tetszett volna még az a Sony Vaio volt, de 12"-es kaliberben jóval húzósabb ára volt.

Nekem még nem tudtak olyan gépet mutatni, ami ennél a kis dögnél jobb lett volna. Persze biztos az oprendszer is közrejátszik, de ez a negyedik notebookom (hallom, ahogyan sokan most sajnálni kezdenek) de ezt szeretem a legjobban.
Hangminőségben magasan veri az összes eddigit és nem ez volt a legdrágább...

Valahol úgy érzem, hogy a cikknek van alapja, és félre lehet ugyan érteni, hogy a biztos totál nagy PR az egész, de én annó 12"-es szériából a legolcsóbb nocit vettem ilyen felszereletséggel és az ez a Mac volt.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.07.03. 07:43:19

Ernő, a cikkben leírt állításokkal nem is vitatoznék. Nem az a baj, hogy a cikk hazudna vagy ferdítene, hanem az a baj, hogy olyan módon reklámoz, ami jelenleg nem mgengedett.
És akkor is reklám, ha a leírtak igazak és nem volt mögötte (közvetlen) pénzmozgás.
És ettől még az Appla nem lesz se rosszabb, se jobb. Nem a termékről szólt a bejegyzés ;-)

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.07.03. 13:32:04

"olyan módon reklámoz ami jelenleg nem megengedett"
Ezt most nem értem...
Az a baj, hogy én nem látom mögötte azt amit te, valószínűleg én nem tudom meghúzni a határt, hogy mit szabad reklámban és mit nem. Vagy mindenki érti csak én nem?

Ennyit még éjjel 2 körül is értettem, hogy nem az Apple termékek ellen érvelsz :)

pollner · http://www.mediablgo.hu 2007.07.03. 13:33:24

Nekem eleve furcsák a szerző nélküli cikkek. Az Index nem vállalja a szerzőit? A szerzők tartják kínosnak, hogy a nevüket adják az Indexen megjelentetett cikkeikhez?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.07.03. 13:38:27

1997. évi LVIII. törvény
a gazdasági reklámtevékenységről

"Burkolt reklám: semleges információ látszatát keltő tájékoztatás formájában közzétett reklám."

"A reklámot csak a reklámjelleg felismerhető feltüntetésével és a környezetétől elkülönítve szabad közzétenni."

"Tilos közzétenni burkolt és tudatosan nem észlelhető reklámot."

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.07.03. 13:40:00

pollner: ezt a cikket én sem vállalnám...

Jano 2007.07.04. 12:05:54

Raha: huha, erre a vallakozoinegyed oldalra erve siman azt hittem eloszor, hogy a KHB oldalara jutottam.

Benji · http://moondimensions.com 2007.07.04. 15:03:48

Én egy éve vérbeli Mac user vagyok, szóval eleve máshogyan nézek az ehhez hasonló cikkekhez, de gondoltam azért az első onlinemarketing.blog.hu-s megjegyzésem mégiscsak fikázás legyen :)

No nem az Apple-t, hanem az Index-et! Szerintem az Index egy rosszul kinéző, bulvár és nagyon buta portál.


Egyébként jó a blog, tetszik! Pár hete járok ide, olvasgatok.

FeGa 2007.07.04. 15:31:16

"Mert mit csinált az Apple? Érdeklődést keltett azokban a körökben, akik az internetes közbeszédet meghatározzák: a véleményvezérekben. Blogok írói, újságok szerkesztői kapkodtak az információk után, megírva minden igaz és igaznak vélt pletykát..."
Most nem az Apple, hanem - sztem - a most épp meg nem nevezett, be nem linkelt viszonteladó. De ha nem ő, akkor egy "megevangelizált".
Néha iszonytató tud lenni, ha a marketing működik :D


süti beállítások módosítása