Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Oximoron

Címkék: hiba érdekes ajánló

2007.07.13. péntek 21:30 Konrad

Van annak egy diszkrét bája, ha egy újság a kvázi-konkurenciáról ír, azt olyan negatív módon beállítva, ami végső soron neki előnyös. Konkrétan: a Népszabadság Online egy az internet kultúrát elítélő könyv beszámolóját kivonatolja, és ilyen megállapításokat tesz:

(...) Hogy a szóban forgó könyv szerzője, Andrew Keen informatikus milyen súlyosnak tartja a helyzetet, arra utal már a könyv címe is (Az amatőr kultusza), de még inkább az alcíme: Hogyan öli meg kultúránkat az internet.(...)

(...) Keen már azt is jellemzőnek tartja, hogy a Google-keresőben nem fontosság vagy frissesség, hanem népszerűség szerint sorjáznak a találatok. (..)

(...) nem nehéz álhíreket terjeszteni a világhálón (...)

(...) Az olvasó a hálón nem lehet biztos a szerző kilétében. (...)

(...) A tárgyilagosság különben is egyre inkább kiszorul a hálóról. (...)

Amatőrök kultusza? Nézzük meg ezen cikk bevezetőjét, betű szerint:

Egy szilícium-völgyi vállalkozó az értékes kultúrát félti a világhálón terjedő értéktelentől.tudósítók fenntartására. Vagy a komolyzenére, az értékes irodalomra és képzőművészetre.

Nincs itt valami elcseszés, kedves újságíró? A Nagybetűs Sajtó is amatőr ezek alapján, nem?

Aztán itt van ez a Google felvetés. Hallott a T. Újságíró a bulvársajtóról?

Álhírek... Ha az MTI közzétesz egy álhírt, mint azt tette pár hete, akkor vajon hány helyen jelenik meg? Tényleg, ki hisz ebben az országban el mindent, amit az újság leír?

Nem lehetünk biztosak a szerző kilétében... valóban. Ki is írta ezt a cikket?

De a tárgyilagosság a lényeg. Mert e fönti kijelentések igazából mind idézetek, nem a cikk írójának saját gondolatai. Ami a baj: nem járta körbe a témát. Nincsenek itt az ellenvélemények, a könyvet bíráló írások - de nemcsak hiányoznak, meg sincsenek említve. Ez lenne a tárgyilagosság?

Eh, nem is folytatom, nem érdemes. Ismét kaptunk egy cikket a Metazintól, ami félinformáció, hangulatkeltő és nagyon nem segíti az internet térnyerését. Kár.

Ja, és igen: hogyan lehetett volna ezt a témát máshogy feldolgozni? Íme Pollner két írása (mindkettő megelőzi időben a NOL-t, és sokkal jobbak):

Az amatőrök kultusza

A blogoszféra visszavág

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr50117670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Akos 2007.07.14. 10:30:38

Ráadásul félrevezető féligazság az is, hogy a Google-ban népszerűség alapján sorjáznak a találatok. Egyfajta népszerűségnek van szerepe a sorbaállításban (hányan linkelnek rád), de a keresőoldal szándéka alapvetően az, hogy fontossági sorrendbe állítsa a találatokat.

Elég szánalmas, hogy a Google már van annyira fontos, hogy boldog-boldogtalan irkáljon róla; de annyire mégsem fontos, hogy legalább az alapvető információknak utánanézzenek róla.

***

Ja, és persze a Wikipédia népszerűsége az álhírek iránti felfokozott vágyra utal. Nem a naprakészségére és arra, hogy sokkal átfogóbb az Enciklopédia Britanikánál.

És sehol máshol nem nyújtanak információ címén propagandát, csak az interneten.

És egy országos napilap online kiadásában bezzeg nem egy szenzációhajhász könyvben olvasott "spekulációkat terjesztenek tény gyanánt" kritikátlanul.

Bár végülis ez a blog, mint az "internetkultúra" része is csak élősködik az olyan "intézményeken", mint a Népszabadság, melyek áldoznak a tényfeltárásra... Hiszen ők szolgáltatták a bejegyzés témáját :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.07.14. 11:35:10

Igen, valóban élősködünk :-)

Erről valamiért az egyik BujtorKern film-jelenet jutott az eszembe, talán a Hamis a babából.
Amikor Kern felszáll egy hajóra, és ott megtalálja egy nagydarab német, akkor azzal próbál jópofozni, hogy: "magyar vagyok, mi bontottuk le a Berlini Falat!" - Mire a német azt mondta: Köszönjük, és behúzott neki egyet.

Szóval így.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2007.07.14. 17:56:09

Jaj, csak azt ne mondjátok már, hogy ez az első olyan általatok olvasott "recenzió", ahol a szerző a könyvet elő sem vette és amúgy sincs fogalma az egész témáról... Mondjuk az ilyen ún. "újságírók" jobb lenne, ha letennék a lantot.

Caracalla 2007.07.16. 00:40:09

A legdurvább: a második link Lessig Keen-ellenes blogbejegyzésére mutat, ráadásul a könyv címére linkelve. (Ja, mer Lessig irónikusan brilliánsnak nevezi a könyvet).

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2007.07.16. 12:35:24

... és azonnal zúzassuk be feleim az összes televíziót, mert vajh mennyi idiótát (többek között vélhetően a cikk szerzőjét is) taszított mámoros agyvelőszivárgásba, majd aztán azonnal olvasszuk be a gyilkos baltákat, és az aljadék csavarhúzókat, hiszen volt ember, aki ölt velük valamikor, és bizony mészároljuk le az összes embert, aki nem "újságíró", de tud és esetleg szeret írni, mert ők bizony a Világ rombadöntői.

És az egész Internet kapja be, mert a Népszabinak már nem megy.

devizakorkep 2007.07.16. 13:55:35

mondjuk azert a tvt bezuzatni nem lenne hulyeseg. szebb es bekesebb lenne a vilag az tuti.

Mária · http://maria.blog.hu 2007.07.16. 15:55:31

Meg tudom érteni a Népszabit.

Mennyivel egyszerűbb lenne az ő kis világuk, ha még mindig abban a helyzetben lehetnének, hogy tilthatnának, megengedően eltűrnének vagy támogathatnának dolgokat és jelenségeket.


süti beállítások módosítása